Kortfilm från Star Wars: Squadrons gör mig taggad!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Kortfilm från Star Wars: Squadrons gör mig taggad!

EA har släppt ifrån sig en kortfilm från Star Wars: Squadrons, där vi får följa en Tie Fighter-pilot som hamnar i trångmål efter att blivit frånåkt av imperiets stjärnkryssare. Titeln än "Hunted" vilket också anspelar på vad kortfilmen handlar om.

När Squadrons först avtäcktes var jag skeptisk, tänkte att det här blir ytterligare en EA-multiplayer-fadäs, men allt jag sett sedan dess har bara gjort mig mer och mer taggad på spelet. Handlingen kan nog bli intressant, och är single player-kampanjen bra kanske det här blir spelet som till slut får mig att engagera mig i multiplayer-innehåll. Dra på trissor! Spelet släpps den 2 oktober till PC/Windows, PS4 och Xbox One.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att bli taggad, trots EA. Älskade Rouge Squadron och ett äldre spel som jag inte kommer ihåg vad det heter.

Sen hoppas jag att det funkar bra med VR. Har inte hittat något space combat spel jag fastnat för. Elite Dangerous blev aldeles för mycket på en gång.

Permalänk
Medlem

Slängde fram min gamla Joystick och körde Battlefront 2s spacebattle för en vecka sen och hade helt gömt bort att detta skulle släppas. Nu är jag riktigt sugen på detta 😃 Speciellt med VR.

Hype!

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Tvivlar skarpt. Men glad om jag har fel.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Det lägre priset gör mig orolig. Känns som att de kommer använda det som ursäkt och säga "Ja, men det är ju faktiskt inte ett AAA-spel för 39,99€!". Men vi får se, jag har gärna så fel man kan ha för jag älskar Star Wars-universumet.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Allt som har med EA att göra låter jag vara tills någon månad efter release så att man får höra vad folk egenltigen tycker.

Permalänk
Medlem

Man minns alla de magiska Star Wars spel man spelade på 90-talet och tidigt 2000-tal. Klart man hoppas och önskar, men man är rädd att få upp hoppet och sedan är det ett vanligt, ytlig EA spel utan själ.

Star Wars Jedi: Fallen Order var det senaste spelet som glatt överraskade mig. Det kändes dock som ett spel som inte riktigt fick det stöd det hade behövt. Det osade inspiration från Souls-serien, Tomb Raider osv. Men även om den första delen av spelet kändes polerad och hade snygga set-pieces så blev spelet tunnare efter ett tag. Det var synd, men fortfarande ett av de bättre spelen som kommit ut från ett EA bolag på länge och då var det ett single player som de själva sagt var en död genre.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd

Väntar på StarGate SG-1 Squadron istället.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att damma av mitt Oculus för det här.

Permalänk
Avstängd

Riktigt fet video. Men litar inte på EA.

Permalänk
Medlem

Flyga i EA Star Wars? Blir det inbakat i någon DLC eller sålt som lucky one-time usage i loot box då eller?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Flyga i EA Star Wars? Blir det inbakat i någon DLC eller sålt som lucky one-time usage i loot box då eller?

I deras promotional material har de tryckt på att det ska vara "spel-baserad" progression. Så det finns en chans att det är relativt DLC fritt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Musikälskare

Såg fräsigt ut men har tappat allt förtroende för EA

Kommer ge det en chans tror jag

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Funkar i VR också! Man kanske skulle damma av den gamla Viven som legat nerpackad i kartong de senaste två åren 😁

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Lego Master

Jag är försiktigt optimistisk. Jag saknar de gamla Lucasarts-spelen; X-wing, TIE-fighter, X-wing vs TIE-fighter, X-wing Alliance...
Men sen vet jag också vad EA har gjort med space combat i BF-serien så det drar ju ner mina förväntningar en aning.

Men visst, jag tror ingen kommer tvivla på att det blir snyggt som tusan.
Om nu EA-spelen ska ingå i Xbox Game Pass, så får jag eventuellt prova det oavsett.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag tror att EA är ganska försiktiga med betalfunktioner och gamification i sina Star Wars-spel efter all skit de fick för Battlefront II. Fallen Order var befriad från det och det lär Squadron också vara. Men, om de får ett gäng framgångar med Star Wars utan kritik kan dumheterna säkert återvända när de blir arroganta av framgångarna igen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lego Master
Skrivet av loevet:

Jag tror att EA är ganska försiktiga med betalfunktioner och gamification i sina Star Wars-spel efter all skit de fick för Battlefront II. Fallen Order var befriad från det och det lär Squadron också vara. Men, om de får ett gäng framgångar med Star Wars utan kritik kan dumheterna säkert återvända när de blir arroganta av framgångarna igen.

Jag är inte säker. Fallen Order var ett renodlat singleplayer-spel, som vände sig till en (som jag ser det) helt annan typ av publik.
Squadron är tillbaka i multiplayer-träsket och med det också risken för micro transactions för skins, färg på laser och allt annat skit de kan tänkas hitta på. Och man motiverar det med att "spelet är ju billigt i bas, vafan gnäller ni om?"

