SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
Medlem

Faaaaaaan å! Förändring!!!
Skämt å sido, ser snyggt ut! Inte hunnit utvärdera, men efter 30s utvärdering ser det bra ut

Permalänk
Medlem

Jag saknar mobilsidan

Fan vad ovant för en som typ aldrig sitter vid datorn och surfar forum.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Joakim Ågren:

Fasen Allings Better Sweclockers slutade fungera nu pga detta! dvs switchen mellan mörkt och ljust tema hoppas han kan fixa det så snart som möjligt!

Stora delar av Better SweClockers kommer behöva uppdateras för att fungera med den nya designen. Likaså kommer de mörka temana behöva uppdateras, vilket @Soitora och @Blargmode kommer behöva ombesörja.

Jag är emellertid mycket nöjd med att BSC inte gått sönder fullständigt, utan fortfarande fungerar delvis. Exempelvis funkar de utökade redigeringsverktygen som vanligt. Detta är en direkt följd av en medvetet designad arkitektur för just det ändamålet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Förändring visst men varför får jag bara se vilken page jag är på, blev mycket jobbigare att navigera (på mobil), kan jag ändra det, någon som vet?

Skulle även gärna se en direkt länk för exempelvis aktiva trådar, just nu på mobil är det oilligt att varje gång behöva trycka forum>>aktiva när det är små knappar

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Nooo, dark theme är helt förstört nu.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GLaDER:

Jag har samma åsikt nu som jag hade när förra betan släpptes: Det här fungerar toppenbra på min mobil, men kass på min dator. Det känns som att sidan har gått från att vara optimerad för 19" och WXGA (eller vad som nu var hett när SweC först släpptes) till 6.5" och 1242x2688 i upplösning.

Så. Mycket. Vitt.

Det borde gå att göra själva forumdelen lite mer responsiv, eller? Jag har en 1440p-skärm där webbläsaren tar upp ~80% av skärmen. Hade det inte varit trevligt om skärmytan användes lite bättre?

https://i.imgur.com/89Xcx4M.png

Inte säkert att det blir så nice om inläggen tillåts vara hur breda som helst. Text med extremt långa rader tenderar att vara svårläst.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Gainsgoblin:

Exakt samma problem, och var är svara knappen om man inte vill citera ett helt inlägg?

Att den äntligen tagits bort är en av de viktigaste förbättringarna för forumets kvalitet de senaste åren!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Okey... Känner mig lite vilse, men måste ge utvecklaren lite cred för att ha behållit mycket av ursprungsutsseendet samt att designen är rätt stilren och avskalad. Men fattar inte riktigt... Vilka knappar är det jag saknar? Nån som har en skärmdump på hur ursprungssidan såg ut innan bytet?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Att den äntligen tagits bort är en av de viktigaste förbättringarna för forumets kvalitet de senaste åren!

Hallelujah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Att den äntligen tagits bort är en av de viktigaste förbättringarna för forumets kvalitet de senaste åren!

Håller med! Går väl fortfarande att @ om man vill, men är ofta jag ser inlägg där det låter som att konversationen har varit intressant men är bara irriterande att behöva bläddra runt och klura ut vilken post som refereras osv.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Baxtex:

Nooo, dark theme är helt förstört nu.

Precis som förväntat och i praktiken inget som hade kunnat undvikas. Den typen av tillägg måste alltid uppdateras i takt med värdsajten, särskilt vid så här stora förändringar. @Soitoras tema är FOSS, så alla kan bidra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Inte säkert att det blir så nice om inläggen tillåts vara hur breda som helst. Text med extremt långa rader tenderar att vara svårläst.

Jo, men en balans? Eller att något av Better SwecS mörka teman adopterar en mörk grå färg (), som kan göra att skärmen inte lyser mig i ögonen

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Vad är indikatorn på att det är en tråd jag skrivit i? Är det bara att texten är utgråad?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hur får man desctop-vy i telefonen? är ju obrukbart

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GLaDER:

Jo, men en balans? Eller att något av Better SwecS mörka teman adopterar en mörk grå färg (), som kan göra att skärmen inte lyser mig i ögonen

Ja, vi kan nog räkna med att åtminstone ett mörkt tema kommer uppdateras inom kort.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

En knapp för att lägga till spoilertaggar kanske kunde vara värt att lägga till? Jag har frågat om det i 10 år säkert. De är inte direkt behagliga att skriva på mobilen. En vanlig quote vore fint med, och brukade också finnas tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimetikon:

Hur får man desctop-vy i telefonen? är ju obrukbart

Som jag har förstått det finns det ingen desktop / mobil-vy längre. Allt styrs av hur stort ditt fönster är. Om du sitter vid datorn, i en webbläsare, och gör fönstret successivt mindre kommer du att se hur layouten ändras (responsivt). Tillslut har du "mobilupplevelsen" på desktop.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Som jag har förstått det finns det ingen desktop / mobil-vy längre. Allt styrs av hur stort ditt fönster är. Om du sitter vid datorn, i en webbläsare, och gör fönstret successivt mindre kommer du att se hur layouten ändras (responsivt). Tillslut har du "mobilupplevelsen" på desktop.

Det funkade som vanligt i chrome för mobilen, i duckduckgo funkar inte funktionen än tydligen

Problemet är nu blir ju att textraderna är så jäkla långa att man får jaga runt konstant, skräp, tackar för mig gällandw mobilen

Permalänk
Medlem

Knapparna forum tester marknad och mer funkar inte för mig..
Kanske är min adblockade umatrixade Firefox som spökar.. men allt funka ju fint innan...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon5930:

En knapp för att lägga till spoilertaggar kanske kunde vara värt att lägga till? Jag har frågat om det i 10 år säkert. De är inte direkt behagliga att skriva på mobilen. En vanlig quote vore fint med, och brukade också finnas tidigare.

Finns i Better SweClockers iallafall.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Man ser inte om nån är online nu längre ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Ser att jag förlorat denna fajt, då jag inte vill att någon banner/meny när jag scrollar uppåt heller. När jag scrollar vill jag att det ska vara helt rent, precis som det är på den gamla versionen där den är fixerad i toppen. Alldeles för många sajter förstör genom att kladda ner den övre 20% av det man ser.

Just nu slipper man den när man scrollar ner, vilket är bra, men det vore bra även när man scrollar upp. Men lägg för bövelen en funktion för dem som vill stänga av detta i någon av inställningarna.

Tryck på låset i menyraden så stannar den i toppen

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag är rädd för förändringar men ska försöka ta emot denna uppdatering med öppna armar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt fräsch design! Saknar dock "dark mode".

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Att den äntligen tagits bort är en av de viktigaste förbättringarna för forumets kvalitet de senaste åren!

Själv använder jag mest svara då det är bara något inlägg upp och man vill direkt bemöta något istället för att citera all text och göra forumet så kladdigt, din synpunkt hade jag dock inte tänkt på vilket när jag tänker efter är vettigt. Kanske får citera mer helt enkelt.

Men senast olästa inlägg knappen är viktig, utan den fungerar inte forum.

Permalänk
Medlem

saknar menyn i forumet så kan kunde hoppa till en specifik sida i trådar ist för bara nästa sida.
är riktigt hemskt i större trådar.
R.I.P stora trådar för mej :/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Men senast olästa inlägg knappen är viktig, utan den fungerar inte forum.

Jag saknar en funktion för att direkt från trådöversikten komma till det SISTA inlägget. Nu finns sista sidan, men det är sällan intressant och leder till massa onödigt scrollande.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Hur får man desktop-läge på mobilen? Vill ha det igen...

Permalänk
Medlem

Nån nämnde att i "Följda Trådar" så går den inte till senaste inlägg, tror det aldrig har gjort det förut heller utom det var från profilen som man kom direkt till första olästa.

Sen att "Citat" räknas olika om man läst den direkt i tråden eller via flödet som Citat visar
så fast man har läst den så har man inte läst den.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Själv använder jag mest svara då det är bara något inlägg upp och man vill direkt bemöta något istället för att citera all text och göra forumet så kladdigt, din synpunkt hade jag dock inte tänkt på vilket när jag tänker efter är vettigt. Kanske får citera mer helt enkelt.

Men senast olästa inlägg knappen är viktig, utan den fungerar inte forum.

Kanske nån form av lista som pekar till Svar eller annars intressanta och viktiga saker som nämnts och markerats i inlägget.
iofs det komplicerar saker och ting.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W