Permalänk
Medlem
Skrivet av patsyh:

Vad är two-x moden för något? är de en sådan du sätter ovanför fendern typ?

vart sugen som fan på ett threaded däck med, sneglade faktiskt på liknande däck du har men ville ha ett större däck

Nej det är en mer förfinad produkt som helt integrerar med brädan, laddport och allt. Den går att helt återställa till original om man så önskar. Nackdelen är la att den är dyr, men 1mil var bara för lite så något var jag tvungen att göra och tröttnade på att köra plug and ride, kabel från ryggsäck med extra batteri.

Skulle inte rekommendera mitt däck, det är för smalt egentligen. Ta Burris 6a istället om du ska ha mönstrat, men tänk också en gång till om du verkligen behöver mönstrat.

Skrivet av tvelander:

Köp EUC får du allt du vill ha
Nästa hjul jag ska ha klarar runt 18-22 mil (atm klarar mitt runt 8-9)

Jag klarar inte av att åka något på det håller tyvärr. För mycket longboard, snowboard, wakeboard osv har satt sina spår. XD

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sweex:

Nej det är en mer förfinad produkt som helt integrerar med brädan, laddport och allt. Den går att helt återställa till original om man så önskar. Nackdelen är la att den är dyr, men 1mil var bara för lite så något var jag tvungen att göra och tröttnade på att köra plug and ride, kabel från ryggsäck med extra batteri.

Skulle inte rekommendera mitt däck, det är för smalt egentligen. Ta Burris 6a istället om du ska ha mönstrat, men tänk också en gång till om du verkligen behöver mönstrat.

Jag klarar inte av att åka något på det håller tyvärr. För mycket longboard, snowboard, wakeboard osv har satt sina spår. XD

Lovar dig du kan åka, antar du inte testat ett riktigt hjul? dvs 18 000kr klassen +.
Om en 60 + åring med rangliga ben kan åka 7 mil så kan du

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Nej det är en mer förfinad produkt som helt integrerar med brädan, laddport och allt. Den går att helt återställa till original om man så önskar. Nackdelen är la att den är dyr, men 1mil var bara för lite så något var jag tvungen att göra och tröttnade på att köra plug and ride, kabel från ryggsäck med extra batteri.

Skulle inte rekommendera mitt däck, det är för smalt egentligen. Ta Burris 6a istället om du ska ha mönstrat, men tänk också en gång till om du verkligen behöver mönstrat.

Var den meckig att installera? hur är de att åka med extra klossar under brädan? slår de inte i när du man droppar nerför saker? coolt iaf
har kikat mest på chibatteries, ligger i samma prisklass så inget gratis direkt

Var därför jag köpte större, för de verkar lite för jobbigt. Nästa skall jag nog köpa Burris TFL pro antingen street eller threaded. får se lite. Synd för diggar looken på hoosier men för dyrt att köpa in ifrån usa känner jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Lovar dig du kan åka, antar du inte testat ett riktigt hjul? dvs 18 000kr klassen +.
Om en 60 + åring med rangliga ben kan åka 7 mil så kan du

Okej ja visst skulle jag löst det, men det känns inte som för mig.. Men jag skulle gärna ge det ett test om jag fick tillfälle någon gång.
Så nej jag har inte testat en riktig EUC, bara någon billig enkel från typ Hobbex eller något.

Skrivet av patsyh:

Var den meckig att installera? hur är de att åka med extra klossar under brädan? slår de inte i när du man droppar nerför saker? coolt iaf
har kikat mest på chibatteries, ligger i samma prisklass så inget gratis direkt

Var därför jag köpte större, för de verkar lite för jobbigt. Nästa skall jag nog köpa Burris TFL pro antingen street eller threaded. får se lite. Synd för diggar looken på hoosier men för dyrt att köpa in ifrån usa känner jag

Nja, det tog mig några timmar men det var inga större problem egentligen. Jag har verkligen inte tummen mitt i handen dock så det hjälpte nog en del.

