SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
Avstängd

Schysst sida och det enda som var off var "oläst inlägg" länken saknades först men den ska vara tillbaka nu?

Kanske kan fira med lite gratis annonsering på marknaden?

Permalänk
Medlem

Har aldrig använt den där "gå till första olästa". Klickar alltid på ikonen bredvid tråden och då kommer man ju dit på ett klick istället för två. Men bra att den är tillbaka för de som ville ha den

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av JoL_:

Problemet med hänglåset är att för mig innebär det att man ankrar det för att alltid ligga som "sticky" i toppen av sidan, inte scrollas bort som den gör nu.

Som det är nu ämnar vi bara att erbjuda två varianter av menyn:
1. Låst fast överst på sidan så som den alltid varit förut.
2. Menyn försvinner när du scrollar ner men du kan få upp den igen genom att scrolla upp x antal pixlar.

Beroende på hur användandet av hänglåset ser ut vill vi absolut skala ner det till en variant om det är extremt stor dragning åt ena eller andra lösningen. Ju mindre modulärt det är desto bättre.

Under betatesterna var en helt fast meny som hela tiden syns i viewporten det mest ogillade och minst efterfrågade efter att vi tog bort det. Så om det inte visar sig att de initiala intrycken från det var helt felaktiga kommer vi troligen inte att ordna med något sådant.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

@UndaC: Vill ni ha konstruktiv feedback här i tråden eller någon annanstans? Jag tänker för att feedbacken inte ska blanda sig med allmän eufori och frustration

Mer konstruktiv feedback (än mitt inlägg på sidan 6) skulle vara att jag önskar större margins/padding för att få en luftigare känsla och enklare hitta avgränsningar.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Dimman:

@UndaC: Vill ni ha konstruktiv feedback här i tråden eller någon annanstans? Jag tänker för att feedbacken inte ska blanda sig med allmän eufori och frustration

Mer konstruktiv feedback (än mitt inlägg på sidan 6) skulle vara att jag önskar större margins/padding för att få en luftigare känsla och enklare hitta avgränsningar.

Jag tänker att denna tråden är utmärkt Vi läser kontinuerligt allihopa här även om vi inte svarar på allt i realtid osv

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

För den som inte kollat förstasidan: stjärnan som tar en till första olästa inlägget är nu tillbaka.

https://i.ibb.co/KrLQH7s/lord.jpg

Prisa gudarna, nu kom den lilla solen tillbaka!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Folk som klagar på uppdaterat sweclockers design är väl samma pajasar som håller fast vid windows xp och anser att <valfritt gammalt ruttet nintendo-spel> är det bästa som någonsin gjorts. 😎✌

JAPP!
Men varje gång jag kör XP eller något gammalt nes spel så märker jag mer och mer funktioner som jag saknar... Så hade du sagt Win7 och super-nintendo hade det stämt mycket bättre

Efter lite snabbsurfande så är det väl mest "att det inte ser ut som det brukar" ser inga större fel eller irritationsmoment.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

SKITDÅLIGT.

Aktuella trådar på framsidan tar dig fortfarande till början på tråden,
Fixa så att man kommer till sista lästa och siffran bredvid till sista inlägget (som ju har det numret)

Permalänk
Medlem
Citat:

Marknad: många små designförändringar ska på plats

Möjligtvis redan planerad i ovanstående punkt men jag vill se att antal kommentarer för varje annons i marknaden återvänder

Permalänk
Medlem

Saknar möjligheten att se vilka trådar som är kommenterade (+följda) under aktiva trådar. På den gamla sajten så stack dessa ut genom en annan ikon och det var enkelt att se.

På tal om användarbeteende så valde jag att dölja .posts. Antalet kommentarer kan säkert vara av intresse, men det stjäl fokus när jag huvudsakligen är intresserad av trådtitel och trådstatus (läst, kommenterad, följd).

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

SKITDÅLIGT.

Aktuella trådar på framsidan tar dig fortfarande till början på tråden,
Fixa så att man kommer till sista lästa och siffran bredvid till sista inlägget (som ju har det numret)

Klicka på siffran så kommer du till första olästa. Tycker det funkar smidigt. Lika som gamla väl?

Typo
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

går det få mörkt tema på sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

SKITDÅLIGT.

Aktuella trådar på framsidan tar dig fortfarande till början på tråden,
Fixa så att man kommer till sista lästa och siffran bredvid till sista inlägget (som ju har det numret)

+1 på detta.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ztrobe:

går det få mörkt tema på sidan?

Dra en nylonstrumpa över skärmen.

Ok, skämt åsido så verkar SweClockers Dark fungera någorlunda igen.

Permalänk
Medlem

Tycker sidan blev jättesnyggt känns som ni tog åt er feedbacken

Permalänk
Medlem

Säkert nämnt i tråden, men kände inte för att kolla igenom 10 sidor, men vore nice om man kunde se hur många som kommenterat på marknaden utan att behöva klicka på annonsen. Så som det var innan.

Permalänk
Skrivet av ELF:

Vad menar du? Som en chatt eller?
Hoppas inte du menar så som Star Citizen kör. De har inget normalt forum, utan det ser istället ut som en chatt. Bra som chatt som sagt och för skräptrådar, men som forum, stort NEJ.

Nej, inte som en chat. Utan som att allt sitter ihop och varje kommentar inte är för sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Not yet men det är 100% på radarn.
I nya sidan ingick inte någon utökad funktionalitet eller nyheter egentligen, bara ett omtag och en sammansalgning av de två tidigare siterna.

Nu när vi gjort det kan vi börja titta på saker som mörkt tema till exempel!

Det här gillas starkt, då jag höll på med plugins som antingen visade fel, gjorde att vissa saker var oläsbar eller dom helt enkelt slutade fungera för att en browser update kom. Sen fick man aldrig det att fungera igen.
Skulle vara bra med en enkel knapp uppe på sidans menyrad, så mörkt tema inte göms i undermenyer. Eller att man kan ställa in det för varje profil som sedan sparas på sidan själva.
Många har väl "cookies erase after restart" inställt i sina browsers.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Som det är nu ämnar vi bara att erbjuda två varianter av menyn:
1. Låst fast överst på sidan så som den alltid varit förut.
2. Menyn försvinner när du scrollar ner men du kan få upp den igen genom att scrolla upp x antal pixlar.

Beroende på hur användandet av hänglåset ser ut vill vi absolut skala ner det till en variant om det är extremt stor dragning åt ena eller andra lösningen. Ju mindre modulärt det är desto bättre.

Under betatesterna var en helt fast meny som hela tiden syns i viewporten det mest ogillade och minst efterfrågade efter att vi tog bort det. Så om det inte visar sig att de initiala intrycken från det var helt felaktiga kommer vi troligen inte att ordna med något sådant.

på mobilen tar den menyn för stor plats så det är bra att den försvinner när man scrollar ner, men det är samtidigt riktigt störande att den laggar efter, det är också störande att den helt plötsligt dyker upp när man scrollar uppåt och samtidigt försöker läsa där den dyker upp.

En mer slimmad variant skulle behövas, te,x ta bort swec loggan helt

den onödigt breda vita kanten mellan inlägg får gärna försvinna helt.

Provade på dator nu för första gången, inte alls så dåligt som på mobilen och också så jag vill att det ser ut när jag använder mobilen på swec.

Är det för mkt begärt att man åtminstone ska kunna få välja storlek på sidan själv?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

skrek "näe vafan!" rakt ut när jag såg det.. så mycket slösat utrymme, och fy bövelen för denna banner uppetill. Kan man likt prisjakt ladda classic.sweclockers.com eller nåt?

edit: när jag skrev denna post scrollande den förbi min post med, bra där!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av kalle@anka:

på mobilen tar den menyn för stor plats så det är bra att den försvinner när man scrollar ner, men det är samtidigt riktigt störande att den laggar efter, det är också störande att den helt plötsligt dyker upp när man scrollar uppåt och samtidigt försöker läsa där den dyker upp.

En mer slimmad variant skulle behövas, te,x ta bort swec loggan helt

den onödigt breda vita kanten mellan inlägg får gärna försvinna helt.

Provade på dator nu för första gången, inte alls så dåligt som på mobilen och också så jag vill att det ser ut när jag använder mobilen på swec.

Är det för mkt begärt att man åtminstone ska kunna få välja storlek på sidan själv?

Du har sett att du kan låsa menyn så att den inte dyker upp när du scrollar upp?

Angående att ta bort loggan eller sätta bredd på sidan manuellt är det inget vi överväger i dagsläget.

Distansen mellan inlägg kan komma att justeras men inte tas bort helt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

och använder fortfarande bara 50% av ytan....

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Inaktiv

En tanke med hänglåst. Borde inte hänglåset vara oranged när man väljer att låta menyn vara synlig och grå när man vill att den följer med upp när man scrollar. Nu blir det lite förvirring.

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Du har sett att du kan låsa menyn så att den inte dyker upp när du scrollar upp?

Angående att ta bort loggan eller sätta bredd på sidan manuellt är det inget vi överväger i dagsläget.

Distansen mellan inlägg kan komma att justeras men inte tas bort helt.

Ja. men då får man sitta och scrolla som en tok,
Då har jag den hellre låst så att den alltid följer med ner.

Men somsagt den behöver då bli mer slimmad,

På mobilen ser sidan verkligen vidrig ut just nu.

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

På mobil gillar jag nya nu. Enorm förbättring sedan första "betatestet". På PC har jag inte vant mig än. Ogillar att sidan använder så lite av utrymmet och allt annat bara är vitt, samt rundade hörn kommer jag nog aldrig älska Men överlag är jag positivt inställd.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det är stor skillnad mot första betan (som jag tyckte var lite otydlig) men nu känns det faktiskt riktigt bra. Snyggt jobbat

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är fruktansvärt irriterande att behöva scrolla upp för att få fram menyn?
(Iofs bara några steg, men ändå drygt).

Permalänk
Medlem

när jag klickar med scrollhjulet på en tråds "första olästa"-ikon öppnas länken i ny flik, men jag får också fram "scrollaren" som man annars får när man klickar med scrollhjulet på något som inte är en länk. klickar jag istället på mängden inlägg precis under fungerar det korrekt. använder firefox.

edit: händer inte om man klickar exakt i mitten på bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Vad är url:en till den gamla sidan?

Här?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ztrobe:

går det få mörkt tema på sidan?

https://chrome.google.com/webstore/detail/dark-reader/eimadpb...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?