Cooler Master NR 200 - SFF som ändå konkurrerar med de mer populärare chassit för en betydligt mindre peng

Permalänk

Fick hem min vita idag! Ser riktigt fin ut! Nu väntar jag bara på resten av alla grejer!

Permalänk
Medlem

@caliwator: Var och när beställde du ifrån?

Permalänk
Skrivet av eribu:

@caliwator: Var och när beställde du ifrån?

Från den där danska sidan computersalg.se
Det blev lite dyrt men de hade vita chassin på lager vilket ingen annan har.

Väldigt snabb frakt måste jag säga. Beställde i fredags fick den igår.

Permalänk
Medlem

@caliwator: Snyggt! Hade en beställning på ett vitt hos inet som de sa hade ett obekräftat leveransdatum den här veckan. Nu fick jag veta att det är framskjutet till slutet av okt eller nov. Hade jag varit smart hade jag köpt ett på Computersalj med, nu är de vita slut i lager.

Hittade en fransk sida som ska få in i lager på torsdag så har beställt därifrån nu. Får se vad som händer. Att det ska vara så svårt att få tag på ett chassi...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FiftyFifty:

Ångrat som fan att jag inte kollat tråden oftare, hade lätt köpt där men nu ikväll var det slut. Men någon butik får nog in snart igen iallafall.

Permalänk

Har haft en order inne hos Inet på en white sedan 5.sept. Senaste besked fra var att dom skulle få inn et parti 18.sept och att min order ville skickas då. Dom var dock osäkra på om dom fick inn fler enn dom redan hadde ordrar för.

Permalänk

Amazon.de har vita NR200 inne, https://www.amazon.de/-/en/Cooler-Master-NR200-Factor-Ventila...

Notera dock att det inte är P

Edit: Slut, helsike vad de gick snabbt

Permalänk
Medlem

@RunRookieRun: Jag har haft en order sen 3 september och fick samma besked förra veckan men när jag frågade igår så hade det ändrats till okt/nov. Kan du skriva ifall det visar sig att de skickar den?

Permalänk

@eribu: Kuken. Yes. Skriv gärna om din plötsligt går i leverans också.

Permalänk
Inaktiv

https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B08BK6W7CS?pf_rd_r=Y4YB...

NR200P svart beställbar, men "in stock 26 October". Lite för långt bort för mig, men kan nog vara värt att hålla koll om datumet ändras under dagen. Dock med .de så är ju nackdelen att man inte bara konkurrerar med svenska konsumenter utan främst Tyskland men också länder runt om som handlar där. Tyckte det var värt att nämna ändå iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Finns även i lager hos Komplett nu!

https://www.komplett.se/product/1167590/datorutrustning/dator...

____________________

NU! Känner jag mig äntligen klar med mitt bygge. Efter att ha beställt Scythe Fuma 2 till serverbygget i chassi #2 och blivit påminnd hur skönt det är med luftkylning i idle, så kunde jag inte hålla mig från att testa det i main-riggen. Beställde således en Pure Rock 2 till servern istället (en oklockad 2700 som idlar för det mesta lär inte behöva mer) och började härja igen.

Slutresultatet då:

Scythe Fuma 2 back exhaust
2x 120mm NF-S12A top exhaust
2x 140mm NF-P14S Redux 1500 bot intake (deshroud 2080ti)
1x 140mm NF-P14S Redux side intake

När jag spelar PUBG (vilket är det mest krävande jag gör) så ligger både GPU och CPU kring 70 med fläktarna på 800 RPM. Lite spikes på CPU men inget vansinnigt. CPU på 5ghz 1.3v, GPU undervoltad till 0.875 vid 1815Mhz.

https://i.imgur.com/Y4pqVD3.jpg

Helt klart inspirerad av @holter

Varför inte bara skruva in fläkten direkt i sidopanelen? Gjorde jag på min

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Varför inte bara skruva in fläkten direkt i sidopanelen? Gjorde jag på min

Jag ville använda dammfiltret utan att göra hål i det, och så tyckte jag inte det blev speciellt snyggt med skruvar där

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

@eribu: Kuken. Yes. Skriv gärna om din plötsligt går i leverans också.

Sorry har glömt svara men jag avbeställde mitt från inet i veckan. Beställde härifrån https://www.ldlc.com/fiche/PB00364632.html (fick använda Google translate..). Hoppas på leverans på måndag eller tisdag. Ser att det är 6/10 de får in fler men är ändå en månad innan inet.

Permalänk
Medlem

Nu är jag nog helt klar med bygget, valde att deshrouda mitt nitro 5700xt pga fläktarna lät fan som ett jetplan när dem var igång >45%. Slängde på 2st Arctic P12 som intake. Tempmässigt är det ca 10c lägre junction temp när jag äter upp gpun i furmark men framförallt är kortet nu TYST. Även när fläktarna är på 100% så låter dem säkrt hälften så lite som orginalfläktarna.

Permalänk
Cooler Master

Hey folks! Nästa leverans kommer i oktober, men för stunden har jag inte fått ett bekräftat datum. Återkommer så fort jag vet mer

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk

@CM_Fredrik: Tack för uppdateringen Fredrik! Då hoppas man att 1 av dom 3 ordrarna man har inne går i leverans

Permalänk
Cooler Master

@RunRookieRun: Haha, det var så lite så. Snyggt med en 1X2-lösning där

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Cooler Master

Hej allesammans! Vi har fått frågor om möjligheten att installera en ATX-psu i NR200P. Vi kommer att släppa en sådan bracket som tillbehör runt Q2 2021 - men för de otåliga har vi laddat upp en 3d print-fil gratis här: https://www.coolermaster.com/catalog/cases/mini-itx/masterbox... (se stycket Customization).

Ha det fint!

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Hej allesammans! Vi har fått frågor om möjligheten att installera en ATX-psu i NR200P. Vi kommer att släppa en sådan bracket som tillbehör runt Q2 2021 - men för de otåliga har vi laddat upp en 3d print-fil gratis här: https://www.coolermaster.com/catalog/cases/mini-itx/masterbox... (se stycket Customization).

Ha det fint!

Coolt! Har du nåt hum om vad den kommer kosta?

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Inaktiv

Har det gjorts några tester med chassit och 3080?

Permalänk
Medlem

Satt och funderade lite. Skulle det göra någon skillnad (positiv/negativ) om man ändrade så fläktarna på CPU-kylaren tog in luft bakifrån istället för att blåsa ut? Kör alltså insug i botten och sidan just nu, samt utblås bak och i toppen.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Satt och funderade lite. Skulle det göra någon skillnad (positiv/negativ) om man ändrade så fläktarna på CPU-kylaren tog in luft bakifrån istället för att blåsa ut? Kör alltså insug i botten och sidan just nu, samt utblås bak och i toppen.

Tror det hänger mycket på om man kör glas eller plåtsida. Dom tester som jag sett visar på att det bästa är att i princip köra alla som utblås då vakumet enkelt suger in tillräckligt genom den perforerade sidopanelen. Dock inte kollat några tester med glassidan då jag själv kör plåt.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Nu är jag nog helt klar med bygget, valde att deshrouda mitt nitro 5700xt pga fläktarna lät fan som ett jetplan när dem var igång >45%. Slängde på 2st Arctic P12 som intake. Tempmässigt är det ca 10c lägre junction temp när jag äter upp gpun i furmark men framförallt är kortet nu TYST. Även när fläktarna är på 100% så låter dem säkrt hälften så lite som orginalfläktarna.

https://i.imgur.com/kL4mJZ6.jpeg

Varför inte bara montera GPU fläktarna i chassits botten, sen mellanmontera typ en utskuren foam platta? gratis stöd för att hålla uppe GPU'n, samt tekniskt sett något som hjälper lite att absorbera ljud och vibrationer i chassit

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Garvey:

Coolt! Har du nåt hum om vad den kommer kosta?

Min kollega Matteo, som är ansvarig för business development på chassi-sidan låter hälsa:

"Hey! Thanks for your interest in the bracket. We're still tinkering with the final design, so no estimated price as of yet. Though, as the case was very affordable (IMO) - the bracket should be, too ".

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Min kollega Matteo, som är ansvarig för business development på chassi-sidan låter hälsa:

"Hey! Thanks for your interest in the bracket. We're still tinkering with the final design, so no estimated price as of yet. Though, as the case was very affordable (IMO) - the bracket should be, too ".

Topp, tack för hjälpen

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Varför inte bara montera GPU fläktarna i chassits botten, sen mellanmontera typ en utskuren foam platta? gratis stöd för att hålla uppe GPU'n, samt tekniskt sett något som hjälper lite att absorbera ljud och vibrationer i chassit

Testade typ det först, hade dock ingen mellanplatta mellan fläktar och gpu, detta resulterade i ca 10c sämre temp, sen hade jag inget vettigt material hemma att göra en "platta" av så de fick bli buntband GPUn hålls btw uppe med en liten 20mm hög distans som är fastskruvat genom undersidan av bottendelen (syns ej på bild).

Skrivet av macmann1:

Satt och funderade lite. Skulle det göra någon skillnad (positiv/negativ) om man ändrade så fläktarna på CPU-kylaren tog in luft bakifrån istället för att blåsa ut? Kör alltså insug i botten och sidan just nu, samt utblås bak och i toppen.

Jag kör mina fläktar så!

GPU suger in från botten, CPU suger in bakifrån och blåser ut in mot chassit samt i toppen sitter 2 fläktar som blåser ut. Max temp när jag kör prime95 small + furmark är 74c för cpun (ryzen 3600 iu auto oc med noctua nh-u12s), kör med meshpanelen. Inte testat att vända på cpu fläktarna dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Hey folks! Nästa leverans kommer i oktober, men för stunden har jag inte fått ett bekräftat datum. Återkommer så fort jag vet mer

Förbokade på webhallen idag, hade ju varit fantastiskt om man kom med i denna batch

Permalänk

För er som letar efter detta chassi så har jag idag lämnat ett svart sådant för retur till komplett, det lämnar postombudet i morgon och kartongen är oöppnad. Chassit är riktigt grymt men jag har insett att mATX är bättre lämpat för mina behov.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

För er som letar efter detta chassi så har jag idag lämnat ett svart sådant för retur till komplett, det lämnar postombudet i morgon och kartongen är oöppnad. Chassit är riktigt grymt men jag har insett att mATX är bättre lämpat för mina behov.

Var ute efter ett vitt annars hade jag hängt på låset där.

Pulsen sköt upp idag när jag fick följande mail från prisjakt "Nu i lager: Cooler Master MasterBox NR200P (Vit/Transparent)"

De som hade i lager var dock "myworld" som jag aldrig hört om. För det första så såg sidan mycket suspekt ut och sen så hade de inte ens det i lager..

Fortsätter att jaga.

Har någon tröttnat på sitt vita hör av er

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Var ute efter ett vitt annars hade jag hängt på låset där.

Pulsen sköt upp idag när jag fick följande mail från prisjakt "Nu i lager: Cooler Master MasterBox NR200P (Vit/Transparent)"

De som hade i lager var dock "myworld" som jag aldrig hört om. För det första så såg sidan mycket suspekt ut och sen så hade de inte ens det i lager..

Fortsätter att jaga.

Har någon tröttnat på sitt vita hör av er

Riktigt fint är det : ) Lite skörare vit färg än jag var van vid från vitt SG02, så ta det varligt med panelerna.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)