Så länge man inte dropar i 4km/h så är det inga problem. Filma dig själv från sidan när du dropar i lite fart så ser du att du flyger ganska långt faktiskt.
Synd att man inte kan ha float plates dock. Jag bromsar lite aggressivt ibland så det sliter där bak samt stänker det ju en del sten och liknande jag gärna skulle undvika.

Ja, nu när det har kommit upp flera eu återförsäljare av diverse produkter är allt mycket lättare. Kan säga att det var svårare att få tag i bra grejer 2018.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sweex:

Okej ja visst skulle jag löst det, men det känns inte som för mig.. Men jag skulle gärna ge det ett test om jag fick tillfälle någon gång.
Så nej jag har inte testat en riktig EUC, bara någon billig enkel från typ Hobbex eller något.
Nja, det tog mig några timmar men det var inga större problem egentligen. Jag har verkligen inte tummen mitt i handen dock så det hjälpte nog en del.

Så länge man inte dropar i 4km/h så är det inga problem. Filma dig själv från sidan när du dropar i lite fart så ser du att du flyger ganska långt faktiskt.
Synd att man inte kan ha float plates dock. Jag bromsar lite aggressivt ibland så det sliter där bak samt stänker det ju en del sten och liknande jag gärna skulle undvika.

Ja, nu när det har kommit upp flera eu återförsäljare av diverse produkter är allt mycket lättare. Kan säga att det var svårare att få tag i bra grejer 2018.

Dom från hobbex är livsfarliga rent sagt ut ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Testat onewheel tycker är ren skit jämförelse men det är (jag)
Det är två helt olika värdar.

https://iwheel.se/ Svensk
https://www.ewheels.com/
https://myewheel.com/shop/
https://e-wheels.no/ norsk

Lite butiker.
Mitt hjul kostar 1900 euro.

https://myewheel.com/gotway-msuper-pro-1800wh/

Det hade jag köpt annars
https://myewheel.com/gotway-nikola-plus/

Är lite som att jämföra en cykel med en skateboard.
Bara att bära upp en EUC på närmare 30kg 3-våningar utan hiss är inget vettigt alternativ.
En EUC är snabbare och har bättre räckvidd, men varför inte bara en trimmad elcykel?
Får testa en EUC nån dag och kanske blir konverterad, men idag ser jag inte hur EUC skulle vara nån större fördel för mina behov. Jag använder min Pint till affären, gymmet, puben, kompisar och carva asfalt.
Hade jag haft 2mil till jobbet och vettig väg så hade en EUC deffinitivt varit ett alternativ.
Sen är lagligheten ett gigantiskt problem, att jag lullar runt i 25km/h på nåt som ser ut som en leksak har polisen förmodligen överseende för, men när du kommer i 60+km/h på en bilväg på ett oregistrerat fordon så är det stor sannolikhet att körkortet åker.

Permalänk
Medlem

Alltid kul att se fler svenska onewheels! Jag köpte min första onewheel förra hösten och var såld omedelbart! Otroligt kul och en helt underbart skön känsla and åka runt på. Fantastiskt bra sätt att pendla på i stan och lätt att bära med på tunnelbanan.

Köpte min XR från Aterra (Helsingborg) någon gång i november 2019 och min Pint från fatdaddy (Amsterdam) i april.

Onewheel XR

Onewheel Pint

Känslan är densamma på både XR och Pint. Om något så känns pinten lite lättare att svänga/carva på, men det är något som troligtvis har med den rundare profilen på däcket. Jag tycker även att det går att köra fortare på XR än Pint, på min XR brukar jag ligga och cruise:a mellan 20-25km/h, på pinten ligger jag någonstans mellan 16-22km/h. På pinten får jag drygt 12-14km på en laddning (väger drygt 73kg), medans på XR får jag någonstans runt 25 - 30km (Beroende på däcktryck, väder, underlag osv).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ancomh:

Alltid kul att se fler svenska onewheels! Jag köpte min första onewheel förra hösten och var såld omedelbart! Otroligt kul och en helt underbart skön känsla and åka runt på. Fantastiskt bra sätt att pendla på i stan och lätt att bära med på tunnelbanan.

