SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Extol:

Hur får man desktop-läge på mobilen? Vill ha det igen...

Att kryssa för Desktop site i Chrome verkar ha funkat för mig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hur ändrar man så att desktop-versionen är förvald?
Få saker jag hatar så mycket som mobil-versioner av hemsidor.

Permalänk
Medlem

Menyn beter sig lite lustigt på min mobil (Iphone, Safari)
I nedan exempel har jag först tryckt på marknad och fått upp undermenyn, för att sedan trycka på forum, vilket resulterade i att undermenyn för marknad ligger kvar och överlappar forumets undermeny.

Jag lyckas inte alltid att reproducera felet, mitt i allt fungerar det. Om jag då laddar om sidan är det ingen konst att få liknande saker att ske, ibland saknas alternativ i undermenyerna.

Bildexempel

Permalänk
Medlem

Snyggt! Men hur kommer jag till fulls versionen när jag sitter på mobilen?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tack för hänglåset! Annars hade de varit jävligt irriterande att surfa här.

Permalänk
Medlem

Gillar nya sidan grymt mycket, enda som jag tabbat mig hittils är att jag kommit åt logga ut knappen två gånger när jag ska gå till "Följda trådar".

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Bra jobbat. Riktigt snygg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Snyggt! Men hur kommer jag till fulls versionen när jag sitter på mobilen?

Det finns bara en version nu, så du måste ställa in browsern på att bete sig som desktop. För mig funkar det i Chrome att klicka i "Desktop site" i menyn.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

Kul! Bra jobbat

Permalänk
Medlem

Den där hänglåsfunktionen verkar inte lira i Firefox heller

Permalänk
Medlem

Var hittar jag guiderna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Bra, bör dock finnas i vanliga sidan med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Gillar nya sidan grymt mycket, enda som jag tabbat mig hittils är att jag kommit åt logga ut knappen två gånger när jag ska gå till "Följda trådar".

Ja, varför ha en så stor och lättåtkomlig utloggning. Vem fasen loggar ut hela tiden, liksom!?
Det vore ju ett bra exempel på funktion att stoppa långt in i en meny, i stället för de nästan konstant använda funktionerna som "Aktiva trådar".

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Inaktiv

Citera flera fungerar äntligen på mobilen. Äntligen!

Tycker mobilsidan känns bättre än den gamla mobilsidan så här långt. Inte lika positiv till desktop sidan via datorn. Men vi får se.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nice! Vad kul, grattis!

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat alla!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Nej, hänglåset fungerar inte med Firefox.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Finns det någon "Night mode"? Den knallvita backgrunden bränner hål i huvudet på mig!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det finns bara en version nu, så du måste ställa in browsern på att bete sig som desktop. För mig funkar det i Chrome att klicka i "Desktop site" i menyn.

ah haaaa okey, det var ett minus men det fungerar iaf tack.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det finns bara en version nu, så du måste ställa in browsern på att bete sig som desktop. För mig funkar det i Chrome att klicka i "Desktop site" i menyn.

Ja, men det orkar man inte göra varje gång då det inte sparas?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Nasso:

Funkar fint här. Har du fortfarande problem?

Skrivet av SirMacke:

Nej, hänglåset fungerar inte med Firefox.

Vilken version och på vilken plattform?

OBS vi tittar på att så snart som möjligt fixa tillbaka gå till senaste olästa. Den missades och ingen nämnde det i någon av de två betakörningarna vi gjorde

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Exakt samma problem, och var är svara knappen om man inte vill citera ett helt inlägg?

Och var är min gå till senaste olästa inlägg? Helt omöjligt att läsa trådar utan den knappen.

Svara knappen gjorde bara trådar svårlästa. Jag ser mycket hellre att folk citerar vad de pratar om eftersom det kan finnas många inlägg från en person i en tråd.

’Svara’ knappen som fanns borde snarare heta ’Summon user’ eller något sånt och inte användas för att svara på ett specifikt inlägg

Oläst-funktionalitet finns (klicka på trådens ’ikon’ till vänster i följda trådar-listan)

Permalänk
Medlem

Jag har tappat mitt darkmode, var ställer jag om till det igen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Funkar fint här. Har du fortfarande problem?

Vilken version och på vilken plattform?

OBS vi tittar på att så snart som möjligt fixa tillbaka gå till senaste olästa. Den missades och ingen nämnde det i någon av de två betakörningarna vi gjorde

Windows 10 x64 2004
Firefox 81.0 64bit

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Tycker det mesta jag sätt ser bra ut.
Ända jag stör mig lite på är att när man trycker på tex marknad så kommer slidern upp på sidan och inte under texten som är brukligt, misstänker att detta kommer ändras.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser kanon ut! Bra jobbat!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Som webbutvecklare är jag nyfiken, varför vill man inte ha device width? Är det inte gräsligt med desktopläge i mobilen?

Man kan få plats med mer på skärmen och scrolla runt, sen zoomar man när man hittar något att läsa. Nej jag gillar det inte heller, men vissa ser det som den ultimata upplevelsen. Det går ju att zooma-bort annonser och annat iofs...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Så. Mycket. Vitt.

Det borde gå att göra själva forumdelen lite mer responsiv, eller? Jag har en 1440p-skärm där webbläsaren tar upp ~80% av skärmen. Hade det inte varit trevligt om skärmytan användes lite bättre?

https://i.imgur.com/89Xcx4M.png

Vore ju bra om man fylla ut med en trådvy, forumvy eller liknande bredvid inläggets textruta.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Förvisso trevligt men jävlar vad allt är vitt!
Märkligt med profilen, ni kan aligna "Senast aktiv" så det hamnar precis under "Sysselsättning"
Den där lilla logga ut-knappen, passar den verkligen in där?