Permalänk
Medlem

Köpråd Headset

Hej, Jag tänker dra en fuling, utan att läsa på i forumet.
Jag undrar vilket headset ni rekommenderar, helst med ett fokus på ljudet före RGB och andra funktioner.
Just nu använder jag ett slitet par seberia 800 trådlösa. De har gjort sitt jobb väl, med OK ljud och trådlösa(hot swap batteri).
problemet är bara att plasten runtom har börjat spricka och ger inte lika bra passform längre. det och så har folk börjat klaga på att volymen från micen är låg, går in på USB och allt är maxat i input (som jag kan komma på och googla till IAF)
Jag har ingen bestämd budget men ett annat par kring 1500kr låter rimligt, behöver inte vara trådlöst. det enda kravet är att det är ett headset, dsv med mic.

Eller vad tycker ni? jag överväger om man ska gå lite overkill med modmic på ett par studiolurar (Sennheiser , Audio Technica etc.)

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera dessa Hyper Cloud II, har stabil mic och tycker jag hör bättre än vad de man spelar med gör som även kan ha dyrare headset.

Det är typ halva din budget men tror inte du skulle bli missnöjd.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk

https://www.webhallen.com/se/product/290399-Steelseries-Arcti...

Lite över din budget kan kolla lite mer annars har du hypercloud flight gAnska sköna

Permalänk
Medlem

Har ett par TB 600 PS4 sedans 3 år bakåt som jag är otroligt nöjd med, bra funktioner, bra batteritid och använts till PC och PS4 genom att flytta dongeln.

Nu kommer sonen få ta över dessa då jag skaffat mig ett ar Virtuoso som är helt otroliga, den enda nackdelen via trådlöst är att på låg volym med spotify får jag ett White noise i bakgrunden som jag inte riktigt kan få bort, med USB kabeln vet jag inte om det kvarstår dock men dessa kan jag starkt rekommendera även om de ligger utanför budget.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Logitech G Pro X
1000:- trådade eller 2000:- för trådlösa.
Kört den trådade ett tag och den är prisvärd.

Eller så håller du utkik på blocket efter HyperX Cloud Orbit eller Audeze Mobius. Orbit är ett Mobius men utan bluetooth. Båda använder Audezes planmagnetiska element.
Jag hade ingen användning för aktiva lurar (där förstärkaren är inbyggd i luren) så jag sålde mina Orbit för 1800:- på blocket. Hyfsat nära din budget och ljudmässigt kommer du få problem att hitta bättre ljud utan att spendera MYCKET mer.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Tack för svar.
Budgeten är inte huggen i sten, ca 1500 lät rimligt men nu när jag ser priset på det ni rekommenderar så känner jag på mig att den borde höjas. mitt Tak ligger runt 4k. efter det så har samvetet svårt att hänga med
Jag ska försöka lyssna på ett demo av de ni rekomenderar i butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

https://www.webhallen.com/se/product/290399-Steelseries-Arcti...

Lite över din budget kan kolla lite mer annars har du hypercloud flight gAnska sköna

Riktigt goa lurar med bra microphone och ljud, om de bara kunde byta ut laddarkontakten till usb C så hade de varit 100 procent,
inne på mitt 3:e par på garantin nu

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk

@Casten83 jag vet det är ett satans otyg. Bara problem med den kontakten. Enda som hållit för mig är typ ps4 kontrollen resten har strulat. Sen de kom med usb c laddare o dylikt inga problem😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

Riktigt goa lurar med bra microphone och ljud, om de bara kunde byta ut laddarkontakten till usb C så hade de varit 100 procent,
inne på mitt 3:e par på garantin nu

dem ser riktigt lovande ut. påminner lite om de äldre Seberia v2, med det legendariska komforten och kvalitén. dessa är några tipsen som jag är sugen på att testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeL:

dem ser riktigt lovande ut. påminner lite om de äldre Seberia v2, med det legendariska komforten och kvalitén. dessa är några tipsen som jag är sugen på att testa

hade statsat på wireless pro, brukar gå få tag på till bra pris ibland. dessa ingår 2 batteri till samt du laddar dem utanför headsetet.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeL:

Tack för svar.
Budgeten är inte huggen i sten, ca 1500 lät rimligt men nu när jag ser priset på det ni rekommenderar så känner jag på mig att den borde höjas. mitt Tak ligger runt 4k. efter det så har samvetet svårt att hänga med
Jag ska försöka lyssna på ett demo av de ni rekomenderar i butik

För 4k får du ett grymt HS.
Man ska alltid prova om möjligt. Just HS upplever jag kan va lite lurigt att hitta ÅF som har för provlyssning men många har ju öppet köp och returrätt osv.

Själv har jag ett Arctis Pro Wireless, Logitech G Pro X, Astro A40 och Audio-Technica ath-adg1x. Ska jag vara helt ärlig så låter alla dessa skit när man jämför med ett par hyfsade hörlurar (tänk Sennheiser HD650). Audeze Penrose kommer till hifiklubben nu i oktober och för mig är de ett givet köp!
Mobius va fantastiskt bra men dyrt och en massa teknik jag inte hade användning för. Penrose har samma 100mm planmagnetiska element, 2,4ghz och bluetooth. Dem borde också gå att dema hos hifiklubben. Annars är de väl generösa med öppet köp.

https://www.hifiklubben.se/audeze-penrose-gaming-headset/audp...

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5