Köpte min XR från Aterra (Helsingborg) någon gång i november 2019 och min Pint från fatdaddy (Amsterdam) i april.

https://i.imgur.com/ona5R0s.jpg
Onewheel XR

https://i.imgur.com/q4DgcKT.jpg
Onewheel Pint

Känslan är densamma på både XR och Pint. Om något så känns pinten lite lättare att svänga/carva på, men det är något som troligtvis har med den rundare profilen på däcket. Jag tycker även att det går att köra fortare på XR än Pint, på min XR brukar jag ligga och cruise:a mellan 20-25km/h, på pinten ligger jag någonstans mellan 16-22km/h. På pinten får jag drygt 12-14km på en laddning (väger drygt 73kg), medans på XR får jag någonstans runt 25 - 30km (Beroende på däcktryck, väder, underlag osv).

Ingen stänkskärm? Tog av min i somras en gång och några timmar senare skruvade jag på den igen och kommer aldrig att ta av den igen lol..

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ramlösa:

Är lite som att jämföra en cykel med en skateboard.
Bara att bära upp en EUC på närmare 30kg 3-våningar utan hiss är inget vettigt alternativ.
En EUC är snabbare och har bättre räckvidd, men varför inte bara en trimmad elcykel?
Får testa en EUC nån dag och kanske blir konverterad, men idag ser jag inte hur EUC skulle vara nån större fördel för mina behov. Jag använder min Pint till affären, gymmet, puben, kompisar och carva asfalt.
Hade jag haft 2mil till jobbet och vettig väg så hade en EUC deffinitivt varit ett alternativ.
Sen är lagligheten ett gigantiskt problem, att jag lullar runt i 25km/h på nåt som ser ut som en leksak har polisen förmodligen överseende för, men när du kommer i 60+km/h på en bilväg på ett oregistrerat fordon så är det stor sannolikhet att körkortet åker.

Ja det är ju därför du inte kör 60 på en väg??? bara för den kan gå i 60 så ska du ju inte köra i 60.

Och cykel mot EUC, EUC totalt krossar trimmad elcykel och en trimmad elcykel som är vettig kostar 40k+ minst.
Kan inte jämföra EUC mot cykel, helt annorlunda jag kör även räser cykel också och även mountainbike.

Att bära den 3 våningar vänjer man sig men det är ju bara en smaksak.

Pratat med polisen flera gånger dom tycker är jävligt coolt och aldrig kommenterat lagen, och sagt bara kör vettigt.

Säger inte att ni ska konvetera bara kul testa allt möjligt jag testat dom flesta fordon och är alltid kul med massa erfarenhet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja det är ju därför du inte kör 60 på en väg??? bara för den kan gå i 60 så ska du ju inte köra i 60.

Och cykel mot EUC, EUC totalt krossar trimmad elcykel och en trimmad elcykel som är vettig kostar 40k+ minst.
Kan inte jämföra EUC mot cykel, helt annorlunda jag kör även räser cykel också och även mountainbike.

Att bära den 3 våningar vänjer man sig men det är ju bara en smaksak.

Pratat med polisen flera gånger dom tycker är jävligt coolt och aldrig kommenterat lagen, och sagt bara kör vettigt.

Säger inte att ni ska konvetera bara kul testa allt möjligt jag testat dom flesta fordon och är alltid kul med massa erfarenhet.

Som att du inte har testat "pedel to the metal" lol.
Tror jag hade haft svårt att inte gasa på, speciellt om jag hade haft det som pendlingsfordon.
Som sagt allt har fördelar och nackdelar, men att bära 30kg upp för 3 våningat är ingen smidig lösning och det hade stoppat mig från att åka.
Innan jag hade min onewheel stod min cykel ute året om för jag orkade aldrig plocka in den och hade jag plockat in den hade jag aldrig använt den.
Den står fortfarande ute, lol.

Får jag chansen ska jag deffinitivt testa, har faktiskt bara åkt på en Onewheel, har inte ens testat en elcykel när jag tänker på det.
Så jag köpte det som såg roligast ut..
Får se när den första el-skridskon kommer.

Ska deffinitivt uppgradera från min Pint i framtiden, är lite för långsam och dålig räckvidd. Får se om det blir futureMotion igen eller nåt annat.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ramlösa:

Som att du inte har testat "pedel to the metal" lol.
Tror jag hade haft svårt att inte gasa på, speciellt om jag hade haft det som pendlingsfordon.
Som sagt allt har fördelar och nackdelar, men att bära 30kg upp för 3 våningat är ingen smidig lösning och det hade stoppat mig från att åka.
Innan jag hade min onewheel stod min cykel ute året om för jag orkade aldrig plocka in den och hade jag plockat in den hade jag aldrig använt den.
Den står fortfarande ute, lol.

Får jag chansen ska jag deffinitivt testa, har faktiskt bara åkt på en Onewheel, har inte ens testat en elcykel när jag tänker på det.
Så jag köpte det som såg roligast ut..
Får se när den första el-skridskon kommer.

Ska deffinitivt uppgradera från min Pint i framtiden, är lite för långsam och dålig räckvidd. Får se om det blir futureMotion igen eller nåt annat.

Såklart jag maxat men inte på vanlig almän väg bland folk...
Offroad såklart!
Ser inte allt runt om mina fordon som något jobbigt ser det som en förutsättning att bära in cyklen i lägenheten eller så men det är jag det

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Ingen stänkskärm? Tog av min i somras en gång och några timmar senare skruvade jag på den igen och kommer aldrig att ta av den igen lol..

hah jag är precis tvärt om! gillar looken mer utan fendern så den åker bara på i nödfall. köpte en magnetic fender så den var lätt att ta av ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Så länge man inte dropar i 4km/h så är det inga problem. Filma dig själv från sidan när du dropar i lite fart så ser du att du flyger ganska långt faktiskt.
Synd att man inte kan ha float plates dock. Jag bromsar lite aggressivt ibland så det sliter där bak samt stänker det ju en del sten och liknande jag gärna skulle undvika.

Ja, nu när det har kommit upp flera eu återförsäljare av diverse produkter är allt mycket lättare. Kan säga att det var svårare att få tag i bra grejer 2018.

löste däckbyte själv så skall nog gå men får bli ett chibattery som enbart är på insidan, att inte kunna ha float platses känns inte som ett alternativ tyvärr!

de kan jag tänka mig, antar du fick plöja via USA och pröjsa enormt vid tullen.. gjorde de misstaget för mitt däck så vart en rätt dyr historia..

Permalänk
Medlem
Skrivet av patsyh:

hah jag är precis tvärt om! gillar looken mer utan fendern så den åker bara på i nödfall. köpte en magnetic fender så den var lätt att ta av ;D

Deffinitivt snyggare, men kom 10 meter innan jag fick vända.
En magnetisk hade varit jävligt smidigt, är de dyra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Deffinitivt snyggare, men kom 10 meter innan jag fick vända.
En magnetisk hade varit jävligt smidigt, är de dyra?

heh!

kostade 99 dollars ifrån craft and ride, hittade en gratis frakt voucher så gick rätt smärtfritt den gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av patsyh:

löste däckbyte själv så skall nog gå men får bli ett chibattery som enbart är på insidan, att inte kunna ha float platses känns inte som ett alternativ tyvärr!

de kan jag tänka mig, antar du fick plöja via USA och pröjsa enormt vid tullen.. gjorde de misstaget för mitt däck så vart en rätt dyr historia..

Är det en XR du har? Vilket batteri blir det? XXR eller CBXR?

Yes korrekt.. Köpte från Craft And Ride och de hade någon free shipping deal så ingen frakt men åkte på 600-700kr i tullen tror jag det var. Det är en jävligt kul hobby så då får det la kosta lite.

