27-32 tum, böjd, minst 144 Hz och G-Sync?

Permalänk

27-32 tum, böjd, minst 144 Hz och G-Sync?

Tjenare! Jag har bestämt mig för att införskaffa mig en ny skärm men jag behöver lite råd. Då jag lirar med ett Nvidia-kort så undrar jag hur viktigt, eller snarare; hur stor skillnad g-sync egentligen gör. Mina krav på ny skärm är att storleken ska vara mellan 27-32”, böjd och minst 144hz. Så som ni kanske misstänker så skulle jag behöva både tips på vilken skärm man borde köpa som ger mycket för pengarna men också hur mycket skillnad gör med g-sync.
Tack på förhand!

***Förtydligade rubriken från "Köpråd: Datorskärm"/Thomas Y
Permalänk
Skrivet av benjamin0511:

Tjenare! Jag har bestämt mig för att införskaffa mig en ny skärm men jag behöver lite råd. Då jag lirar med ett Nvidia-kort så undrar jag hur viktigt, eller snarare; hur stor skillnad g-sync egentligen gör. Mina krav på ny skärm är att storleken ska vara mellan 27-32”, böjd och minst 144hz. Så som ni kanske misstänker så skulle jag behöva både tips på vilken skärm man borde köpa som ger mycket för pengarna men också hur mycket skillnad gör med g-sync.
Tack på förhand!

den här har jag. rekommenderas. du kan använda skärm med freesync också. funkar lika bra.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4918230&o=inkfrakt

Permalänk
Medlem

Vad är din budget? En IPS skärm är väl att föredra idag faktiskt. LG 27GL850, LG 27GL83A eller Acer Predator XB273UGS är ju säkra kort

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Skrivet av relevantia:

den här har jag. rekommenderas. du kan använda skärm med freesync också. funkar lika bra.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4918230&o=inkfrakt

Ja okej så jag kan nyttja freesync trots att jag nyttjar nvidia kort?

Permalänk
Skrivet av Jaegrlicious:

Vad är din budget? En IPS skärm är väl att föredra idag faktiskt. LG 27GL850, LG 27GL83A eller Acer Predator XB273UGS är ju säkra kort

Ja okej, skönt att någon har koll! Budget tänkte jag mig runt 3000:- men självklart viss vingelmån

Permalänk
Medlem

Böjda 27-32" IPS 1440p verkar inte existera?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Eott:

Böjda 27-32" IPS 1440p verkar inte existera?

Stämmer. Finns böjda 21:9-IPS:er på 34 tum.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av benjamin0511:

Ja okej så jag kan nyttja freesync trots att jag nyttjar nvidia kort?

Så gott som alla spelskärmar från de senaste 4-5 åren använder Displayport VESA Adaptive för adaptiv synk, det som kallas "Freesync" ur ett AMD-perspektiv. Har du ett Nvidia GTX 1xxx och högre kan du köra VESA Adaptive under Windows 10.

Den stora frågan är fortfarande vilka som har fungerande adaptiv synk och där Nvidias egen certifiering den säkraste källan om man inte kan finna tester och bekräftelser på andra skärmar. Så kolla den listan om du håller adaptiv synk som en avgörande funktion: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/g-sync-monitors...

Permalänk
Skrivet av benjamin0511:

Ja okej så jag kan nyttja freesync trots att jag nyttjar nvidia kort?

100%