Permalänk
Medlem

6249kr för g2 på benify deals nu.

edit : nej.. det är vanliga reverb.. fel av mig. får inte fram g2 alls

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Från HP pressmeddelande:

"A few updates we have made to the product since we first announced Reverb G2:

We have updated the lenses to reduce the Fresnel ring reflections and improve clarity.
The menu button on the controllers is now domed so you can distinguish between the Windows and Menu buttons by touch.
In addition to the full size to mini display port adapter, a USB-C® to USB-A adapter will be included in every box.
Our Engineers found an opportunity to lower persistence without lowering brightness and this required higher power draw, so the HP Reverb G2 will require the adapter to be plugged into the wall."

Riktigt spännande och hoppas någon snart kan få göre en test på den färdiga varianten. Lite tråkigt med en extern strömförsörjning men bra att det bör öka stabiliteten då endast data skickas via usb.

Splitterkabel då antar jag och inte två separata? Gör ingen större skillnad här nätagget ska ju ändå kopplas in någonstans. Hoppas bara inte den går för varm bara med högre förbrukning eller kabeln blir för tjock och klumpig. Min reverb gick varm

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Splitterkabel då antar jag och inte två separata? Gör ingen större skillnad här nätagget ska ju ändå kopplas in någonstans. Hoppas bara inte den går för varm bara med högre förbrukning eller kabeln blir för tjock och klumpig. Min reverb gick varm

En 5m kabel sedan en box med 1m usb/dp/ström. Så ska vara lika tunn kabel som den testade varianten. Även den hade möjlighet med extern strömförsörjning. Ska drivas av en 45w extern laddare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

6249kr för g2 på benify deals nu.

edit : nej.. det är vanliga reverb.. fel av mig. får inte fram g2 alls

Klicka på "Tillbehör" och sedan "Ljud, bild och multimedia" så hittar du den för 6 599 kr lite längre ner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

En 5m kabel sedan en box med 1m usb/dp/ström. Så ska vara lika tunn kabel som den testade varianten. Även den hade möjlighet med extern strömförsörjning. Ska drivas av en 45w extern laddare.

45 watt? Den kan väl omöjligtvis dra mer än en liten TV?
Det skulle bli riktigt värmeproblem om den faktiskt drar 45 watt. Tänk er att ni har all värme från en laptop fast istället för att det blåstes bort med en fläkt så buras det in i en låda fastspänd rakt mot ögonen.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

45 watt? Den kan väl omöjligtvis dra mer än en liten TV?
Det skulle bli riktigt värmeproblem om den faktiskt drar 45 watt. Tänk er att ni har all värme från en laptop fast istället för att det blåstes bort med en fläkt så buras det in i en låda fastspänd rakt mot ögonen.

Var vad hp press skrev som svar på reddit. Troligen drar den inte 45W. Men mycket iaf. Dom har krämat på för att hålla brightness uppe och optimera persistense. Ser fram emot slutgiltig recension. Dom ska skicka ut till testare så snart som möjligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant, men det där med sladd låter osexigt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

Klicka på "Tillbehör" och sedan "Ljud, bild och multimedia" så hittar du den för 6 599 kr lite längre ner!

Tackar
Nu hittade jag den. Slutsåld står det men den har väl inte haft säljstart än så det är väl därför?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Tackar
Nu hittade jag den. Slutsåld står det men den har väl inte haft säljstart än så det är väl därför?

Hm, jag lyckades iaf lägga en beställning/bokning förra veckan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

Hm, jag lyckades iaf lägga en beställning/bokning förra veckan?

Släpps 20 oktober. Jag kan boka också.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Går inte förboka hos HP för mig. Står ” Tillfälligt slut i lager”.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=ny_OPsxHQmU

Ser ju väldigt lovande ut för Reverb G2, om man bortser från skillnad i pris mot Quest 2 är det ju ren kross
Ska väl kanske oxå tillägga att link inte verkar prestera till 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mitso:

https://www.youtube.com/watch?v=ny_OPsxHQmU

Ser ju väldigt lovande ut för Reverb G2, om man bortser från skillnad i pris mot Quest 2 är det ju ren kross
Ska väl kanske oxå tillägga att link inte verkar prestera till 100%.

Längtar tills jag får min. Äntligen kanske VR har nått en "bra nog" nivå!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mitso:

https://www.youtube.com/watch?v=ny_OPsxHQmU

Ser ju väldigt lovande ut för Reverb G2, om man bortser från skillnad i pris mot Quest 2 är det ju ren kross
Ska väl kanske oxå tillägga att link inte verkar prestera till 100%.

Reverben ser bättre ut. Men vet inte om det är tillräckligt stor skillnad? De flesta kommer inte bortse från priset, men även om man gör det så känns kontrollerna, möjligheten att köra stand-alone och trådlöst samt att man slipper WMR ganska lockande.

För en månad sen hade jag rekommenderat Reverb till alla som vill köra PCVR, men är jag mycket mer osäker. Den ser bättre ut, men skillnaden ser inte så stor ut.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Reverben ser bättre ut. Men vet inte om det är tillräckligt stor skillnad? De flesta kommer inte bortse från priset, men även om man gör det så känns kontrollerna, möjligheten att köra stand-alone och trådlöst samt att man slipper WMR ganska lockande.

För en månad sen hade jag rekommenderat Reverb till alla som vill köra PCVR, men är jag mycket mer osäker. Den ser bättre ut, men skillnaden ser inte så stor ut.

Jag håller med, det är två produkter som är lika men ändå olika. Känns som två bra val

Permalänk
Medlem

Kontrasterna gör mycket för skärpan. Svärtan såg grym ut. Intressant hur ljus asfalten var istället på AC

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Också värt att komma ihåg att konsument G2 kommer ha bättre bild enligt HP eftersom den kommer ha bättre strömförsörjning. Bättre brightness och färger.

Permalänk
Medlem

Mars kan inte komma snart nog

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Mars kan inte komma snart nog

Varför pratar du om mars? Finns det något som tyder på att de inte kommer släppa produkten enligt plan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

Varför pratar du om mars? Finns det något som tyder på att de inte kommer släppa produkten enligt plan?

Bara en vild tippning. November är det som sägs från officiella håll nu.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Också värt att komma ihåg att konsument G2 kommer ha bättre bild enligt HP eftersom den kommer ha bättre strömförsörjning. Bättre brightness och färger.

Det stämmer.
Man kommer få ha strömförsörjning inkopplad också samtidigt.
Värt att tänka på också är att Quest 2 i filmerna är med Oculus Link som än så länge kör samma som Quest 1 i upplösning och 72Hz.
Dvs betydligt lägre än vad Quest 2 klarar av egentligen.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Också värt att komma ihåg att konsument G2 kommer ha bättre bild enligt HP eftersom den kommer ha bättre strömförsörjning. Bättre brightness och färger.

Ingen garanti att bildkvalitet har med ström att göra. Original Vive hade extern ström och såg ändå dålig ut med moderna mått.

Jag tror de behöver strömmen för att de har en 6m kabel. Det hade säkert varit många kunder som hade stött på problem med svaga USB på deras datorer när strömmen ska 6m. Sen kommer det säkert tillåta mer ljusstyrka, men vet inte om det har varit begränsat av strömmen hittills.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Bara en vild tippning. November är det som sägs från officiella håll nu.

Om du förbokade innan 28 september.
Nu är det december och framåt som gäller.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Misstänker att HPs idé att ta "2% revenue share" kommer bromsa utveckling av applikationer som använder sensorerna en del.
Att lova att skydda användardata från att samlas in känns kanske först bra, men det är nog ett svårt löfte att hålla i praktiken. Hur kan man garantera detta och samtidigt ha API'er för Eye-tracking, Pupilometry, Lower Face Camera, Heart Rate och Pulse rate som applikationer kan använda?
Känns som om applikationer som använder dessa APIer har tillgång till datan och om de beter sig dåligt kan användare bli "spårade" rätt ordentligt. Vi får hoppas att Facebook hålls borta

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Misstänker att HPs idé att ta "2% revenue share" kommer bromsa utveckling av applikationer som använder sensorerna en del.
Att lova att skydda användardata från att samlas in känns kanske först bra, men det är nog ett svårt löfte att hålla i praktiken. Hur kan man garantera detta och samtidigt ha API'er för Eye-tracking, Pupilometry, Lower Face Camera, Heart Rate och Pulse rate som applikationer kan använda?
Känns som om applikationer som använder dessa APIer har tillgång till datan och om de beter sig dåligt kan användare bli "spårade" rätt ordentligt. Vi får hoppas att Facebook hålls borta

Anser du att denna datan är relevant för integritet? Hur kan momentan data om ni puls, ögonmått eller information om var du kollar användas på ett integritetskränkande sätt?

Även om jag försöker så kan jag inte komma på ett sätt att kränka någon genom den datan, även om jag försökte göra det utan vinstintresse.

Integritetsrisken i till exempel ordbehandlare, chattprogram eller din router känns mycket mer framstående. Skräpprogramen som är förinstallerande på HPs laptopar har tillgång till allt ljud i din omgivning, all trafik på ditt nätverk (förhoppningsvis krypterad), alla knapptryckningar du gör och kan se allt du har på skärmen.

Men att ett VR-headset kan få din puls som ett siffervärde är något att ha i åtanke på grund av integriteten?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Det enda är väl om de får tag på kamerorna som riktas utåt samtidigt eller spelar in vad du ser på så de går att få tag på lösenord och annat. Tycker lite synd om alla scammers som ska kolla på virriga vr kameror de föredrar nog plattskärmar! men ja just eye tracking, puls och hjärtmätning tror jag inte skadar. Men det är klart ser företag att du har hög vilopuls kanske de väljer anställa en Gunde med 30 i vilopuls istället

Vad tros om grafikkort? Är utan just nu i stort sett har 1070 som går att ha kul med Rift S iaf :). Ska vänta ut Navi och hoppas se 3080 20 gb korten också innan köp. Man har ju sett flera videos där 3080 och 3090 ligger runt 10-11 gb i GPU mem usage redan. Fast vet inte om det betyder de använder allt minne eller att det bara allokeras. Men har ju vart 4K benchmarks även på plattskärm där man uppenbarligen överskridit 10 GB så det verkar bra snålt.