/Sweex

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Får tacka den som slängde upp tråden på framsidan på Sweclockers, såg jag först nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Ingen stänkskärm? Tog av min i somras en gång och några timmar senare skruvade jag på den igen och kommer aldrig att ta av den igen lol..

Har en craft and ride magnetic fender på min XR (tror man ser magneterna där man fäster fendern på bilden). Tycker att det är skönt att kunna ta av stänkskärmen för att rengöra och att köra utan fender när det är torrt och fint ute. Så länge som det är torrt och man bara kör på asfalt så fungerar det fint att köra utan fender. Men ja, vanligtvis kör jag med fender, det är ju ett måste i vårt regn glada land. Det är ju inte så roligt att få vatten och smuts på insidan av benet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Köp en EUC då 100kg på onehweel kan du säga hejdå till batteri tid!

FWIW så får jag ca 2mil vid landsvägskörning effektivt på min XR, detta även med packning och väger strax över 100KG för tillfället. Sen kommer du ju i vanlig ordning naturligtvis ha varians beroende av väder och vind etc.

Ska även nämnas att en sak som (för mig iaf) väger upp mycket av det man tappar i räckvidd, är att den laddar så snabbt (<2h). Dock så är det väl så att de är svårt att förneka att specarna är bättre överlag på både många EUCs och scootrar. För mig blir det dock mer praktiskt med att kunna t.ex. slänga OneWheel under sätet på pendeln, även om scootern teoretiskt har bättre hastighet/räckvidd.

Sen vet jag inte hur EUCs står sig i kulfaktor, men OneWheelen toppar ju scootrar lätt där. Sen är ju coolhetsfaktorn på att rulla runt på en EUC <0... IMHO ofc

Kan även tilläggas att jag rullat ca 170 mil sen Mars i år och bytt däck en gång under den tiden. Kör huvudsakligen till och ifrån jobb, träning och mataffär. Svingött med de alternativ som lämnar händerna fria att hålla andra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Är det en XR du har? Vilket batteri blir det? XXR eller CBXR?

Yes korrekt.. Köpte från Craft And Ride och de hade någon free shipping deal så ingen frakt men åkte på 600-700kr i tullen tror jag det var. Det är en jävligt kul hobby så då får det la kosta lite.

/Sweex

är XR+ jag kör med, faktiskt inte funderat på vilken än. Tänker mig köra iaf till våren med nuvarande. de kanske hinner släppa något nytt magiskt

Permalänk
Medlem

någon som kör flightfins? sneglat på ett par och hoovrat kring köpa knappen men inte slagit till ännu.
Verkar vara jävligt kul men är inte alls så jag står på brädan vilket oroar mig lite

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Saber3K:

FWIW så får jag ca 2mil vid landsvägskörning effektivt på min XR, detta även med packning och väger strax över 100KG för tillfället. Sen kommer du ju i vanlig ordning naturligtvis ha varians beroende av väder och vind etc.

Ska även nämnas att en sak som (för mig iaf) väger upp mycket av det man tappar i räckvidd, är att den laddar så snabbt (<2h). Dock så är det väl så att de är svårt att förneka att specarna är bättre överlag på både många EUCs och scootrar. För mig blir det dock mer praktiskt med att kunna t.ex. slänga OneWheel under sätet på pendeln, även om scootern teoretiskt har bättre hastighet/räckvidd.

Sen vet jag inte hur EUCs står sig i kulfaktor, men OneWheelen toppar ju scootrar lätt där. Sen är ju coolhetsfaktorn på att rulla runt på en EUC <0... IMHO ofc

Kan även tilläggas att jag rullat ca 170 mil sen Mars i år och bytt däck en gång under den tiden. Kör huvudsakligen till och ifrån jobb, träning och mataffär. Svingött med de alternativ som lämnar händerna fria att hålla andra saker.

Ja du kan snabb ladda EUC dual charging ports vissa hjul upp till 10A (2x5A laddare) jag kör 2x3A.

