Fick någon alls ett 3080?

Permalänk
Medlem

Fick någon alls ett 3080?

Är lite nyfiken på om någon alls egentligen fick tag på ett RTX 3080 vid release. Om så är fallet så borde ju dessa teoretiskt sett kunna börja trilla in hos folk redan idag, kan jag tycka, förutsatt att de skickades igår.

Jag beställde ett ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING vid 14:57 på Komplett, första datumet jag fick var den 26 september, som nu idag sköts fram ytterligare till den 7 oktober.

Därför blir jag lite fundersam, och jag har inte sett en enda som verkar ha lyckats komma över ett kort på direkten. Av ren nyfikenhet då, som sagt, är det någon här som redan har fått sitt kort, eller som fått bekräftelse på att det skickats?

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Moderator
Moderator

Vet inte vilka trådar du tittat i men har sett flera stycken som har fått kort.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Vet inte vilka trådar du tittat i men har sett flera stycken som har fått kort.

Då har jag missat det helt, tackar!

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Thursday:

Då har jag missat det helt, tackar!

Angående just Komplett så kanske detta kan vara lite till tröst.

Skrivet av lakabaka:

Kompletts kundtjänst sa samma sak. Datumen stämmer inte inte, de får in kort löpandes från leverantörer så kan gå fortare. Allt är bara överbelastat just nu, så de måste reda ut beställningarna.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

@Daemon: Oj, tackar för det! Nu är jag glad igen.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Mitt är på väg, dock kommer det på tisdag. Proshop till Norrland är långsam postgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakPipa:

Mitt är på väg, dock kommer det på tisdag. Proshop till Norrland är långsam postgång.

Antar att F5 gick varm och att du lade order på nolltid då?

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Avstängd

Amazon.de hade zotac i lager (sold by amazon) för €699 med fri frakt när jag tittade i går kväll, det kliade lite i köpfingret men beställde inget. När jag tittar nu verkar de dock vara borta

Permalänk
Medlem

Mitt TUF kort från Elgiganten ska komma 30:e september

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk

Läste på reddit att nästan ingen i USA har kunnat beställa. Tänkt köpa 3070 och hoppas att försäljare har fått in flera kort vid den punkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Antar att F5 gick varm och att du lade order på nolltid då?

Proshop var faktiskt mitt 3e val, la först på komplett sedan försökte jag inet men den sidan buggade ur helt. Gick då till proshop och valde ett msi ventus då det hade högt lagersaldo. Gick igenom konstigt nog. Men ja det var runt 15:00, komplett gjorde jag beställning 14:58 men den registrerade den som 15:13 och blev köad.

Permalänk
Medlem

@RakPipa: Låter ungefär som min erfarenhet på Komplett då. Proshop hade jag inte ens en tanke på, men jag har en beställning liggandes på NetOnNet också.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Fick igenom beställning 15:01 på komplett gjorde den 14:48 tvekar att de ens har kort inne, fick höra av en som vart i kontakt med kundtjänst att de hade försenad leverans och förhoppningsvis kommer korten imorgon (idag)

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett MSI 3080 Ventus från Proshop. Det står som skickat i PostNord-appen. Det fanns 15 i lager. Jag bör ha varit en av de första som fick igenom beställningen efter hemsidan började fungera igen. De var slut en liten stund efter kl 15:20-snåret.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk

@RakPipa @Hawkan För er som beställde MSI Ventus från Proshop, hur lång tid tog det innan ni fick en beställningsbekräftelse?
Jag fick ingen bekräftelse föränn 15:29, och senare ett mail om att den var restad.
Det fanns 5+ kvar i saldo efter jag hade betalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swimteampie:

@RakPipa @Hawkan För er som beställde MSI Ventus från Proshop, hur lång tid tog det innan ni fick en beställningsbekräftelse?
Jag fick ingen bekräftelse föränn 15:29, och senare ett mail om att den var restad.
Det fanns 5+ kvar i saldo efter jag hade betalt.

Hej,

15:03 fick jag min beställningsbekräftelse.
15:48 fick jag orderbekräftelsen.
16:14 fick jag track & trace för att följa frakten.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk

Ah, okay. Det var nog inte föränn 15:10 jag fick in min order, och då var systemet redigt segt. Så det är möjligt att jag missade kortet med 9 minuter ändå.

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att höra om någon fick in en order på ett FE kort från nvidia SE? Har inte hört något här på swec. Eller hade vi även svenska bots i rörelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Jag är intresserad av att höra om någon fick in en order på en FE kort från nvidia SE? Har inte hört något här på swec. Eller hade vi även svenska bots i rörelse?

Läste i någon av alla andra trådar att en person hade fått igenom en order på Nvidia och jag tror att det även var en screen på beställningen och att kortet skulle vara påväg.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag la order hos Proshop vid 15:02 (enligt GPS-tid) på ett Asus RTX 3080 TUF Gaming OC.

Fick bekräftelsemailet 15:06 med infon:
I dagsläget ser vi ut att kunna leverera din beställning mellan 21-09-2020 - 24-09-2020

Permalänk
Medlem

Satt och spammade F5 på Nvidias sida, strax efter kl 17 lyckades jag få ett kort i korgen och komma vidare till kassan och betala. Fick leverandsbekräftelse igår att mitt FE kort är påväg från Veddesta och anländer imorgon

@headphoneninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Satt och spammade F5 på Nvidias sida, strax efter kl 17 lyckades jag få ett kort i korgen och komma vidare till kassan och betala. Fick leverandsbekräftelse igår att mitt FE kort är påväg från Veddesta och anländer imorgon

Det var nog dina inlägg jag syftade på tidigare här i tråden!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Min är påväg från komplett. Enligt komplett beställde jag 14:56.

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn:

Fick samma uttalande i mitt mail, även om de står X - Beställde på Mina sidor i Proshop.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Ngt som fått leverans från Webhallen? Tänker främst på TUF (ej OC), har en beställning som gjordes 15:07 men inget bekräftat lev. datum...

Permalänk

Egentligen stör jag mig på att folk har kunnat beställa FÖRE kl 15 på olika ställen.. Är releasen kl 15 är det fan 15 som gäller inte 14.53 .. dessa minuter verkar varit A och O om man fått eller tvingas vänta månader.. själv satte jag o gned på Inets sida då jag tänkte att om jag får en beställning är de snabba som vanligt o man får det innan helgen..nu får jag va utan grafikkort till nyår verkar det som

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

@Sveklockarn:

Fick samma uttalande i mitt mail, även om de står X - Beställde på Mina sidor i Proshop.

Jag tolkar det ändå som att jag är hyfsat tidigt i kön, förhoppningsvis, men vi får se under veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

Egentligen stör jag mig på att folk har kunnat beställa FÖRE kl 15 på olika ställen.. Är releasen kl 15 är det fan 15 som gäller inte 14.53 .. dessa minuter verkar varit A och O om man fått eller tvingas vänta månader.. själv satte jag o gned på Inets sida då jag tänkte att om jag får en beställning är de snabba som vanligt o man får det innan helgen..nu får jag va utan grafikkort till nyår verkar det som

Tvivlar dock på att någon beställt före 15:00, utan snarare att deras klocka visat fel tid.

Jag hade tre oberoende tidskällor som visade min tid, två baserade på GPS och en på atomur.

Permalänk

@Sveklockarn:

läst massor med folk som lagt beställningar före kl 15 på diverse sidor... bla Jonas som själv säger att han gjort det i fredagspanelen

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk

själv klickade jag på det kort jag ville ha exakt 15.00 på komplett på sekunden+9 i lager .. sen tog de typ 30s att knappra visakort nummer o sen fick man beställningsbekräftelse kl 15.32 o leverans 1a Nov... förstår inte hur man skulle kunna gjort det fortare

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd