Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ah, fan vad knepigt! Ser du bundlingarna med? Dessa dök upp för mig nu idag, samt förväntade datumet.

Yep, ser allt förutom datumet.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Se markerade fält nedan, har du tidigare orderdatum men ett senare förväntat leveransdatum?
https://i.imgur.com/5cqzSyd.png

Har ingen förväntad leverans dag. :/

Permalänk
Medlem

Jag fick prel leveransdatum i orderbekräftelsen på mejlen så det där är nog en gammal uppgift. Jag är försiktigr optimistisk att Asus.davids info stämmer och kort kommer till leverantörer denna eller nästa vecka. Nästa vecka kan jag vänta till, mer än en månad till blir lite tufft.

Permalänk
Medlem

Någon som har ett hum om när kommer vara "normalt" saldo på dessa? Typ gå att köpa i butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Någon som har ett hum om när kommer vara "normalt" saldo på dessa? Typ gå att köpa i butik

Vild gissning, nån gång år 2021.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Vild gissning, nån gång år 2021.

Möjligtvis fortare om AMD kommer med en högerkrok om en månad

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Inet har gjort köpknappen tillgänglig för RTX 3080-kort nu. De flesta stora butiker tog ju bort sin köpknapp.

Jag noterar nu att Inet precis höjt priserna på ASUS-korten. Vad hände med att ASUS hade introduktionspris i en hel månad? Proshop och NetOnNet har korten på kampanj fortfarande och det går att lägga en beställning nu också.

Permalänk

Jag (i teorin i alla fall) går med ett ASUS 3080 TUF GAMING OC. Inte sett ryken av den från Inet än p.g.a väntan på fjärde januari. Sweclockers var de som övertygade mig om den med tanke på den bra kylningen och så nära svenskt MSRP + överclockningen man kan komma i nuläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Se markerade fält nedan, har du tidigare orderdatum men ett senare förväntat leveransdatum?
https://i.imgur.com/5cqzSyd.png

Ser inte heller nåt datum där, kanske beror på betalsätt? .. jag swishade

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem

Msi geforce rtx 3090 gaming x trio 24gb har anlänt idag och är inkopplat i burken

Permalänk
Medlem

@Teddis

När man öppnat konsolen med F12, vart ska man "skriva in" koden du skickade, eller ska man ersätta någon rad i all text som kommer upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

@Teddis

När man öppnat konsolen med F12, vart ska man "skriva in" koden du skickade, eller ska man ersätta någon rad i all text som kommer upp?

Allra längst ner ska det finnas en textruta som börjar med >

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk

Har någon ALLS fått ett kort ni beställt från elgiganten?
Fått tre förseningsms nu, gigabyte gaming oc.
Pratade även med en vän som jobbar på elgiganten och han sa mer eller mindre att det är bara och glömma leverans innan januari, samt att smsen skickas ut för att behålla kunderna som många andra redan spekulerar om att dem gör.. Men det chockar väl ingen.

Permalänk
Skrivet av Hundvalpen1:

Har någon ALLS fått ett kort ni beställt från elgiganten?
Fått tre förseningsms nu, gigabyte gaming oc.
Pratade även med en vän som jobbar på elgiganten och han sa mer eller mindre att det är bara och glömma leverans innan januari, samt att smsen skickas ut för att behålla kunderna som många andra redan spekulerar om att dem gör.. Men det chockar väl ingen.

Nej, avbeställde mitt TUF där idag då det är ett jävla skojarföretag, aldrig elgiganten igen

Permalänk
Medlem

Avbeställde mitt från Elgiganten.
Tror större chans på Proshop även om det är osäkert.
Kontigt nog ser jag att den där Proshop Micael nämer GIgabyte Gaming hela tiden, men de verkar vara väldigt dåligt med leveranser av Eagle.... Klart de ska vara "msrp" kortet som inte dom får många leveranser av utan de dyrare korten.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Har sån förbannad tur! En vänlig själ i en annan tråd tipsade om att det fanns 2st Palit 3080 på webhallen, har aldrig varit så snabb in på en hemsida förut och lyckades knipa åt mig den sista! Jag som skulle ha ställt klockan på typ 5 inatt för att se ifall det skulle komma några fler FE

Vilken tid gjorde du din order? Även jag har lyckats boka ett palit kort på Webhallen idag!
Min order gick igenom 17.05

Visa signatur

----------------------------------------------------
http://www.google.se - The holy Graal of knowledge.
-----------------------------------------------------

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hpx:

Yep, ser allt förutom datumet.

Skrivet av m3duzakill20:

Har ingen förväntad leverans dag. :/

Skrivet av Anhjo:

Ser inte heller nåt datum där, kanske beror på betalsätt? .. jag swishade

Hm, något måste ju skilja. Jag valde faktura 14 dagar och leverans till ICA med PostNord. Har frågat i chatten efter könummer men fick som svar att de inte lämnar ut sånt och inte ville ha frågor. Kan inte komma på något speciellt i övrigt.