Får runt 10 mil minst per laddning laddar runt 1 gång veckan max beroende på kvällskörningar.
Tar med mitt hjul överallt, affären och tåget hem till polare, inga problem få plats med hjulet på pendel eller tåg.
Såklart den laddar fort när du har inget batteri
Scooter är skämt vs onewheel och EUC om du inte köper en fet scooter.
Jag tycker ju EUC är roligare än Onewheel (testat båda) men är ju smak sak (mest för jag kör bra mycket mer än 2 mil per laddning så hade inte gått för mig och alla polare har EUC och blir inga långfärder då inte)

Tycker man ska testa allt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Köpte XR när den lanserades utan att testa euc eller onewheel, hooverboard etc.
såg när den kom upp på kickstarter men skrattade att den var så dyr.
när jag såg den igen som XR så var jag hooked och behövde ha den.
hade jag vetat bättre så hade jag lätt tagit en euc för samma pris.
jag är rätt tung kille 196cm och ca 120kg, och så bor jag i södertälje, världens sämsta stad i kombination med min vikt att åka onewheel på, var du än åker, så är det backe uppåt, vägarna är skit. det där breda däcket gör dig ingen förtjänst i den här staden, du vobblar mer pga det. smalare däck som euc och bättre kroppsvikt över hjulet på euc lätt mer värt
(har inte testat euc än men tror att det är minst lika roligt)
hade allt på min onewheel, typ.
fangs fram, cobrapad bak, full flight (flightfins med lätt avtagbart fender i mitten) köpte även ett mönstrat däck, men bytte aldrig till den då jag läste att mönstrade däcken fick sämre räckvid än slicks, vilket är logiskt. jag kom ca 15km så ingen höjdare.
men ah den är för klen för mig, så många gånger jag nosedivade med den pga min vikt och minsta lilla obalans pga vägen. har riktigt bra balans, men det går inte när man ligger på max gränsen för, står i manualen max 125kg.
visst jag läste på onewheel owners group på facebook att det var någon kille som vägde 135kg och körde runt på den, men som sagt har du fina gator som det finns i tex chicago så absolut.
sålde min onewheel början av sommaren i år med tillbehören ovan för 15k. tror det var ett rimligt pris tanke på att de inte tappar så mycket i värde, batteriet var i topp skick. hade åkt ca 700km med den, vilket är ganska lågt i jämförelse vad folk åker på ett år.
men pga min stad och vikt. det funkade inte för mig.

jag backade el cykel "mate x" tog 16 månader när jag fick cykeln, och reeee den väger som en pansarvagn, minst 30kg.
bärde upp den 3 våningar till min lägenhet. den var grymt klumpig. så att bära upp en euc som väger samma tror jag är mycket lättare.
gjorde av mig med cykeln. har en el skateboard som jag tycker om, men jag använder en el sparkcykel. just för den enkla anledningen att den är "safe" här i södertälje. har "v booster e-twow" inte laglig, men den ser precis ut som dem lagliga (om man jämför med alla olagliga som verkligen ser ut att det inte är lagliga så att säga.
gillar den jätte mycket, och därför ser jag inget behov av att fixa en euc. köpte den på https://eskatekompaniet.se/ som nu har stängt. bra affär så länge den var uppe.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på en onewheel. Åkt mycket snowboard som yngre och skulle ha något att leka med när barnen är ute med kickbikes/cyklar/skateboard osv. Är lite surt att priset inte gått ner hos den svenska återförsäljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homie:

Är lite sugen på en onewheel. Åkt mycket snowboard som yngre och skulle ha något att leka med när barnen är ute med kickbikes/cyklar/skateboard osv. Är lite surt att priset inte gått ner hos den svenska återförsäljaren.

då tycker jag du skall slå till på en jag köpte min eftersom jag saknar att åka snowboard och hur enkelt de är att ta onewheel ut på en vända. Bästa köpet någonsin även om priset är saftigt så är de inget jag ångrar. Åkte 2000km ifrån maj till oktober iår så har verkligen pressat den.

