RTX Voice + RTX 3080 - (Allmänt problem?)

Permalänk
Avstängd

RTX Voice + RTX 3080 - (Allmänt problem?)

Många problem och många fix's ser det ut att bli!

Inledde hösten med både 3080 Gigabyte OC, samt en OLED CX48 4k 120hz 4:4:4.

Ser ut som att både nvidia (ny drivrutin) och LG (Firmware) löser sitt till viss del. Dock något jag inte sett som uppmärksamats är RTX Voice i samspel med 3080. Snabb redditsökning hittade jag en annan person som inte kunde aktivera RTX Voice heller.

För den som inte testat RTX Voice och använder discord eller har barn hemma kan jag verkligen rekommendera det. Videon och länken förklarar vad det är!

Har du också problem att få detta att fungera?

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/guides/nvidia-rtx-voice-...

https://www.youtube.com/watch?v=Q-mETIjcIV0

Permalänk
Medlem

Har du testat Nvidia broadcaster appen? RTX voice är en äldre variant.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hulkenstrong:

Har du testat Nvidia broadcaster appen? RTX voice är en äldre variant.

Där ser man. Tyckte RTX Voice var sprillans nytt bara någon månad sedan. Gäller att hänga med i guess. RTX Broadcast fungerar utmärkt.

Kan vara bra för andra som undrar.

Stort tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Får inte RTX voice att fungerar som de ska. När jag aktiverar de så hänger sig hela programmet. Prövat flera gånger. Eller är de så att man får vänta en evighet efter man bockat i rutan?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaegrlicious:

Får inte RTX voice att fungerar som de ska. När jag aktiverar de så hänger sig hela programmet. Prövat flera gånger. Eller är de så att man får vänta en evighet efter man bockat i rutan?

Exakt det problemet jag hade. Installera RTX Broadcast istället för RTX Voice som han ovan sa. Fungerar utmärkt!