life is strange/ Before The storm [Varning för spoilers]

Permalänk
Medlem

Spelar BTS nu, och är inne på tredje/sista episoden (är ju en fjärde bonusepisod sen också iofs).
Sjukt jäkla bra, tycker det är mycket bättre än första spelet, som förstördes helt i sista episoden.
Har svårt tänka mig att BTS kommer råka ut för något liknande, detta håller säkert hela vägen, men sorgligt lär det ju bli...

Önskar det fanns fler spel som detta!
Finns ju LIS2, men det verkar så sjukt tillrättalagt och politiskt predikande så det skulle jag inte spela ens om jag fick det gratis.
Denna typ av spel får man nog va glad om det kommer ett vart femte år, om ens det :/
Snabb action verkar helt klart sälja bättre, och är såklart enklare att göra också.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk

efter att ha spelet LIS, BTS, captain spirit samt LIS2, så måste jag nog säga att before the storm var det bästa utav dem alla ändå, det känns mer "down on earth", inget hokus pokus eller övernaturligt, det känns som en ungdoms film, känslor, kärlek, hat, intriger, komedi, allt mixat till en skön stämning med underbar musik.

jag säger inte at de andra LIS spelen är dåliga, nog för att LIS2 kändes tråkigt i längden, ju längre fram i spelet man kom, men jag föredrar BTS, det kommer alltid att ligga på min top 10 lista på de bästa spelen jag någonsin har spelat.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

jag har inte spelat det, men jag har sett folk spela det på youtube, ett till LIS, vad som hände efter det att max valde att offra arcadia bay och rädda chloe.

chloe och max tycks bo i ett hus, de båda är något år äldre än de var i LIS. samma grafik och samma vy på spelet, dock inte samma röst skådespelare.
vet inte om det finns någon poäng med spelet då jag inte kollade igenom hela spelet, men jag tror mest det är nått som något super fan har skapat, men spelet är bra gjort, man kan lätt tro att de är ett riktigt LIS spel.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ni har väl inte missat Dontnods senaste spel, Tell Me Why.
Uppdelat i 3 episoder och samma typ av spel som LiS. Hade tänkt börja med sista delen ikväll.

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk

nej då, det är installerat och påbörjat, dock så har jag inte funnit någon tid till att investera mig i spelet och dessa spel kräver lugn och ro och ingen stress för att man ska kunna sjunka in i dem, iaf är det så för mig.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

efter att ha spelet LIS, BTS, captain spirit samt LIS2, så måste jag nog säga att before the storm var det bästa utav dem alla ändå, det känns mer "down on earth", inget hokus pokus eller övernaturligt, det känns som en ungdoms film, känslor, kärlek, hat, intriger, komedi, allt mixat till en skön stämning med underbar musik.

Då är vi två!
Verkar som alla andra tycker första spelet är det bästa, och många gnäller på BTS.
Kanske för mycket drama, men jag tyckte det var fantastiskt!
Bara första timmen jag inte gillade alls, men jag är glad jag tragglade mig igenom den.

Har inget intresse av att spela något löjeväckande politiskt korrekt spel, där alla vita och alla kristna och alla poliser är avskum, och jag känner inte heller något sug efter att spela karaktärerna i deras senaste spel - man måste ändå ha något intresse av att leva sig in i karaktärerna och storyn, och just BTS passade mig så himla bra

Det betyder inte att alla spel med liknande upplägg är något för mig, precis som inte alla filmer av en viss regissör lockar bara för att en av dem var fantastisk.

Men men, ingen idé att sura, för jag tänkte ta tag i XCOM2 efter detta!
Jepp, det är helt ok att va avis på mig här som har det sparat i backloggen
Sen har jag ju The Wolf Among Us och Disco Elysium och lite annat smått och gott också

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Inaktiv

Älskade LiS och Before the Storm. Hatade LiS 2, gillade Tell me why hyffsat. Inte riktigt vad jag ville ha ut av spelet det sistnämnda men hoppas att de fortsätter arbeta på nya titlar. De verkar överlag veta vad de gör.

Permalänk

mjo, det var lite för myckt PK i LIS2, det är sant, men lyckades man att förbise det, så var det faktiskt helt ok, speciellt när en viss "mixed feelings" karaktär dök upp, ni som har spelat vet vilken jag pratar om.

jag hoppas verkligen att ryktena om ett LIS3 stämmer och jag hoppas verkligen at ryktena ang chloe och max stämmer, at man åter igen ska få spela kring dem. men det är som sagt bara rykten, men hoppas kan man ju alltid.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

mjo, det var lite för myckt PK i LIS2, det är sant, men lyckades man att förbise det, så var det faktiskt helt ok, speciellt när en viss "mixed feelings" karaktär dök upp, ni som har spelat vet vilken jag pratar om.

jag hoppas verkligen att ryktena om ett LIS3 stämmer och jag hoppas verkligen at ryktena ang chloe och max stämmer, at man åter igen ska få spela kring dem. men det är som sagt bara rykten, men hoppas kan man ju alltid.

