Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiviMaggot:

Köper hellre denna härifrån än från någon random skojare på Blocket.
600kr billigare dessutom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear72:

Jag kunde inte låta bli att lägga upp länken till årets skojare. Antingen lever hen i sin egen lilla värld, eller så har hen
för avsikt att försöka blåsa någon stackare som inte förstår bättre.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/gaming_dator_i7/92137...

Om jag har brutit mot någon regel genom att lägga upp denna länk så kan moderator ta bort den=)

Tror inte det är en skojare, snarare att man inte har koll. Vem minns inte "nypris var 20 000kr för sex år sedan så jag släpper den för 10 000kr idag!" i mitten/slutet på 00-talet? Det är färre såna annonser idag tycker jag, men de dyker upp ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Tror inte det är en skojare, snarare att man inte har koll. Vem minns inte "nypris var 20 000kr för sex år sedan så jag släpper den för 10 000kr idag!" i mitten/slutet på 00-talet? Det är färre såna annonser idag tycker jag, men de dyker upp ibland.

Tror det är en skojare. Skriver själv i annonsen att han ska bygga nytt när 3070 kommer vilket betyder att han har koll på grafikorten iallafall eftersom det inte ens är släppt, då borde han även ha koll på övriga komponenter.

Permalänk
Medlem

Har en sån här liggandes som knappt klarar att köra Spotify, man kanske skulle försöka sälja den om de går för över 2k 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilized:

dom här specsen fick jag till svar

Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
AMD A9 66 °C
Stoney Ridge Technology
RAM
8,00GB Single-Channel Unknown @ 1197MHz (17-17-17-39)
Motherboard
LENOVO 364F (P0) 32 °C
Graphics
DELL E2310H (1920x1080@60Hz)
512MB ATI AMD Radeon R5 Graphics (Lenovo) 65 °C
Storage
931GB Seagate ST1000DM003-1SB102 (SATA ) 43 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
Realtek High Definition Audio

är det samma annons ? han har ju skrivit helt annat.
https://www.blocket.se/annons/orebro/ultra_gaming_setup__supe...
GPU: RTX 2080
CPU: I9
SSD 500Gb
RAM: 32gb
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

SSD 500Gb
Windows 10

Vad är det för fel folk som inte kan ta riktiga bilder på den faktiska produkten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Vad är det för fel folk som inte kan ta riktiga bilder på den faktiska produkten?

Att Blocket ens godkänner annonser med stulna produktbilder. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

SSD 500Gb
Windows 10

Samma annons. Han skriver vad hans program ger för ”speccs”. Det som egentligen sitter i datorn är det som jag skrev i tidigare inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilized:

Samma annons. Han skriver vad hans program ger för ”speccs”. Det som egentligen sitter i datorn är det som jag skrev i tidigare inlägg.

Så speccs som står i blocket är vad programmet visar, han vet att det är fel eftersom han skickat helt andra speccs till dig..? nånting luktar scam lång väg men märkligt sätt, var han på att du skulle betala direkt å datorn skulle skickas med postnord eller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

Så speccs som står i blocket är vad programmet visar, han vet att det är fel eftersom han skickat helt andra speccs till dig..? nånting luktar scam lång väg men märkligt sätt, var han på att du skulle betala direkt å datorn skulle skickas med postnord eller..

Han hävdar att det är genom Geforce now som han får dessa specs. Jag har postat om honom här innan. Geforce now på en skräpdator helt enkelt.

Permalänk
Medlem

@erikburk: Ser det där så ofta i olika sammanhang i annonser

"Fint skick förutom en repa"

Lite som att skriva på en bil "Som ny förutom all rost på bärande balkar, och läckage i motor och trasig kamrem"

Det borde stå "Trasig telefon med sprucken skärm, i övrigt fungerar allt".

Den där telefonen kostar runt 1400kr att reparera om det inte är fler fel som inte upptäckts ännu, så en slutsumma på 4200kr.

Och för mindre än 4200kr får man en helt ny Mi Note 10 Lite med 64 MP Quad-kamera, som är en betydligt bättre telefon.

Rätt pris på den där mobilen hade varit runt 800kr max om ens det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiviMaggot:

Att Blocket ens godkänner annonser med stulna produktbilder. 😂

Det ska de inte göra. Har själv fått annonser blockade för det. Det är därför extra störande när man ser folk lägga upp annonser med endast stulna bilder. Särskilt när det dessutom verkar vara scam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rospigg:

Det ska de inte göra. Har själv fått annonser blockade för det. Det är därför extra störande när man ser folk lägga upp annonser med endast stulna bilder. Särskilt när det dessutom verkar vara scam.

Ännu mer störande är när man tar en bild själv men blir nekad för att det är en "studiobild", samtidigt som det finns 5 annonser med bilder tagna från tillverkarens produktsida ute. Ska man verkligen behöva bli bestraffad för att man tar en (tydligen) för bra bild?