Permalänk
Medlem

hörlurar för gaming

Tjena!
Är ute efter ett par hörlurar/headset som ska användas för gaming.
Lirar spel som cs, fifa osv.
Budget: runt 1k.
Måste finnas på netonnet då jag har presentkort där!
Behöver inte ha någon mikrofon.
Mvh

Permalänk
Medlem

Kolla på Logitech G Pro X alt G PRO.

Haft många headset i mitt liv ( Sennheiser, steelseries, hyperx osv ) och kan utan tvekan säga att det är skönaste lurarna jag haft. Samt att micken går att ta av.

Permalänk
Medlem

Här är en lista där du kan sortera vidare efter smak, gott om omdömen: https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?m=s453110452

Permalänk
Medlem

@Magnituden: Sköna i början men kuddarna tar slut för fort enligt mitt tycke där Sennheiser är skapade för att sitta bra i flera år. Men smaken och våra huvudformer är så klart som baken. =D

Permalänk
Medlem

Jag har haft Logitech förut och jag skulle aldrig någonsin rekommendera någon att köpa Logitech om man spelar FPS. Fullständigt värdelösa när det gäller att höra detaljer såsom fotsteg. Tänker på att du lirar CS.

Dessutom började de strula som fan efter 6 månader när jag körde med dem trådlöst. Vet att många hade samma problem, oklart om det bara gällde modellen jag hade. Det var G933 - de kostade en bra summa när jag köpte dem dessutom.

Permalänk
Medlem

@Englundaren: Svårt att svara på. Gör som jag brukar göra.

Välj ut dom inom din budget som verkar intressanta och sen googlar du dom eller söker på youtube för att höra vad andra tycker om dom.

Permalänk
Medlem

Kan bara rekommendera vad jag själv använder och har använt. Om du inte ska ha inbyggd mikrofon ska du köpa lurar av och för Hi-Fi bruk. Finns inte en chans att "gaming" lurar kommer i närheten av ett par riktiga lurar avsedda för musik. Sennheiser eller liknande fabrikat är helt överlägset.

Kan dessvärre bli lite dyrare, men helt klart värt det..

Lycka till med ditt sökande.