bor du i närheten av göteborg får du gärna komma och testköra min, om inte så försök leta om någon runt om dig har en

Permalänk
Medlem

Jag är skit sugen på en enhjuling. Men det ska väl tilläggas att det räknas som "övriga fordon" i Sverige. Detta för att de flesta har en topphastighet över 20. Man får alltså bara köra på inhägnat område annars är det olovlig körning. De få som har en topp hastighet på 20 eller lägre saknar ju reflexer och signalhorn vilket är krav i Sverige för att räknas som cykel 1000 spänn i böter för varje saknad del. Men fan va kul det är! Lagstiftningen hänger verkligen inte med. EU håller på att stifta lagar. Den lagen säger dock att det ska vara max 6 km/h på cykelbanor.... Tänk om politikerna kunde skaffa lite leksaker så det händer nått vettigt. Eller att man kunde försäkra lite snabbare fordon. En bekant krascha med sin xaomi PRO 2 scooter nyligen. Hon fick pröjsa alla skador ur egen ficka plus dryga böter för olagligt fordon på allmän väg. Kul. Värre. Jag är ändå sugen på en inmotion v10. Den gör väl en 30 knyck tror jag 😁😎

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av IRONBERG:

Jag är skit sugen på en enhjuling. Men det ska väl tilläggas att det räknas som "övriga fordon" i Sverige. Detta för att de flesta har en topphastighet över 20. Man får alltså bara köra på inhägnat område annars är det olovlig körning. De få som har en topp hastighet på 20 eller lägre saknar ju reflexer och signalhorn vilket är krav i Sverige för att räknas som cykel 1000 spänn i böter för varje saknad del. Men fan va kul det är! Lagstiftningen hänger verkligen inte med. EU håller på att stifta lagar. Den lagen säger dock att det ska vara max 6 km/h på cykelbanor.... Tänk om politikerna kunde skaffa lite leksaker så det händer nått vettigt. Eller att man kunde försäkra lite snabbare fordon. En bekant krascha med sin xaomi PRO 2 scooter nyligen. Hon fick pröjsa alla skador ur egen ficka plus dryga böter för olagligt fordon på allmän väg. Kul. Värre. Jag är ändå sugen på en inmotion v10. Den gör väl en 30 knyck tror jag 😁😎

Visst är det synd. Jag skulle gärna tagit mc kort (eller vad det nu skulle kallas) om det är det som krävs, men tyvärr kan man inte göra rätt hur mycket man än försöker

Jag kör mest med en Gotway ACM+ nu för tiden och det är ju ett helt perfekt fordon för transport mellan byarna här i Skåne. Jag har tex ingen plats för en moped i min lägenhet och kan ej ha ute på gatan pga folk vet inte skillnad på ditt och mitt..
En EUC som får plats i min hall löser ju detta och jag slipper förbruka fossila bränslen.

Är lite protester på kontinenten då och då, för att få det lagligt.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Den ser onekligen ut som en rolig grej att testa, har faktiskt sett en och annan susa förbi i stan. Dock med min motorik på 35 bast så känner jag att jag kommer hamna på akuten om jag ställer mig på en, varav jag undviker

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stan Carley:

Kanske lite off topic men för något år sen såg jag en gubbe som hade en motorcykel som bara hade ett hjul. Fast ändå som en riktig motorcykel med sadel och styre.
Såg ut att vara väldigt svårt att hålla balansen men han bemästrade den bra
Har inte sett något liknande någon mer gång, antar att det inte slog så bra :/

Var nog en sån här du såg då.
Såg smått livsfarlig ut och ruskigt dyr.

https://www.fruugo.se/self-balancing-electric-single-wheel-sc...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Var nog en sån här du såg då.
Såg smått livsfarlig ut och ruskigt dyr.

https://www.fruugo.se/self-balancing-electric-single-wheel-sc...

Lite åt det hållet men den jag såg hade mycket mer kropp, den här från Wikipedia är mer lik det jag såg