Defekt 1080, dator stänger av sig omedelbart.

Permalänk
Medlem

Defekt 1080, dator stänger av sig omedelbart.

Fick med en defekt 1080 i en paketdeal, killen jag köpte den av hade redan köpt den som defekt men han sa att "Den startar men får ingen bild" så köpte den billigt i hopp om att kunna få igång rackarn.

Grafikkortet har jag provat i två olika riggar och det som händer när jag försöker starta datorerna med den i, är att alla LEDS o fläktar lyser och snurrar som det ska i datorn (o framförallt på kortet) för att datorn sedan stänger av sig själv inom 2-3 sekunder utan någon error code överhuvudtaget på moderkortet, kommer alltså inte ens in förbi post.

Har ni tips på fler saker jag kan prova? Båda datorerna jag provade den i är Sandy bridge-system men det bör väll inte göra någon skillnad?

Har annars min main AM4-dator att prova den i men känner att det kanske bara är dumt att börja strula med min main rigg. Kortet ifråga är en referens 1080 från MSI.

Hade det bara varit att den startar utan att få bild hade jag haft massa idéer men nu då den inte ens drar igång överhuvudtaget så vet jag ej vart jag ska fortsätta.

Tacksam för hjälp och förslag.
/Nero

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk

Har du provat att uppdatera bios på moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av svan_lind89:

Har du provat att uppdatera bios på moderkortet?

Nej, tror ett av de moderkorten jag provade har "senaste" bios men den uppdateringen är ändå från 2012 haha. Samma moderkort har däremot klarat av min GTX 1080 ti förut utan problem.

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem

Du får felsöka. Kortslutning! Hur är det med elektronikkunskapen?
Annars sälj vidare.