3080 verkar va en betydligt effektivare uppgradering överlag för VR än för plattskärm av de få benchmarks jag lyckats få tag på.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Anser du att denna datan är relevant för integritet? Hur kan momentan data om ni puls, ögonmått eller information om var du kollar användas på ett integritetskränkande sätt?

Även om jag försöker så kan jag inte komma på ett sätt att kränka någon genom den datan, även om jag försökte göra det utan vinstintresse.

Integritetsrisken i till exempel ordbehandlare, chattprogram eller din router känns mycket mer framstående. Skräpprogramen som är förinstallerande på HPs laptopar har tillgång till allt ljud i din omgivning, all trafik på ditt nätverk (förhoppningsvis krypterad), alla knapptryckningar du gör och kan se allt du har på skärmen.

Men att ett VR-headset kan få din puls som ett siffervärde är något att ha i åtanke på grund av integriteten?

Tja ett exempel kanske kan belysa några potentiella problem jag kan se i en teoretisk, elak applikation
- Appen kan spåra vad användaren tittar på och hur användaren reagerar på det den ser.
- När människor presenteras, var på personerna tittar användaren? Hur reagerar användaren när detta sker?
- När en text/bild presenteras, hur reagerar användaren?
Tycker det är lätt att inse att information av detta slag går att missbruka om den hamnar i fel händer. Tror man kan få fram en rätt träffsäker profil med information som många anser vara privat på bara några minuter. (ex. sexuell läggning, politiska preferenser,...)

Nu är detta ett rätt pessimistisk exempel för att belysa att det GÅR att missbruka informationen. Jag gillar egentligen de tekniska möjligheterna som möjliggörs med mer sensordata som tex. foveated rendering och avatarer med ansiktsuttryck, men det finns problem också.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Man har ju sett flera videos där 3080 och 3090 ligger runt 10-11 gb i GPU mem usage redan. Fast vet inte om det betyder de använder allt minne eller att det bara allokeras. Men har ju vart 4K benchmarks även på plattskärm där man uppenbarligen överskridit 10 GB så det verkar bra snålt.

Jag har Reverb Pro( ”G1)+ 2080ti och i vissa spel är jag regelmässigt över 10Gb i VRAM.
Valde att köpa 3090, och VRAM var en av anledningarna.

Jag tror/tycker det verkar som om Nvidia tagit efter hur tex Apple hajpar produkter med lanseringar som raketar både förväntningarna och köplusten.
Jag tycker också att valet att bara ha 10Gb VRAM på 3080 är helt galet. För 2d-gamers räcker det antagligen gott men för VR känns det något för lite. Jag har redan hållit ned lite settings i spelet DCS för att inte fylla VRAM till 100% och få problem med tex stutter.
En rimlig nivå hade vart 16Gb på 3080 men då hade de kanske inte kunnat kräma ut ett 3080ti med 20Gb som det ryktas om.
Köpte mitt 2080ti för mindre än ett år sen och var såklart inte sugen på lägga ut jättemycket igen, så på sätt och vis lyckades deras taktik mot mig som ”tvingades” gå på 3090 m.ht VRAM-frågan.
(Inte på riktigt tvingad att skaffa ett nytt grafikkort men har beställt Pimax 8KX och där lär det krävas lite mer datakraft än med Reverb).

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Jag har Reverb Pro( ”G1)+ 2080ti och i vissa spel är jag regelmässigt över 10Gb i VRAM.
Valde att köpa 3090, och VRAM var en av anledningarna.

Jag tror/tycker det verkar som om Nvidia tagit efter hur tex Apple hajpar produkter med lanseringar som raketar både förväntningarna och köplusten.
Jag tycker också att valet att bara ha 10Gb VRAM på 3080 är helt galet. För 2d-gamers räcker det antagligen gott men för VR känns det något för lite. Jag har redan hållit ned lite settings i spelet DCS för att inte fylla VRAM till 100% och få problem med tex stutter.
En rimlig nivå hade vart 16Gb på 3080 men då hade de kanske inte kunnat kräma ut ett 3080ti med 20Gb som det ryktas om.
Köpte mitt 2080ti för mindre än ett år sen och var såklart inte sugen på lägga ut jättemycket igen, så på sätt och vis lyckades deras taktik mot mig som ”tvingades” gå på 3090 m.ht VRAM-frågan.
(Inte på riktigt tvingad att skaffa ett nytt grafikkort men har beställt Pimax 8KX och där lär det krävas lite mer datakraft än med Reverb).

Tack nu är 3080 helt struken som alternativ. Får hoppas på AMD eller 20 gb version framöver eller så måste man krypa till korset med 3090

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x