Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Lee Kerslake gick bort i cancer för en vecka sen. Han var trummis och extrasångare på alla gamla klassiska Uriah Heep album. Dessutom var han trummis på de två första Ozzy albumen, Blizzard of Ozz och Diary of a Madman.

Uriah Heep - The Wizard
Observera att det är en live video men någon har lagt på låten från studioalbumet.

Ozzy Osbourne - I don't know
Ska vara originalinspelning med Bob Daisley och Lee Kerslake.

Permalänk
Avstängd

U96 goes Kraftwerk!

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Rekordmedlem

Ukrainsk metallreagge för jag gillar Tatianas katt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Rekordmedlem

Egentligen denna:

Och den fick mig så mycket att tänka på denna.

Bättre ljudkvalitet och lite roligare bilder än den fösta med studioljudet

Kan inte låta bli att klistra in en kommentar om Hilarys spelande för den är så rätt
Hilary Hahn's playing is other-worldly. Her violin tone is miraculous. The London Symphony is perfection. Vaughan Williams' composition is inspired. God and the angels make music like this - along with Sam O'Kell, recording engineer. I'm transfixed.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Agalloch - Desolation song

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Lugn och skön musik! Speciellt cirka 5 min in!:)
Njuuuut!

i am no hero - Eternal

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Råkade hitta den här gömda juvelen i yt algoritmen

Beast in black, någon slags metal, kanske black/power?

Har ingen aning var man kan upptäcka metal i dagsläget så tips är välkomna.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Buulaa:

Har ingen aning var man kan upptäcka metal i dagsläget så tips är välkomna.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/680133-stora-feta-meta...
Eftersom coronalläget är som det är just nu så är många artister mer aktiva online än någonsin eftersom konserter och festivaler knappt förekommit i år och Youtube är ju en ganska bra tipskälla via sina algoritmer men du kan ju även besöka skivbolagen som artister du gillar har och kolla upp vilka mer de jobbar med.
Att lyssna på radio är också ett bra sätt att få höra en hel del blandat där artister man inte hört förr brukar dyka upp och är det nått man gillar så har man ju fått ett namn och kan utforska dem vidare.

Det finns också ganska många Youtubers som pratar musik, (sök reaction videos) många är barnsliga, tramsiga och löjliga och är nog bara ute efter att bli sedda men det finns ju de som är underhållande och upplysande på ett bra sätt och inte bara sitter och gapar och har en massa effekter, en del har ganska bred musiksmak snarare än att de bara pratar om en enda grupp och det är ju ett sätt att upptäcka nya saker och även återupptäcka gamla saker man inte lyssnat på på 20-30 år.

Du får hoppa in nånstans mitt i smeten och klicka dig fram lite och gå på egen upptäcktsfärd, några trevliga och "inte så löjligt tramsiga" ställen du kan hoppa in kan ju vara
https://www.youtube.com/c/Natemares/videos
https://www.youtube.com/channel/UC0NpEEcmONWuTU3nfURmyKw
De är lite lagom lättsamma men det är framförallt vettig resonemang och inte bara nån hypad tonåring som sitter och gapar för att få visningar.

Att det verkar finnas en del standardlåtar som "alla" ska ta upp är ju inte så farligt om du gillar artisten för du kommer troligen ändå att stöta på saker du inte visste att du gillade på köpet och Youtubes reklamalgoritmer fungerar ibland bra och ger tips på totalt ny musik åtminstone för mig som inte aktivt anger preferenser på annat sätt än via de kanaler jag besöker, reklamalgoritmerna har dragit fram videos för flera helt nya skivor som jag faktiskt har gillat och troligen aldrig annars hört och när det kommer musikvideos snarare än den vanliga reklamen så brukar jag faktisk låta videon spela och ev klicka bort den efter en lång tid men tipsen på helt nya saker har varit rätt bra därifrån.

Sedan finns det ju även em hel del seriösa musiker som verkligen har haft tid att tramsa och driva med sig själva och kollegor på ett bra sätt nu när de inte kunnat spela live typ Dragonforce har ju tex underhållit online i stället för på scen, det är ju mer komik/roast än musik men jag tycker det är underhållande för artisterna har ju redan bevisat vad de kan så när de tramsar är det mycket roligare än en skrikande tonårsyoutuber
Det här är väl tekniskt sett musik som man kan lyssna på även om det blir mycket mer komik än det de vanligen gör för låten blir ju helt hysteriskt usel på ett bra sätt.

"Don't tune it too well, it's just a bass"
"I was only gonna tune the first two strings, because that's all anyone uses"

Ska kanske lägga in nått som bevisar att de kan spela på riktigt också och inte bara är punkare utifall nån tror de inte kan spela men de som spelat Guitar Hero vet ju vilken låt som är svårast där.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/680133-stora-feta-meta...
Eftersom coronalläget är som det är just nu så är många artister mer aktiva online än någonsin eftersom konserter och festivaler knappt förekommit i år och Youtube är ju en ganska bra tipskälla via sina algoritmer men du kan ju även besöka skivbolagen som artister du gillar har och kolla upp vilka mer de jobbar med.
Att lyssna på radio är också ett bra sätt att få höra en hel del blandat där artister man inte hört förr brukar dyka upp och är det nått man gillar så har man ju fått ett namn och kan utforska dem vidare.

