Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

AM1 mITX-dator inbyggd PSU

Ett styck Antec-chassi smockfullt med det senaste. Förutom litet format får du:

  • Ett inbyggt nätagg

  • En smidig extern laptop-adapter

  • Ett Asus AM1I-A moderkort i mITX-format

  • AMD Ahtlon 5350 med samma moderna CPU-arktektur som Spelkonsollerna Xbox One och Playstation 4.

I chassit får 2 st. 2.5"-enheter plats och satakablar finns framdragna.
Processorn kyls av den stora chassifläkten men för den som vill enbart ha moderkort och CPU så kan jag skicka med en ny FD 40 mm-fläkt som passar på kylflänsen. (om jag inte hittar originalet).

https://www.sweclockers.com/test/18984-amd-athlon-5350-och-in...

Detta fartvidunder säljes med fördel i ett paket men jag kan även tänka mig sälja grejerna i delar vid rätt pris.

Moderkortet har fått en smäll på CPU-sockeln som har skadats i monteringsanordningen, således rekommenderar jag inte att man monterar om CPU eller plockar ur CPU-kylaren. Symptom på när Farbror Melkers knyck inte appliceras korrekt vid installation av CPU är svart skärm utan POST.

Jag har under senaste åren kört Proxmox med t ex Pi-Hole och backup-tjänster i virtuella maskiner på denna lådan. Något fartmonster är det tyvärr inte.

Reserverar mig att sälja till den som krånglar minst.
400 kr eller bud.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag är lite sugen !

Min tanke är dock att ha 1st 2,5” ssd till operativ etc, och och denna 2,5” 5tb disk, men den är något högre än normalt för 2,5” standarden, tror du den passar ändå?

Samt har du några mått på chassit och hur är ljudnivån ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av andreas_dock:

Jag är lite sugen !

Min tanke är dock att ha 1st 2,5” ssd till operativ etc, och och denna 2,5” 5tb disk, men den är något högre än normalt för 2,5” standarden, tror du den passar ändå?

Samt har du några mått på chassit och hur är ljudnivån ?

Tja,

Chassit är utan stativ 21x22x9 där bredden är största mått, dock måste strömkabel och ethernet gå in där bak så räkna med 25-28 cm i djup för kablage.

Ljudnivå så är den ju mycket tyst. Jag har inte haft något coilwhine från maskinen och fläkten är ju kraftigt överdimensionerad för kylaren. Sätt fläktkurvan på minimal hastighet så kommer det vara eventuell mekanisk hårddisk som tar prispallen i ljudnivå.

Gällande 15 mm-enheter så tror jag tyvärr inte det går utan att du moddar själv. Själva bygeln där enheterna fästs sitter 14 mm över moderkortets baksida och då räknas inte eventuella lödpunkter, komponentsben eller kylarens fästpinnar in som i sin tur är upp till 3 mm i höjd.

Troligen kan man få till det om man verkligen vill men inte säkert att plastlocket undertill får vara i ett stycke då.

Klicka för mer information
Visa mer
Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Pga trasig sockel!? Så bjuder jag 200+ frakt.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@skippy_pewpew: Skadad, inte trasig. Trasig låter som att moderkortet inte funkar alls vilket inte är fallet.
Bud noterat.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

300kr + frakt
Vad är det för minnen som passar?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mrdiglet:

300kr + frakt
Vad är det för minnen som passar?

Vanliga DDR3 är det som gäller på Kabini.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Vanliga DDR3 är det som gäller på Kabini.

👍

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av DavidtheDoom:

Tja,

Chassit är utan stativ 21x22x9 där bredden är största mått, dock måste strömkabel och ethernet gå in där bak så räkna med 25-28 cm i djup för kablage.

Ljudnivå så är den ju mycket tyst. Jag har inte haft något coilwhine från maskinen och fläkten är ju kraftigt överdimensionerad för kylaren. Sätt fläktkurvan på minimal hastighet så kommer det vara eventuell mekanisk hårddisk som tar prispallen i ljudnivå.

Gällande 15 mm-enheter så tror jag tyvärr inte det går utan att du moddar själv. Själva bygeln där enheterna fästs sitter 14 mm över moderkortets baksida och då räknas inte eventuella lödpunkter, komponentsben eller kylarens fästpinnar in som i sin tur är upp till 3 mm i höjd.

Troligen kan man få till det om man verkligen vill men inte säkert att plastlocket undertill får vara i ett stycke då.

Stort tack för informationen!, men då kommer denna inte bli optimal för mig - så jag drar mig ur.
Men som sagt en hel säck med kodus för att du tog tid tiden att mäta, visa bilder etc..
Damn boy, you've just unlocked Karma lvl 100 !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Smyger in ett reservbud på 200+hämtning

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Go kväll! Hur är statusen här?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mrdiglet:

Go kväll! Hur är statusen här?

Jag är inte helt nöjd med buden jag fått och således inte säker på om jag är redo att stänga annonsen än. Ge mig någon dag till så ska jag återkomma.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Reserverad av @Fenix som ska komma och hämta.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Fenix plockade upp maskinen under kvällen för 300 kr tillsammans med ett annat chassi.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin