Virtuell miljö Windows server 2012, användar-IP adress

Permalänk
Medlem

Virtuell miljö Windows server 2012, användar-IP adress

Hej,

Jag vill skapa virtuell dator där den har egen IP adress, nu när jag använder min riktiga dator för att logga in i den virtuella datorn och loggar in på en webbsida genom den, kommer webbsidan att logga in mig som min riktiga dators IP när jag loggar in genom den virtuella datorn eller kommer den virtuella datorn IP att lagras på webbsidan som jag nyss loggat in på?

Permalänk
Medlem

Om du pratar webbsidor som sidor på internet så kommer alla enheter bakom din router ha samma publika IP-adress. Men om du installerar en virtuell maskin kan du brygga nätverkskortet och den virtuella maskinen får en egen IP-adress från routern, vilket endast hjälper om du hemsidor hemma hos dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Om du pratar webbsidor som sidor på internet så kommer alla enheter bakom din router ha samma publika IP-adress. Men om du installerar en virtuell maskin kan du brygga nätverkskortet och den virtuella maskinen får en egen IP-adress från routern, vilket endast hjälper om du hemsidor hemma hos dig själv.

Okej,

Så lösningen på problemet är att ha vpn bara alltså? Så vpn på samma dator vid

Exemplet 1. Logga in på vpn, logga in på webbsidan (uppfattas som dator 1)
Logga ut från vpn samt webbsidan.

Exempel 2. Logga in på vpn, starta om webbsidan, logga in (uppfattas som dator 2)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agape:

Okej,

Så lösningen på problemet är att ha vpn bara alltså? Så vpn på samma dator vid

Exemplet 1. Logga in på vpn, logga in på webbsidan (uppfattas som dator 1)
Logga ut från vpn samt webbsidan.

Exempel 2. Logga in på vpn, starta om webbsidan, logga in (uppfattas som dator 2)?

Ja det stämmer. Använd inkognito-läge på webbläsaren också för att slippa cookies.

Fördelen med att göra vpn från en VM är du minskar risken på den mänskliga faktorn. Allt du gör i din VM är med VPN och allt annat utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Ja det stämmer. Använd inkognito-läge på webbläsaren också för att slippa cookies.

Fördelen med att göra vpn från en VM är du minskar risken på den mänskliga faktorn. Allt du gör i din VM är med VPN och allt annat utan.

Det finns väl mer avancerade sätt för att förbli osynlig på en dator? Som att logga in "bridged" genom VM med VPN? Har du fler förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Ja det stämmer. Använd inkognito-läge på webbläsaren också för att slippa cookies.

Fördelen med att göra vpn från en VM är du minskar risken på den mänskliga faktorn. Allt du gör i din VM är med VPN och allt annat utan.

Det borde finnas fler avancerade lösningar på detta? Som att genom VM logga in "bridged" I VPN läge? Eller?

Har du fler avancerade tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agape:

Det borde finnas fler avancerade lösningar på detta? Som att genom VM logga in "bridged" I VPN läge? Eller?

Har du fler avancerade tips?

Nu vet jag inte vad du menar. Kör du VPN i en VM spelar det ingen roll om du kör bridged eller inte

Mer avancerat är väl att ha en separat dator för VPN

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Nu vet jag inte vad du menar. Kör du VPN i en VM spelar det ingen roll om du kör bridged eller inte

Mer avancerat är väl att ha en separat dator för VPN

Ok ok, så jag gör det maximala redan.