Permalänk
Medlem

Defekta/oönskade delar

Tjena, jag är på jakt efter defekta/ej fungerande delar.
Har länge velat börja bygga datorer i sånt som nödvändigtvis inte är ett chassi, t.ex, trälådor, gamla väskor etc. och behöver då delar för att ha som mall.

Letar efter allt från GPU till hårddiskar och IO-sköldar.

Om du har någon defekt/oönskad del som du vill bli av med så släng iväg ett pm.

/Oscar

Läs hela annonsen här

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Pagge:

Tjena, jag är på jakt efter defekta/ej fungerande delar.
Har länge velat börja bygga datorer i sånt som nödvändigtvis inte är ett chassi, t.ex, trälådor, gamla väskor etc. och behöver då delar för att ha som mall.

Letar efter allt från GPU till hårddiskar och IO-sköldar.

Om du har någon defekt/oönskad del som du vill bli av med så släng iväg ett pm.

/Oscar

Läs hela annonsen här

Jag har en IO-sköld (oklart till vilket moderkort) och två trasiga hårddiskar (3.5").

Dock finns ju information på dessa hårddiskar så jag kommer vara tvungen att kapa ett par banor på kretskortet och förverka kretsen för kalibreringen. Kanske inte är något problem för dig?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tjena,

Hårddiskar hade vart grymt.

Jag vill helst inte ha tillgång till någon data alls så gör precis vad du vill så länge inte dom yttre dimensionerna förändras eller skruvhålen för montering skadas.

/Oscar

Permalänk
Medlem

Jag kan nog fixa ett paket med moderkort (tror det sitter en processor och minne i), IO-plåt, nätaggregat, eventuellt defekt grafikkort och en eller två trasiga hårddiskar för 100-150 kr plus eventuell frakt om det är intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Jag kan nog fixa ett paket med moderkort (tror det sitter en processor och minne i), IO-plåt, nätaggregat, eventuellt defekt grafikkort och en eller två trasiga hårddiskar för 100-150 kr plus eventuell frakt om det är intressant.

Ja det hade vart grymt 🙂
Vill du kolla vad frakten går på i så fall?

/Pagge

Permalänk
Medlem

har en hel del saker liggandes som tex 2 st gpu (utan kyl) 2-3 hdds utan kontrollkortet även gamalt antec ninehundred chsassie om det önskas delar så som mobo platta ,hdd burar mm, chassit e komplett förutom fläktarna. hör av dig om du fortfarande letar!

Visa signatur

Intel i9-13900KS EK direct die | ASUS Strix Z790 H-Gaming | ASUS TUF 4070 TI 12gb
Fractal Meshify s2 | Corsair shift Rm1200x | Trident z5 7800 c34
Kingston Fury Renegade 1Tb System + 3x2TB kingston fury NVMe
Samsung Odyssey Neo G7 4K 144hz 43" | Corsair Virtuoso XT RGB
EK FL240+D5 pump, 360x2 45mm rads | Logitech- G915 TKL , G502 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ps:

har en hel del saker liggandes som tex 2 st gpu (utan kyl) 2-3 hdds utan kontrollkortet även gamalt antec ninehundred chsassie om det önskas delar så som mobo platta ,hdd burar mm, chassit e komplett förutom fläktarna. hör av dig om du fortfarande letar!

Tjena,
Gpu:er har jag redan några på ingående men chassit är intressant.
Vad skulle du kunna släppa det för?

Permalänk
Medlem

@Pagge, har du fått tag i allt du behöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av burger_:

@Pagge, har du fått tag i allt du behöver?

Vad tänker du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pagge:

Vad tänker du på?

Tänker på vad du har kvar att leta efter? Du var ju ute efter allt. Men verkar ha fått napp på det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burger_:

Tänker på vad du har kvar att leta efter? Du var ju ute efter allt. Men verkar ha fått napp på det mesta.

Ja moderkort behöver jag inga fler men typ fläktar i olika storlekar behöver jag fortfarande, gamla chassin är alltid bra att ha, så allt har jag inte.
Och balla gpu:er är alltid nice att ställa på display.
Vad är det du vill bli av med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pagge:

Ja moderkort behöver jag inga fler men typ fläktar i olika storlekar behöver jag fortfarande, gamla chassin är alltid bra att ha, så allt har jag inte.
Och balla gpu:er är alltid nice att ställa på display.
Vad är det du vill bli av med?

Det var ett XFX Radeon 5870.

https://www.dustinhome.se...