Det vore ju magiskt, även om det kanske blir knepigt med tanke på det slutet som jag antar att de flesta valde i LIS1?
Om det inte blir ännu en prequel eller nåt sånt.

Nu är jag klar med Farewell också, bonusepisoden - fy så sorgligt :'(

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Inaktiv

Faktiskt tänkt spela igenom LiS1 och BTS igen länge... men var fan som att hugga sig själv med kniv i hjärtat när man spelade BTS efter att ha spelat LiS1 innan. Man vet ju vad som händer...

Spoilers, förstås, men trådtiteln har ju tacksamt nog spoilervarning, men detta är en video jag kollar på ibland. Ganska fascinerande att se reaktionerna, allt från typ inget alls till folk som i det närmaste är knäckta.

Edit: Inte direkt jämförbart, då det är en tvserie, men Six Feet Under är en sån där sjukt tung serie med. Tänkt se om den med... men den är fan tung.

Permalänk

jag hade turen att hitta BTS först och inte LIS och jag ångrar det inte för en sekund, visst, det funkar ju det med att spela LIS innan BTS, men det blev en helt annan känsla när man började med BTS. önskar att jag hade upptäckt LIS världen senare än så, så att man även hade fått chansen att spela farwell innan BTS, men men, jag får nöja mig med att ha fått spela BTS först.

har sett ett antal folk på youtube som har spelat igenom allt vad som heter LIS, intressant att se deras val och hur de reagerar. tror jag bara har sett 1 som valde att inte kyssa rachel, resten utav alla bara satt och väntade på det magiska ögonblicket XD

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

LIS och BTS är två av mina absoluta favoritspel, verkligen helt jävla magiska. Musiken är helt fenomenal och storyn är enkel men har ändå ett rejält djup.

Har aldrig rört LIS 2 då det lilla jag sett av det absolut inte tände några lampor hos mig. LIS för mig är Chloe, Rachel och Max. Kanske går miste om ett bra spel i LIS2 men jag har hört varningsklockor om PK-trams och då går det bort...

Kanske skulle ta en titt på Tell me why.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk

det är en hel del PK i LIS2, spelet är bra i överlag, men man blir trött i längden på att de hela tiden ska smyga in politisk PK här och där under spelets gång.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

tror jag bara har sett 1 som valde att inte kyssa rachel, resten utav alla bara satt och väntade på det magiska ögonblicket XD

Givetvis satt man och väntade på det
Rachel är ju en helt magisk person(lighet) i spelet, det är verkligen något speciellt/mystiskt med henne.
Känns som det är hon som lyfter hela BTS och gör det så himla bra och intressant.
Lätt att förstå hur Chloe blir besatt av henne

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Har inte spelat detta, men efter att ha lästa, till innan den stora Spoilervarningen av @mangemani
Så är man helt klart inne på att skaffa detta, verkar sjukt bra

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Har inte spelat detta, men efter att ha lästa, till innan den stora Spoilervarningen av @mangemani
Så är man helt klart inne på att skaffa detta, verkar sjukt bra

Ja det är super!
Men jag tror det bästa är att spela i ordningen de släpptes, dvs Life Is Strange först, och sedan Before The Storm.
Det är ju trots allt den ordningen spelen släpptes i.
BTS (som jag tycker är det bästa spelet) blir dessutom bättre när man har lite mer bakgrund till karaktärerna, än om man kommer in helt fresh och inte vet ett dugg om någon.

Seg start dock, jag gillade inte alls första timmen, utan det var när "spelets superstar" på allvar dök upp i handlingen som allt lyfte

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ASBR:

Ja det är super!
Men jag tror det bästa är att spela i ordningen de släpptes, dvs Life Is Strange först, och sedan Before The Storm.
Det är ju trots allt den ordningen spelen släpptes i.
BTS (som jag tycker är det bästa spelet) blir dessutom bättre när man har lite mer bakgrund till karaktärerna, än om man kommer in helt fresh och inte vet ett dugg om någon.

Seg start dock, jag gillade inte alls första timmen, utan det var när "spelets superstar" på allvar dök upp i handlingen som allt lyfte

Håller med, även om jag gärna vilja uppleva spelen helt på nytt utan tidigare vetskap och med BTS före. Men jag tror man missar en del som du skriver. Om man inte börjar med BTS, tar Loss och sedan BTS igen och inser kopplingarna.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Nu blir det intressant, den 18:e mars ska man presentera nya LiS uppenbarligen.
Håll i hatten

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord