SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men hur ändrar man så man surfar på "stora siten" på mobilen? Fanns en länk förut men hittar inget längst ner nu mera?

Finns det nån classic.sweclockers.com?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Måste varje kommentar vara sin egen bubbla? Kan ni inte sätta fast alla så det blir en lista istället?

Vad menar du? Som en chatt eller?
Hoppas inte du menar så som Star Citizen kör. De har inget normalt forum, utan det ser istället ut som en chatt. Bra som chatt som sagt och för skräptrådar, men som forum, stort NEJ.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elixyr:

Dum fråga kanske, men hur ändrar man så man surfar på "stora siten" på mobilen? Fanns en länk förut men hittar inget längst ner nu mera?

Finns det nån classic.sweclockers.com?

Det finns bara en site, det är det som är nyheten. Förut fanns det två och nu finns det en.

Permalänk
Medlem

Men? Brukar läsa Sweclockers på mobilen. Inte inloggad på den men läser mest via den. Varför kan jag inte se "Nytt i forumet" på den längre för? Det och att inte kunna se vid "roten" på forumet senaste trådinläggen per forumdel?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweLingonBerry:

Är det inte möjligt att låta båda de gamla sidorna leva kvar för de som vill? Precis som prisjakt kör classic.prisjakt.nu kan man väl ha old.sweclockers.com eller något liknande?

Det tycker jag också. När en webbplats utseende anpassas för mobila enheter så tycker jag att den blir jobbig för att det då känns som man är på mobilen. Vissa webbplatser som inet känns även bekväma i sin mobilanpassade form.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har stora problem använda raden högst upp?
När jag väl lyckas trycka på "marknad" längst upp får jag bara upp skapa annons, avslutade annonser och regler i menyn.

Har en Xiaomi redmi note 8t och använder standard webläsaren. Hade aldrig några problem med gamla mobilsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Det är inte så att du kör PiHole eller liknande?
@gurt: En lösning för att whitelista era annonser i PiHole i enlighet med mitt tidigare inlägg vore toppen!

Nej, jag har bara uBlock i webbläsaren (Firefox). Annonserna visas utan problem på Ipaden, där jag inte har någon adblocker installerad. Får testa någon annan adblocker senare och se i fall det fungerar bättre.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Mörkt tema skulle varit standard innan skarp lansering.

Skarpt vitt och ljusgrått är (imo) varken en snygg kombo eller särskilt behagligt för ögat, speciellt inte om man sitter i ett lite mörkare rum.

Och var är "senaste olästa inlägg" samt "mitt senaste inlägg"-knapparna?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ikonen längst till vänster om inläggen uppför sig lite konstigt på Firefox 80 under Linux. Klickar man på själva ikonen med mushjulet så öppnas som förväntat en ny tabb som går till senaste olästa inlägget, men Firefox uppför sig sen som att man inte klickat på en länk utan går in i scroll-läge.

Klickar man däremot med mushjulet på texten under ikonen som visar antalet inlägg i tråden så öppnas bara en ny tabb utan att Firefox går in i scroll-läge, d.v.s. som att man klickat på vilken länk som helst.

Permalänk
Medlem

Hm...nu finns det inte längre någon ide att ha sidan i helskärmsläge eftersom sidan ändå bara kan nyttja typ 25% av skärmen

Permalänk
Avstängd

Hur får man tillbaka den gamla? Ni sa att ni skulle ha kvar den ett tag till?

Annans måste jag lägga massa tid på att manipulera hela sidan.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Så besviken på att man inte valde att göra rubrikerna i orange som det var förut, Blir en enda smet med text. Sen tycker jag det är ganska svår att se skillnaden på reklam och nyheter i nyhetsflödet. Känns medvetet missvisande..

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Gillar det lilla jag sett hittills av nya siten. Keep it up

Permalänk
Medlem

Jag avskyr rundade hör i Android, och nu är det här med. Likadant med Facebook. Vad är det med runda hörn och cirklar som är så fascinerande?

Kan vi få en möjlighet att använda gamla SweClockers som det går att göra med Prisjakt?

Permalänk
Medlem

Nya hemsidan verkar än så länge vara kanon på PC! Riktigt snygg men ändå känns det som den gamla.

På mobilen dock... jag hatar dessa sidor som tvingar in mig på den mobilanpassade sidan. Många sidor är helt okej för man vill bara se ett nyhetsflöde tex. Men här på sweclockers vill man ha allt, visst går det att komma åt i versionen som erbjuds på mobilen men det känns bara krångligt & omständigt.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Nya hemsidan verkar än så länge vara kanon på PC! Riktigt snygg men ändå känns det som den gamla.

På mobilen dock... jag hatar dessa sidor som tvingar in mig på den mobilanpassade sidan. Många sidor är helt okej för man vill bara se ett nyhetsflöde tex. Men här på sweclockers vill man ha allt, visst går det att komma åt i versionen som erbjuds på mobilen men det känns bara krångligt & omständigt.

Instämmer!

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

Tycker reklamen "great looks good to go" som är just nu reklam från Netonnet borde vara högst upp. Den är jobbig då man får upp den direkt i ögonen. Tycker inte om reklam mitten av skärmen.

Permalänk
Medlem

Tänkte först det var en 250+ lång tråd som skapats ang första-olästa-stjärnans återuppståendelse och vart imponerad där ett tag

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Konsolpleb 🕹

För den som inte kollat förstasidan: stjärnan som tar en till första olästa inlägget är nu tillbaka.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag avskyr rundade hör i Android, och nu är det här med. Likadant med Facebook. Vad är det med runda hörn och cirklar som är så fascinerande?

Kan vi få en möjlighet att använda gamla SweClockers som det går att göra med Prisjakt?

En gissning är att det rimligen inte är så aktuellt.
De har beskrivit att det inte var helt optimalt att hålla igång två olika siter. En för mobil och en för desktop.
Den nya siten löser det problemet.
Skulle man sätta igång den gamla igen så är de tillbaka på två olika siter vilket rimligen inte är önskvärt drifstmässigt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Saknar fortfarande knappen för att gå till mitt senaste inlägg :/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jag använder den här som verkar blockera annonser numera vilket inte var fallet tidigare , verkar dock inte räknas som adblocker av sidan.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av mr_sQuinty:

Jag använder den här som verkar blockera annonser numera vilket inte var fallet tidigare , verkar dock inte räknas som adblocker av sidan.

https://i.imgur.com/st0mmJv.png

imgur dyker nog upp där för att någon länkat en bild i forumet från imgur antar jag, vi använder inte själva dem till något

doubleclick använder vi för att leverera banners mig veterligen men ska kolla upp det!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig menyn bara hänger med ner typ 1-2 cm och sen fastnar? Måste scrolla upp 1-2 steg för att den ska synas igen.
Kör Chrome desktop.

Och varför har ni inte BB-kod ikoner när man skriver inlägg? Lite onödigt jobbigt att jag själva ska sitta och behöva skriva ut koderna manuellt? (på snabbsvar)

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Ingen stor sak egentligen, men är det menat att 3+ tummar upp på ens egna inlägg (dock inte på andras inlägg) inte ska bli highlightade orange:a längre?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tillägget Dark Reader (Open Source) till Firefox verkar funka fint än så länge

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweLingonBerry:

Är det inte möjligt att låta båda de gamla sidorna leva kvar för de som vill? Precis som prisjakt kör classic.prisjakt.nu kan man väl ha old.sweclockers.com eller något liknande?

Njae, då skulle de få lägga resurser på att hålla den fungerande också vilket motarbetar hela syftet med en kodbas.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Responsiv design är toppen så länge man håller sig till icke telefoner, där innehållsrika siter som sweclockers inte blir så bra, så kör desktopversionen där med, dock gamla versionen i desktopläge så bättre ut på telefon än nya, då en del marginaler och avstånd är lite för stora nu.
Men tror att det kommer bli bra med tiden, på dator känns det nya fräscht och lite modernare enligt rådande mode, utan att bli en sämre site (funktionsfattigare) som är så vanligt att det blir när siter byggs om numera..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

För den som inte kollat förstasidan: stjärnan som tar en till första olästa inlägget är nu tillbaka.

Är det den knappen som alla har frågat efter i denna tråd för att gå till första olästa? Jag har alltid klickat på ikonen framför trådens namn i forumvyn för att gå in i tråden och då automatiskt komma till den första olästa. När jag läste denna tråd så undrade jag vilken länk/knapp de menade då det fungerade för mig att gå till första olästa inlägg.

Jag skulle förresten vilja ha en knapp/länk på forumets förstasida som markerar alla trådar som lästa (alla trådar i alla forumdelar eller kanske i endast alla trådar i en viss forumdel). Det saknade jag även på gamla sidan. Då är det lättare att se vilka trådar som har fått nya inlägg sedan jag senast besökte sidan utan att behöva manuellt gå in i varje tråd för att markera den som läst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Om du inte gillar det kan du ankra fast den med hänglåset.

Problemet med hänglåset är att för mig innebär det att man ankrar det för att alltid ligga som "sticky" i toppen av sidan, inte scrollas bort som den gör nu.

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz