Söker chassi+nätagg+moderkort+processor (Växjö-trakten)

Permalänk
Medlem

Söker chassi+nätagg+moderkort+processor (Växjö-trakten)

Hej!

Jag har en PC som verkar ha något el-fel. Det går bara att starta den ibland. Gissar att det är något fel på moderkortet eller nät-agget. När den väl är igång så funkar allt klockrent.

Min förhoppning är att kunna spara minnen/ssd/hdd/grafikkort och byta ut resten. Därför letar jag efter resterande komponenter så att jag kan bygga ihop en nu dator. Absolut inga höga krav, datorn ska klara WoW / WoW classic

Dessa komponenter ämnar jag återanvända;

- Grafikkort Gigabyte Aorus GTX 1060
- SSD Kingston A400 240GB
- HDD 2TB WD Green
- Kylare Arctic Cooling Freezer 7
- RAM DDR3 6GB

Tänker något runt 1-2 tusen för de komponenter jag saknar. Hittar jag någon som kan hjälpa mig bygga ihop datorn är det ett extremt stort plus - kan åka några mil.

Med vänlig hälsning,
Fredric

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bor i Kalmar och kan hjälpa dig med felsökning och montering, har dock klent med komponenter att sälja. Däremot lite extra sådana att felsöka med så vi kanske kan identifiera vad det är för problem

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Jag har en PC som verkar ha något el-fel. Det går bara att starta den ibland. Gissar att det är något fel på moderkortet eller nät-agget. När den väl är igång så funkar allt klockrent.

Min förhoppning är att kunna spara minnen/ssd/hdd/grafikkort och byta ut resten. Därför letar jag efter resterande komponenter så att jag kan bygga ihop en nu dator. Absolut inga höga krav, datorn ska klara WoW / WoW classic

Dessa komponenter ämnar jag återanvända;

- Grafikkort Gigabyte Aorus GTX 1060
- SSD Kingston A400 240GB
- HDD 2TB WD Green
- Kylare Arctic Cooling Freezer 7
- RAM DDR3 6GB

Tänker något runt 1-2 tusen för de komponenter jag saknar. Hittar jag någon som kan hjälpa mig bygga ihop datorn är det ett extremt stort plus - kan åka några mil.

Med vänlig hälsning,
Fredric

Läs hela annonsen här

Tja! Jag säljer just nu moderkort, processor, nätagg, chassi och minnen!

Du behöver inte köpa minnena då du tänka behålla dina men jag tror absolut det kan vara en bra idé för dig haha. Hjälper också till att bygga om du vill, skicka ett PM vetja.
Bor dock i Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av enial:

Bor i Kalmar och kan hjälpa dig med felsökning och montering, har dock klent med komponenter att sälja. Däremot lite extra sådana att felsöka med så vi kanske kan identifiera vad det är för problem

Sjukt snällt! Jag fick hjälp av en annan membrer att felsöka digitalt - visade sig vara enkelt, bytte nät-agg och nu funkar den igen ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av jjstork:

Tja! Jag säljer just nu moderkort, processor, nätagg, chassi och minnen!

Du behöver inte köpa minnena då du tänka behålla dina men jag tror absolut det kan vara en bra idé för dig haha. Hjälper också till att bygga om du vill, skicka ett PM vetja.
Bor dock i Stockholm

Tack så mycket, löste problemet med hjälp av en medlem här

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Tack så mycket, löste problemet med hjälp av en medlem här

Va skönt!