Permalänk
Medlem

Nytt headset till spel.

Hejsan, har länge kollat på att införskaffa mig ett par nya hörlurar då jag inte riktigt tycker att de nuvarande räcker till ordentligt.
Har kollat på ett par Steelseries Arctis Pro, speciellt de trådlösa eller de trådade med gamedac, & undrar ifall det är någon här som har personlig erfarenhet av hörlurarna då de är en del pengar?
Vet inte heller om detta är tillåtet men frågar ändå, om någon har ett par så känn er välkomna att slänga iväg ett dm.

Tack för mig!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag prisar Arctis pro wireless i varje tråd jag kan Jag har haft mina i kanske ett år nu och det kommer krävas mycket för att få mig att byta. Jag betalade fullt pris à 3200kr eller vad det var, men dom dyker ner till hälften lite titt som tätt, sätt en bevakning på prisjakt om du inte har bråttom att köpa dem

Förutom att du får lossless ljud med omärkbar fördröjning (folk brukar gnälla, men dom kör väl bluetooth...) så har du DUBBLA BATTERIER!!!! Detta är en sån liten detalj som gör så himla mycket att du inte uppskattar det förrens dom blippar till och klagar på batteri. Då tar du bara det fulladdade batteriet från DACen och stoppar in i högra kåpan. Efter lite övning så tar det typ 10 sekunder, vilket är najs om du spelar onlinespel, då är du inte "döv" lika länge, och du slipper sitta med störig laddsladd som du rullar över med stolen.

Med DTX Headphone:X egna EQ så får du ut bra bas, men jag tycker ljudprofilen även kan beskrivas som "reference", dvs väldigt rent och klart. Det går ju såklart att dra i reglagen så du kan spela så det vibrerar i lurarna.

Jag har då de trådlösa med DAC, inte dom enklare utan dac.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag kör dem, tycker de fungerar bra. Trådlös med DAC.

Kommer aldrig någonsin kunna köra ett headset som inte har dubbla batterier igen Fan nobelpris på den alltså.

De har ett svagt bakgrundsbrus, men det hörs ju bara om du sitter med headsetet på utan ljudkälla igång, inget man hör till exempel i ett spel eller liknande. Men många har klagat på det vad jag sett, inget som stör mig men tycker väl ändå att det inte borde förekomma i prisklassen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag kör med mina Sony WH1000XM2 som är noise canceling headset, den nya WH1000XM4 har bättre mic och skulle kunna vara ett alternativ. De funkar att lämna på när du går till ICA också. Men det är kanske ett annat men i stort sätt överlappande segment.

Vet dock inte vad gäller fördröjning, men jag spelar mest RDR2 yiieeehaw!

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Okej, kommer gamedacen med de trådlösa eller är det en separat modell?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av lerklsh:

Okej, kommer gamedacen med de trådlösa eller är det en separat modell?

Dessa är de trådlösa jag kör med, DAC medföljer i dom. Den syns på sista produktbilden där man får se kartongen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har själv ett par Steelseries Arctis Pro Wireless. Jag är mycket nöjd av en anledning: funktionaliteten.
Det är skönt med trådlöst när man spelar och ljud inte är lika viktigt. I mitt fall spelar jag på PS4 men vårt lag kommunicerar via discord. Inga problem, bara att koppla in datorn med USB och PS4 med optisk så kan man mixa som man vill. Eller bluetooth från telefonen om man så önskar.
Dubbla batterier gör det smidigt och man slipper plugga i sladd för att ladda. Plus också för att man enkelt kan ställa in sidetone.

På det hela taget 4/5 om jag ska betygsätta.

Men...och jag vet inte vad du har för referens gällande ljud men bra ljud är det INTE.

De headsets och hörlurar som jag gjort direkt jämförelse med är:
Audeze LCD-2C (Hörlur)
Hifiman Sundara (Hörlur)
Sennheiser HD650 (Hörlur)
Audio-Technica Ath-adg1x (HS)
Audeze Mobius (HS)
HyperX Orbit (HS)
Logitech G Pro X (HS)
Astro A40 TR (HS)

Av dessa är det nog bara Astro som är sämre än Arctis Pro när det kommer till ren ljudkvalité.

Så om du kommer använda funktionerna i Arctis så är det ett bra köp. Men om du i princip bara vill ha ett trådlöst headset att använda till PC vore det ren galenskap att välja det före exempelvis Audeze Mobius imo. Är inte trådlöst ett krav så slår jag ett slag för HyperX Orbit (skippa S-varianten) som i princip är ett Mobius utan bluetooth.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5