Det finns också ganska många Youtubers som pratar musik, (sök reaction videos) många är barnsliga, tramsiga och löjliga och är nog bara ute efter att bli sedda men det finns ju de som är underhållande och upplysande på ett bra sätt och inte bara sitter och gapar och har en massa effekter, en del har ganska bred musiksmak snarare än att de bara pratar om en enda grupp och det är ju ett sätt att upptäcka nya saker och även återupptäcka gamla saker man inte lyssnat på på 20-30 år.

Du får hoppa in nånstans mitt i smeten och klicka dig fram lite och gå på egen upptäcktsfärd, några trevliga och "inte så löjligt tramsiga" ställen du kan hoppa in kan ju vara
https://www.youtube.com/c/Natemares/videos
https://www.youtube.com/channel/UC0NpEEcmONWuTU3nfURmyKw
De är lite lagom lättsamma men det är framförallt vettig resonemang och inte bara nån hypad tonåring som sitter och gapar för att få visningar.

Att det verkar finnas en del standardlåtar som "alla" ska ta upp är ju inte så farligt om du gillar artisten för du kommer troligen ändå att stöta på saker du inte visste att du gillade på köpet och Youtubes reklamalgoritmer fungerar ibland bra och ger tips på totalt ny musik åtminstone för mig som inte aktivt anger preferenser på annat sätt än via de kanaler jag besöker, reklamalgoritmerna har dragit fram videos för flera helt nya skivor som jag faktiskt har gillat och troligen aldrig annars hört och när det kommer musikvideos snarare än den vanliga reklamen så brukar jag faktisk låta videon spela och ev klicka bort den efter en lång tid men tipsen på helt nya saker har varit rätt bra därifrån.

Sedan finns det ju även em hel del seriösa musiker som verkligen har haft tid att tramsa och driva med sig själva och kollegor på ett bra sätt nu när de inte kunnat spela live typ Dragonforce har ju tex underhållit online i stället för på scen, det är ju mer komik/roast än musik men jag tycker det är underhållande för artisterna har ju redan bevisat vad de kan så när de tramsar är det mycket roligare än en skrikande tonårsyoutuber
Det här är väl tekniskt sett musik som man kan lyssna på även om det blir mycket mer komik än det de vanligen gör för låten blir ju helt hysteriskt usel på ett bra sätt.
https://www.youtube.com/watch?v=Y5yRrRRpaOE

"Don't tune it too well, it's just a bass"
"I was only gonna tune the first two strings, because that's all anyone uses"

Ska kanske lägga in nått som bevisar att de kan spela på riktigt också och inte bara är punkare utifall nån tror de inte kan spela men de som spelat Guitar Hero vet ju vilken låt som är svårast där.
https://www.youtube.com/watch?v=rK_d5g3pBb8

Jo Df är jag medveten om men jag föredrar megadeth och pantera

tack för tipset om metaltråden

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Buulaa:

Jo Df är jag medveten om men jag föredrar megadeth och pantera

https://www.youtube.com/watch?v=2-V8kYT1pvE&ab_channel=Panter...

https://www.youtube.com/watch?v=ivqKTwmCmks&ab_channel=metalm...

tack för tipset om metaltråden

Ja de är ju lite annorlunda jämfört med DF men jobbet med den sången de spånar ihop är ju bara helt absurt roligt, det musikaliska i låtskrvarvideon har en härligt låg nivå och det är komik på riktig nördnivå.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Föredetting

Jag har alldeles för kul åt den här spanska översättningen av My Name is Mud.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Tar en Norrlands och rockar till

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Velat addera något till denna tråd ett tag och tänkte att en lördagsnatt som denna vore passande.

Permalänk
Medlem

Vi kör vidare med

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

I natt blev det bland annat dessa två. Ganska lika i stilen.

Stoked, Narai - Kill switch (Bassfreq remix)

Alan Fitzpatrick - In The Beginning

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Inaktiv

ikväll kör vi, är ni med??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Råkade hitta den här gömda juvelen i yt algoritmen

Beast in black, någon slags metal, kanske black/power?
https://www.youtube.com/watch?v=pvLDqgpOaRE&ab_channel=Beasti...

https://www.youtube.com/watch?v=2N4tXf3Ensw&list=LLpoOrp4UlbW...

Har ingen aning var man kan upptäcka metal i dagsläget så tips är välkomna.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Avstängd

Många fina låter.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Syndromet som filmat när de åker runt och spelar i Sverige

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Föredetting

Nu har jag sett allt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Rekordmedlem

Jag funderade på rymdteknik och då kände jag mig tvungen att lyssna på Tubular Bells som är stycket som ligger till grund för Virgin Galactic för utan det stycket hade bolaget inte finansierats.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Har ingen aning var man kan upptäcka metal i dagsläget så tips är välkomna.

Hittar mer tips än jag kan hinna med att lyssna på genom att läsa recensionerna och kommentarerna här: https://www.angrymetalguy.com/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: | Chassi: Fractal Design Define R4 | CPU: Intel i7 8700K | MB: ASUS PRIME Z370-A | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz DDR4 | GPU: Gigabyte GeForce Zotac RTX 3080 Trinity OC 10gb | Ljudkort: M-TRACK HUB/Asus Xonar Essence STX II | OS: Windows 10 64-bit | Bootdrive: Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2 | PSU: EVGA Supernova G2 1300W | CPU kylning:Noctua NH-D15 chromax.black | Monitor: samsung c49rg90 | Hörlurar: HIFIMAN HE-400I/STAX SR-L300 | Högtalare: ADAM AUDIO T7V

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Svänger rejält i stolen på kontoret just nu. Folk kollar lite snett på mig, men det skiter jag i.