Eventuella problem med vissa 3080 / 3090!

Permalänk
Medlem

Eventuella problem med vissa 3080 / 3090!

Denna film dök upp i mitt twitterflöde, verkar vara lite småstrul med vissa 3080 / 3090.

https://www.igorslab.de/en/what-real-what-can-be-investigativ...

Permalänk
Medlem

Japp, de har snålat in på PCB'n, gigabyte och zotac är bekräftade för att har gjort detta och då kraschar kortet när de boostar up över specifikationerna, MSI trio X och FE är det enda kortet i videon som verkar vara "ok"

Permalänk
Medlem

Tur att man inte hoppade på tåget. har gjort den missen förut, tror det var 7900gt som jag dessutom körde i sli för en herrans massa år sedan. började crasha till desktop och svart skärm mm. visade sig att ett av korten hade fått dom dåliga kondensatorerna (tror jag det var) man kunde rikta fläktar mot dom mm men tillslut började det dåliga kortet brinna, liten eldslåga och allt.
Nu om man vill ha ett lär det finnas bra info om de som inte snålat in och de som gjort det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bra, bättre om vi håller oss till en tråd

Permalänk
Medlem

Händer nästan varje generation, folk glömmer bara bort det. Sen sitter de och förbokar saker till massivt överpris.

You live and learn eller inte, denna generationen ger inte ens tillräckligt för att spela spel i 4K med hög fps, skärmarna är heller inte där än, nästa gen är den man ska satsa på.

Permalänk
Medlem