Permalänk
Medlem

HP ReverB V2.

Permalänk
Medlem

@Halldin: Tack så mycket.

Är helt i starten på research fasen, så då är det fint att veta vart man inte behöver legga tid.

Känner också att jag kanske är lite out of touch på priser. Trodde fortfarande at alt nytt lå på 8k+, så då är ju frågan om man hällre ska gå för nått av det nya när det släpps och skippa provsteget. Borde inte vara nått problem att få ihop några 1000 till innan det är dags att köpa i nov/dec.

Permalänk
Medlem

Kan man använda oculus quest 2 till t.ex. steam half life alyx eller som headtracker till star Citizen där du använder hotas som kontroller istället?

Eller rekommendera mig vr som tillåter just detta jag efterfrågar. Har r3600 och rx5700xt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Kan man använda oculus quest 2 till t.ex. steam half life alyx eller som headtracker till star Citizen där du använder hotas som kontroller istället?

Eller rekommendera mig vr som tillåter just detta jag efterfrågar. Har r3600 och rx5700xt.

Du kan spela Steamspel genom "link" kabeln som du kan kopa till, eller annan lång högkvalitativ USB-C kabel. Förstår inte den andra frågan om "headtracker", men visst kan du använda hotas för spelen du kör på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Som ovan säger.
Quest 2 fungerar som ett PCVR headset då det kopplas till dator med Oculus Link eller trådlöst med Virtual desktop.
Så svaret på båda frågor är ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Finns inga VR headset som hindrar dig från att använda andra kontroller om spelet i sig stödjer dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Du kan spela Steamspel genom "link" kabeln som du kan kopa till, eller annan lång högkvalitativ USB-C kabel. Förstår inte den andra frågan om "headtracker", men visst kan du använda hotas för spelen du kör på datorn.

Headtracker är att du sitter i stolen och har vr på dig, hur du rör på huvudet så tittar du runt i cockpiten. Men man brukar har mer avancerade kontrollers som tex hotas för att flyga rymd/flygskepp.

För övrigt tack för svar.

Hmm, när jag kollar upp oculus quest 2, så står det lansering 13/10. Trodde det hade varit med i gamet längre än så. Vad är nyheterna med ocq2 jämfört med tidigare vr modeller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Headtracker är att du sitter i stolen och har vr på dig, hur du rör på huvudet så tittar du runt i cockpiten. Men man brukar har mer avancerade kontrollers som tex hotas för att flyga rymd/flygskepp.

För övrigt tack för svar.

Hmm, när jag kollar upp oculus quest 2, så står det lansering 13/10. Trodde det hade varit med i gamet längre än så. Vad är nyheterna med ocq2 jämfört med tidigare vr modeller?

Högre upplösning, bättre prestanda och billigare. Banden den sitter fast med ska vara obekvämare också, fast nu finns det bättre straps som tillbehör.

Permalänk
Medlem

"Nej!"

Mitt rigg är ju -20 men saknar helt USB-C port.
Vare sig Sapphire Nitro+ OC eller Aorus x570 har dedikerad usb-c port! Vadan detta? När man betalar för premium!

Däremot har mitt mobo 3.1 USB portar, kanske det funkar med dessa? Eller kanske det finns USB-C till Displayport?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

"Nej!"

Vare sig Sapphire Nitro+ OC eller Aorus x570 har dedikerad usb-c port! Vadan detta? När man betalar för premium!

Däremot har mitt mobo 3.1 USB portar, kanske det funkar med dessa? Eller kanske det finns USB-C till Displayport?

Köp något som:
https://www.komplett.se/product/1133801/datorutrustning/dator...

Finns säkert billigare/bättre. Det var första resultatet på Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

"Nej!"

USB-C behövs inte såvida du inte kör med just en C-C kabel (som den officiella). C-A eller C-C med en adapter för C-A funkar. Eller trådlöst med Virtual Desktop om du har bra nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Köp något som:
https://www.komplett.se/product/1133801/datorutrustning/dator...

Finns säkert billigare/bättre. Det var första resultatet på Google.

Perfekt tack! Tur mobon hade två platser!