Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

Nitrilhandskar, gärna.

Meeen just nu kör jag vanliga (tjockare) latexhandskar för köksbruk. Hittade dock igår lite orange färg på insidan av dem, och då hartset jag kör är orange (hudfärg) så funderar jag på att experimentera och se om det läckt igenom. Tydligen ska latexhandskar inte tåla just harts så bra.

T-röd i en stor hink är heller inte så trevligt att andas då man ändå måste spendera några minuter med att rengöra plattan och "saken". Har en halvmask för måleri, men den är bökig. Egentligen borde man skydda armar och ben från spill (av harts) också, meeen....

Nåja, lite dyrt blev det iaf. En massa hinkar, UV-grejs (400nm, köp ej 365nm), T-röd, brickor, luddfritt papper, lite underlägg, gladpack och så. Man vill inte ha detta direkt på bordet (eller i köket), och det kommer bli kladd hur man än gör.

UV-lampan jag kör är nu en 200krs UV-ficklampa från Kjell.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skepplanda
Registrerad
Feb 2013

Är det någon i Göteborgstrakten som har och är en fena på 3d skrivare. har ett kugghjul jag hade velat ha gjort. om det är möjligt?

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av toddelina:

Är det någon i Göteborgstrakten som har och är en fena på 3d skrivare. har ett kugghjul jag hade velat ha gjort. om det är möjligt?

Mvh

Jag är i Göteborgstrakten. Vad är det du vill ha gjort? I vilket material? Ungefärlig storlek? För närvarande är det endast min Ender 3 Pro som är funktionsduglig 😎