Höga klockfrekvenser i läckta specifikationer för AMD Radeon RX 6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

*cough* om nu AMD varit lika bra på drivrutiner och spelintegrationer som Nvidia *cough*
Därför jag nöjde mig med att nämna 3080'n

För Nvidia har varit helt felfria på sina drivrutiner. Exempel deras drivrutiner till GTX 590, drivrutiner som brickar kort, gör spel ospelbara.. för att inte prata om alla problem Nvidia haft med CS Go och BF3 genom historien. Nu var det iof ett bra tag sedan man körde ett AMD kort (HD6950) men under den tiden man hade med korten att göra så var det endast deras tredjepartlösningar inom deras mjukvara som höll på och betedde sig. Deras drivrutiner var klockrena.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

För Nvidia har varit helt felfria på sina drivrutiner. Exempel deras drivrutiner till GTX 590, drivrutiner som brickar kort, gör spel ospelbara.. för att inte prata om alla problem Nvidia haft med CS Go och BF3 genom historien. Nu var det iof ett bra tag sedan man körde ett AMD kort (HD6950) men under den tiden man hade med korten att göra så var det endast deras tredjepartlösningar inom deras mjukvara som höll på och betedde sig. Deras drivrutiner var klockrena.

Vet inte om det var något med just 500-serien men bytte till mig två stycken GTX 580 från en polare, tänkte köra ett i en HTPC för att lira lite Dark Souls 3 på TV'n, men gick i ca 5 fps. Bytte till andra kortet, samma där. Efter lite luskande visade det sig att Dark Souls 3 för många bara aldrig fungerade med "rätt" drivrutiner och aldrig började fungera igen på de korten, så fick hitta en gammal drivrutin att installera för att det skulle lira.

Dock tycker jag de är överlag bättre- avskyr hur geforce experience är upplagt med sista-minuten drivers för spel och notifications som lägger sig över spelfönster och krav på login osv men det var iallafall länge sedan jag var tvungen att vänta med att spela ett spel för att drivern bara inte funkade.

Senaste sådana issuet jag hade var när jag missade att det behövdes en nyare driver för death stranding än release driver, halvvägs genom de typ två timmarna av intro fuckade hairworks ur och Sam's skägg drogs ut hela vägen till första stället man spawnade. Då jag inte visste hur långt man behövde backa om man startade om så körde jag klart introt med hans skägg no-clippandes genom världen som ett spjut -_-

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Oavsett vilken av utgivarna (Nvidia, AMD) som når sämsta/bästa resultat så väntar jag på riktigt vinklade uttalanden från båda lägren. Hade dock Intel haft sitt xe kort klart också så tror jag LÄTT att dom varit kungar på vinklade uttalanden. Iaf efter att dom ändrade sej om vad för data som var viktig att visa upp. Ena dagen så var "verkliga test" viktigast, men så fort dom var bättre på syntetiska tester så var dom plötsligt också viktiga 😁

Summan av kardemumman: lita ALDRIG på uttalanden från utvecklare. Dom vill sälja sina produkter och gör PR efter det.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

cashen kliar i fikan. Men ingen gkort till hands i lådan eller på horisonten. Det blir nog en 4K skärm tills vidare.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/