När dyker butikspriserna på RTX 2XXX-korten tror du?

Permalänk
Medlem

När dyker butikspriserna på RTX 2XXX-korten tror du?

Frågan är hur mycket dagens release kommer att rubba priserna i själva handeln.
Själv tror jag att det dröjer till när 3070 kommer innan något börjar hända för då bara måste det hända.
Dagens deal kan då inte längre vara ett RTX 2070 super för 5000kr eller ett RTX 2080 super för 7300kr när RTX 3070 kostar från 6300kr och spelar i en annan division.
Eller tror ni att vi kommer märka skillnaden tidigare? Som handlare skulle jag vara orolig för hur länge jag skulle få sitta på kort som är så mycket sämre prestandamässigt men inte långt ifrån i pris, i värsta fall om man väntar för länge får man mer eller mindre ge bort dom jämfört med vad dom var värda.

Vad tror ni andra?

Permalänk
Medlem

tror 20-series korten inte går att sälja med vinst längre.. dom får nog svälja förlusten och sälja sina 2080ti för 6000:- mer än så är dom inte värda

Permalänk
Medlem

De säljs nog slut på black friday,
ingen mening att sänka priser på saker om det finns annat mer lukrativt att sälja.

Permalänk
Medlem

Intressant fråga.
Jag tänker inför julhandeln, blackfriday och liknande kommer vi få se MÅNGA kort i 2000-serien som reas ut till bra priser. Vi kommer nog märka av en bra sänkning innan dess dock men det är vid dom tillfällena affärerna kastar ut lagret. Eventuellt.....

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

ja det blir nog november/december, om inte senare om tillgången på 3070/80 fortsätter vara som det är nu.

Permalänk
Medlem

Tror inte de dödar framtiden för sig själva genom att rea ut alltför mycket (då kommer folk förvänta sig det varje gång något nytt kommer). Antagligen försöker de rea ut en vända med måttliga rabatter. Lite mer rabatt till black friday kanske. Och under vägen säljer de färdigbyggda datorer med dessa tills korten är slut typ.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Jag har nu valt att vänta med att köpa kort till ett litet specialbygge jag håller på med, ska ha en RTX 2060/RTX 2060 super eller en vanlig RTX 2070, dom bara måste sjunka när 3070 kommer....och stackars 16-serien blir väl mer eller mindre värdelös eller?