Köpt trådlös mus, får ingen kontakt med datorn

Permalänk
Medlem

Köpt trådlös mus, får ingen kontakt med datorn

Jag köpte en trådlös mus - Logitech m720, men den får ingen kontakt med datorn. Den lyser men ingen pekare kommer upp på skärmen.

Är det något i datorns inställningar jag måste ändra på?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Keithk:

Jag köpte en trådlös mus - Logitech m720, men den får ingen kontakt med datorn. Den lyser men ingen pekare kommer upp på skärmen.

Är det något i datorns inställningar jag måste ändra på?

Pekaren på skärmen borde finnas där oavsett om du har en mus inkopplad eller inte.
men har du kopplat in motagaren till den eller försöker du köra blåtand ?
Musen brukar vara parad med mottagaren när de levereras men annars kan du ju prova att para dem igen med https://support.logi.com/hc/sv/articles/360025297913

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag fick ingen annan sak med i paketet med musen. Har dom gjort fel på Elgiganten?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Keithk:

Jag fick ingen annan sak med i paketet med musen. Har dom gjort fel på Elgiganten?

Var den öppnad ? För det är väl denna du skaffat ?
M720 TRIATHLON
INNEHÅLL
Trådlös mus
Unifying-mottagare
1 AA-batteri (medföljer)
Bruksanvisning
https://www.logitech.com/sv-se/products/mice/m720-triathlon.9...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:

Hur ser en unifying-mottagare ut?

Permalänk
Medlem

@Keithk:

Jag tror jag har fått med en mottagare, den sitter inuti musen. Vart ska jag koppla den någonstans?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Keithk:

@Keithk:

Jag tror jag har fått med en mottagare, den sitter inuti musen. Vart ska jag koppla den någonstans?

I en usbport på datorn. Du kan ju även ansluta via blåtand,

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:

Jag har kopplat i den och kan nu använda musen. Det är bara en liten grej kvar: när jag installerar logitech så står det "genom att logga in kan du säkerhetskopiera dina inställningar till molnet"

Jag använder aldrig ett moln. Måste jag använda ett moln för att installationen ska kunna genomföras?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Keithk:

@mrqaffe:

Jag har kopplat i den och kan nu använda musen. Det är bara en liten grej kvar: när jag installerar logitech så står det "genom att logga in kan du säkerhetskopiera dina inställningar till molnet"

Jag använder aldrig ett moln. Måste jag använda ett moln för att installationen ska kunna genomföras?

Nej, det är precis som de skriver, de kan spara dina konfigureringar om du vill det men det är inget måste.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.