Skrivet av Don Stroker:

Avbeställde mitt från Elgiganten.
Tror större chans på Proshop även om det är osäkert.
Kontigt nog ser jag att den där Proshop Micael nämer GIgabyte Gaming hela tiden, men de verkar vara väldigt dåligt med leveranser av Eagle.... Klart de ska vara "msrp" kortet som inte dom får många leveranser av utan de dyrare korten.

Kan vara värt att hålla koll hos Nvidia imorgon bitti, ifall det dyker upp kort igen.

Permalänk
Skrivet av skurt:

Vilken tid gjorde du din order? Även jag har lyckats boka ett palit kort på Webhallen idag!
Min order gick igenom 17.05

Min gick igenom 16:58

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Nej, avbeställde mitt TUF där idag då det är ett jävla skojarföretag, aldrig elgiganten igen

Skrivet av Don Stroker:

Avbeställde mitt från Elgiganten.
Tror större chans på Proshop även om det är osäkert.
Kontigt nog ser jag att den där Proshop Micael nämer GIgabyte Gaming hela tiden, men de verkar vara väldigt dåligt med leveranser av Eagle.... Klart de ska vara "msrp" kortet som inte dom får många leveranser av utan de dyrare korten.

Det går bara att ringa dem eller?

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Det går bara att ringa dem eller?

Man kan antingen ringa, chatta eller maila om man vill avboka, mailade dom förut och om jag inte får svar imorgon så kommer jag bara skriva i chatten att jag vill avboka, är så trött på att ringa dit och lyssna på den där förbannade musiken när man väntar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Man kan antingen ringa, chatta eller maila om man vill avboka, mailade dom förut och om jag inte får svar imorgon så kommer jag bara skriva i chatten att jag vill avboka, är så trött på att ringa dit och lyssna på den där förbannade musiken när man väntar

Hahahah, det är det jag hade tänkt undvika men såg bara "ring oss" på supportsidan

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Hahahah, det är det jag hade tänkt undvika men såg bara "ring oss" på supportsidan

Vet iallafall att man kan avboka via chatten, tåkade beställa fel 3080 först och dom avbeställde det utan problem, så du slipper ringa o höra den där jäkla musiken 😂

Permalänk
Medlem

Någon som har 3090 FE och upplever en hel del coil whine?
Tycker det brusar på ganska bra.
Inget tjut dock tack och lov, utan det brusar.
Resten av min dator är i ju för sig helt knäpptyst, och 3090 FE är väldigt tyst som det är också.

Har för mig någon sagt tidigare att det kan försvinna efter någon vecka, eller iaf bli bättre?
Har jag inbillat mig det bara?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Min gick igenom 16:58

Bah, då kommer min bokning förmodligen ändras. Står att det är 2-4 dagars leverans till butiken jag valt att hämta i.

Visa signatur

----------------------------------------------------
http://www.google.se - The holy Graal of knowledge.
-----------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Någon som har 3090 FE och upplever en hel del coil whine?
Tycker det brusar på ganska bra.
Inget tjut dock tack och lov, utan det brusar.
Resten av min dator är i ju för sig helt knäpptyst, och 3090 FE är väldigt tyst som det är också.

Har för mig någon sagt tidigare att det kan försvinna efter någon vecka, eller iaf bli bättre?
Har jag inbillat mig det bara?

Mitt 3080 FE har/hade coil whine, upplever det mycket mindre idag än jag gjorde igår. Spelar iofs med hörlurar så tänker inte så mycket på det om man inte tar av dem och har huvudet nära datorn.

Permalänk
Medlem

Om någon är riktigt desperat står det på Elgigantens sida att de får in PNY 3090 på Måndag.
PNY RTX 3090 24GB XLR8 Gaming EPIC-X RGB 3-FAN

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av legis:

Om någon är riktigt desperat står det på Elgigantens sida att de får in PNY 3090 på Måndag.
PNY RTX 3090 24GB XLR8 Gaming EPIC-X RGB 3-FAN

Om någon vill chansa, avboka inte eventuella befintliga ordrar. Elgiganten verkar inte leverera alls och skjuter hela tiden upp leveranser, trots att de har "100+" i lager.

Permalänk
Medlem

Nu äntligen ploppat i mitt 3090FE i min dator som skall uppgraderas rejält och förmodligen throttlar kortet en hel del men...

Körde benchmark I 3d-renderaren jag använder. Jag minns när jag skaffade mitt tredje pascal kort och hur lycklig jag var att komma under fem min (~4:40) med ett 1080 och 2x1080Ti.

Ett 3090, 3 min 4 s.
Mind blown.

Permalänk
Medlem

Nu kan jag äntligen spela klart RDR2 i 5760x1080 "boarderless window mode" det måste man ha för att kartan ska fungera med den upplösningen och ca 60 - 70 fps med ultra hög grafik nu window mode på RDR2

Permalänk
Medlem

Asus Strix

Står grönt på min ena beställning på Inet.

Jag lade beställningen långt efter webhallen som fortfarnde står gult.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.