Permalänk
Medlem

Update

Hittade felet. Då min GPU inte orkar punga ut 144hz i 3440x1440 så testade jag att välja 2580x1080 144hz istället då detta fungerade.
Testade då att ändra från low-high på RS och ser helt klart tydligt skillnaderna i UFO testet. Kan t.o.m princip se hela UFOs utan någon motionblur på 144hz, med RS medium och high vilket jag inte gör på 100 Hz(alldeles för smetigt)

TLDR: Hos mig verkade bara RS fungerade noterbart på 144HZ via Display Port. Räcker för att vet att de fungerar iafall.
Tack för engagemanget

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Om jag förstår det hela rätt så ska du inte köra adaptiv sync och V-sync samtidigt!

https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-se...

Vad vet du som blur busters inte vet?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av buLLit:

Om jag förstår det hela rätt så ska du inte köra adaptiv sync och V-sync samtidigt!

Det man ska köra är den kombination av adaptiv synk och v-sync: on/off som matchar det spel och den spelmotor man kör. Som tumregel dikterar v-sync: on/off hur spelen ska bete sig utanför (oftast ovanför) det adaptiva synkspannet. V-sync: off passar då rappa shooters där man ofta växlar mellan att ligga inom och ovanför synkspannet.

Är man inom synkspannet hela tiden ska v-sync: on/off som tumregel sakna betydelse. Sedan kan man gå på djupet med individuella speltitlar och se hur de beter sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiiiba:

@Viktorph:

Förstår det. Jag har en XF270HUA, IPS-panel, och jämför man färgerna är det så stor konstrast. VA kändes så matt och tråkig och kändes inte "snabb" vid vissa spelandet, ghosting.

Visste att det var skillnad men tycker inte det var värt att behålla skärmen för denna skillnad.

Exakt som jag kände och jag har exakt samma panel som du. Till exempel i Destiny 2 när jag panorerade kameran så kändes det som att object hade extrem smearing/ghosting fast jag hade på high response time. Matta färger var också något jag kände av, inte riktigt dåliga men inte tillräckligt. Synd för skärmen är skitsnygg

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

I detta ämne förmodligen inget.
Tack för länken, intressant läsning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

I detta ämne förmodligen inget.
Tack för länken, intressant läsning!

Lät nästan lite aggressivt från min sida.

"Vet du något som blurbusters inte vet?" kanske skulle vart bättre formulerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Lät nästan lite aggressivt från min sida.

"Vet du något som blurbusters inte vet?" kanske skulle vart bättre formulerat.

Lugnt, jag hade ju inte någon länk till "fakta" eller beskrivning i mitt påstående så det var ju helt öppet för tolkning.

Utgick från min egen utrustning och de spel jag spelar, men som Laxpudding påpekar så har det ju i allra högsta grad med just dessa faktorer att göra.
Jag har ett 1080Ti och spelar mycket Warzone just nu, i 3440x1440 med de grafik inställningar jag tycker är rimliga så är jag inte i närheten av 144fps och har därmed inte sett någon nytta med v-sync.

Trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Äntligen en vettig review hos Hardware Unboxed: https://youtu.be/1hMAw8xCd0Y

Permalänk
Medlem

@buLLit:

Nice
Håller med om de saker han nämnde, den har vissa svagheter men det är man ju med på om man vill ligga i denna budgeten
Nu fattas det bara ett starkare grafikkort så jag kan få 144Hz

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/1hMAw8xCd0Y Hardware unboxed review

Permalänk
Medlem

@reeson: buLLit hann före
Se 2 inlägg upp

Permalänk
Medlem

Och så en direktlänk i tråden också:

Permalänk
Medlem

Lite jobbigt det här.

Kontaktade Mi Store i slutet av förrförra veckan där de bad mig lägga en beställning så fort jag bara kunde då de skulle få in fler skärmar i förra veckan och då det var ett begränsat antal. Sagt och gjort. Beställde och betalade.

Ingen skärm kom i förra veckan. Hörde ingenting mer den veckan förutom ett svar från butiken att de inte har några att skicka utan endast i Mall of Scandinavia för upphämtning. Har mailat nu i måndags också men fortfarande inget svar. Mi store är verkligen sega.

Skulle köpt en skärm från någon här istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Lite jobbigt det här.

Kontaktade Mi Store i slutet av förrförra veckan där de bad mig lägga en beställning så fort jag bara kunde då de skulle få in fler skärmar i förra veckan och då det var ett begränsat antal. Sagt och gjort. Beställde och betalade.

Ingen skärm kom i förra veckan. Hörde ingenting mer den veckan förutom ett svar från butiken att de inte har några att skicka utan endast i Mall of Scandinavia för upphämtning. Har mailat nu i måndags också men fortfarande inget svar. Mi store är verkligen sega.

Skulle köpt en skärm från någon här istället.

Du menar min skärm? Jag har skickat den till Mistore och fick själv stå för kostnaden men de verkar inte ha "hämtat" ut skärmen... Tror de vill att man ska skicka på något sätt så det hamnar vid deras dörr och nu får jag inte ens svar ifrån dem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiiiba:

Du menar min skärm? Jag har skickat den till Mistore och fick själv stå för kostnaden men de verkar inte ha "hämtat" ut skärmen... Tror de vill att man ska skicka på något sätt så det hamnar vid deras dörr och nu får jag inte ens svar ifrån dem..

Haha, ja det kanske var din jag skulle köpt! 😁

Älskar att det står "Snabba svar" på hemsidan. Visserligen svarade de jävligt fort innan jag skulle lägga beställningen, men därefter var det goddag yxskaft till svar den gången jag väl fick det.