Alltså jag hoppas ju att jag har fel och att EA aldrig lägger till micro transactions och annan gamificationskit i sina spel igen, men jag måste också vara realistisk...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Nja, säkert fräckt men såna här spel brukar vara kortlivade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag är inte säker. Fallen Order var ett renodlat singleplayer-spel, som vände sig till en (som jag ser det) helt annan typ av publik.
Squadron är tillbaka i multiplayer-träsket och med det också risken för micro transactions för skins, färg på laser och allt annat skit de kan tänkas hitta på. Och man motiverar det med att "spelet är ju billigt i bas, vafan gnäller ni om?"

Alltså jag hoppas ju att jag har fel och att EA aldrig lägger till micro transactions och annan gamificationskit i sina spel igen, men jag måste också vara realistisk...

De lyfter fram single player delen i sina trailers och säger specifikt att customization ska låsas upp genom att spela spelet.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Star wars är för tillrättalagt sedan länge

Permalänk
Lego Master
Skrivet av johanandersson:

De lyfter fram single player delen i sina trailers och säger specifikt att customization ska låsas upp genom att spela spelet.

Ja, men de säger inte uttryckligen "vi har lyssnat på er och det ni hatar kommer inte finnas med", eller hur?
Marknadsföring är som statistik, förbannad lögn och man kan få sagt precis vad man vill.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

"Ja självklart". Som någon som spelat orginalen ser jag ju fram mot spelet. X52 Pro och Oculus Quest samt X34 redo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag är inte säker. Fallen Order var ett renodlat singleplayer-spel, som vände sig till en (som jag ser det) helt annan typ av publik.
Squadron är tillbaka i multiplayer-träsket och med det också risken för micro transactions för skins, färg på laser och allt annat skit de kan tänkas hitta på. Och man motiverar det med att "spelet är ju billigt i bas, vafan gnäller ni om?"

Alltså jag hoppas ju att jag har fel och att EA aldrig lägger till micro transactions och annan gamificationskit i sina spel igen, men jag måste också vara realistisk...

De får gärna ha en skinn shop i mp spel så länge det inte är lotteri där man inte vet vad man köper.

Permalänk
Medlem

Må tycka att Battlefield och Battlefront 1/2 är roliga att nöta till och från men EA är något jag hatar mer än Epic.
Dock blir det ett köp på lanserings dagen när jag sett hur det ser ut.

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Väntar på StarGate SG-1 Squadron istället.

Tänk dig att flyga en skvadron F-302 mot Anubis Deathgliders med uppdraget "Defend the ancient weapons platform in antarctica at all costs"!

Eller att få flyga 302:or mot Wraith Darts där scenariot är att Deadalus precis har kommit ut ur hyperspace och ska hjälpa Atlantis att stoppa de tre Hive-skeppen som attackerar i slutet på säsong 1 av Stargate Atlantis!!

Jag får gåshud bara jag tänker på ett potentiellt sådant spel!

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av sparkar_boll:

Tänk dig att flyga en skvadron F-302 mot Anubis Deathgliders med uppdraget "Defend the ancient weapons platform in antarctica at all costs"!

Eller att få flyga 302:or mot Wraith Darts där scenariot är att Deadalus precis har kommit ut ur hyperspace och ska hjälpa Atlantis att stoppa de tre Hive-skeppen som attackerar i slutet på säsong 1 av Stargate Atlantis!!

Jag får gåshud bara jag tänker på ett potentiellt sådant spel!

Men ja!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av loevet:

Jag tror att EA är ganska försiktiga med betalfunktioner och gamification i sina Star Wars-spel efter all skit de fick för Battlefront II. Fallen Order var befriad från det och det lär Squadron också vara. Men, om de får ett gäng framgångar med Star Wars utan kritik kan dumheterna säkert återvända när de blir arroganta av framgångarna igen.

Jag vill tro och hoppas men med hela UFC-incidenten i (alldeles för) färskt minne är jag rädd att man kommer försöka någon sorts fulspel.

Så, nu har jag ”gubbat” av mig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Detta + HP Reverb G2 = Amazing

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Nordhnet @Shudnawz ja men sportspel som UFC, FIFA och MP-upplevelser som Battlefront och Battlefield är ju typiska "kassakor" där de mjölkar spelare år efter år. Med Squadrons har de tidigare Star Wars-misslyckanden som incitament till att inte försöka det här också, och som andra påpekat har de flera gånger sagt att alla framsteg i SW Squadrons fås genom att spela, inte betala.

I want to believe!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Håller mig väldigt långt borta från EA och deras hemska sätt att suga ut pengar från barn/ungdomar.
Vill se hur det ser ut 2-3 månader efter release, då de kanske försöker lägga in ett Lootbox-system efter att de fått reviews...
Så, även om det ser ganska kul ut så är jag VÄLDIGT anti allt som EA släpper, tyvärr.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch