Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Google Home-appen.

Får det inte att lira, vare sig chromecast eller airplay. Installerar jag Airpin på shielden så kan jag köra airplay, men inte visa material från Apples streamingtjänst, den står bara och tänker.

Lite smått störigt sådär. Vill ju inte ha en Apple TV men det lutar mer åt den nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Får det inte att lira, vare sig chromecast eller airplay. Installerar jag Airpin på shielden så kan jag köra airplay, men inte visa material från Apples streamingtjänst, den står bara och tänker.

Lite smått störigt sådär. Vill ju inte ha en Apple TV men det lutar mer åt den nu

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ionitech.ai...
https://www.youtube.com/watch?v=PtuwJ-klSwM

Asså hur kan du överväga att köpa en Apple TV bara för att Apples AirPlay och deras streamingtjänst har skitkass kompabilitet? Det är ju exakt vad de vill att du ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ionitech.ai...
https://www.youtube.com/watch?v=PtuwJ-klSwM

Asså hur kan du överväga att köpa en Apple TV bara för att Apples AirPlay och deras streamingtjänst har skitkass kompabilitet? Det är ju exakt vad de vill att du ska göra.

För att jag har ett behov som behöver fyllas?

Om jag vänder på steken så är det väl skitdåligt att nvidia shielden inte klarar detta by default.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

För att jag har ett behov som behöver fyllas?

Om jag vänder på steken så är det väl skitdåligt att nvidia shielden inte klarar detta by default.

Shielden hade självklart haft AirPlay om det inte var så att Apple låser in hela tekniken. Och att de inte skapar en stream-app för den där strömningstjänsten till Google Play-butiken säger ju mycket.

Kodi-appen ska ha AirPlay. Kan vara värt ett försök.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Def_Dog:

Får det inte att lira, vare sig chromecast eller airplay. Installerar jag Airpin på shielden så kan jag köra airplay, men inte visa material från Apples streamingtjänst, den står bara och tänker.

Lite smått störigt sådär. Vill ju inte ha en Apple TV men det lutar mer åt den nu

Jag sålde min Apple tv och köpte shielden istället, tusen gånger bättre och inte lika låst som Apple där man inte kan göra ett skit, Apple tv är som att köpa en Ferrari fast man får bara en encylindrig motor på 1hk.

De går inte ens att jämföra produkterna eftersom dom är så pass olika då Shielden har stöd för typ allt, är som en dator där man kan installera och göra precis vad som helst.

Just därför jag skrotat Apples produkter helt och hållet, man blir vansinnig så fort man ska göra något och inser att de inte går.

Permalänk
Medlem

Oj, så olika man kan tycka...
Hade både apple TV och shield, men sålde shielden, hade ju ingen auto HZ, eller auto HDR/SDR i settings(auto HZfunkade dock i Kodi, plex, men inte nåt annat), tvunget att ändra manuellt, har det tillkommit nu?
Sen är det grymt bra kvalitet på Itunes movies, om man nu vill hyra/köpa film där, sen är infuse bra som ersättare till kodi på apple TV...
Men... saknar lite Zappitiplayer, som jag sålde... bästa bildkvaliten när det gäller egenripat material från nas, BD/UHD... funderar på att inhandla minin, för just hemmastreaming, den slår både apple TV och shield när det gäller det... så är man riktigt kräsen på bildkvalitet, så är den en testvinnare...

https://www.zappiti.com/our-products

Edit: Plex funkar bättre till shielden förresten... kan bli stutter ibland på apple TVn, fattar inte varför... Sen ska man streama spel så är shielden säkert 100ggr bättre, funkade bra som fan...
Skulle ha haft alla 3 mediaspelare egentligen ju! hehehehe 👀😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Jag sålde min Apple tv och köpte shielden istället, tusen gånger bättre och inte lika låst som Apple där man inte kan göra ett skit, Apple tv är som att köpa en Ferrari fast man får bara en encylindrig motor på 1hk.

De går inte ens att jämföra produkterna eftersom dom är så pass olika då Shielden har stöd för typ allt, är som en dator där man kan installera och göra precis vad som helst.

Just därför jag skrotat Apples produkter helt och hållet, man blir vansinnig så fort man ska göra något och inser att de inte går.

Nu låter du lite väl butthurt. Kör du Apple rakt igenom funkar väl allt out of the box. Så fruktansvärt är det inte som du får det till att låta.

Det som är skit är dock att det ska vara sån fight mellan de olika systemen att man måste vända sig till tredjepart för att få de att fungera sinsemellan.

Gillar ju shielden så ska ge det ett till försök.

Permalänk
Inaktiv

Jag gick från Apple helt enkelt för att deras system är för låst och jag kan inte använda de som jag vill.

Permalänk
Medlem

Jag har Shield Pro TV 2019 och gillar att streama spel till den från min PC men jag har lite frågor kring framereates. Jag har denna Shield kopplad till min Förstärkare som sedan är kopplad till min TV, Sony KD-65XF9005. Denna utrustning har inte den senaste HDMI standarden, så man får ju högst nöja sig med 4k@60FPS. Intressant nog har denna tvn 120Hz dock.

Men nu spelar jag nästan uteslutande i 1920x1080 då min dator inte orkar med 4k och detta gör att jag kör de flesta spelen i lite högre fps, runt 100 då detta är vad min PC monitor stöder. Således, kan man streama och då spela i 100FPS på tvn? Jag använder Moonlight när jag låst upp framerates och sedan lagt på overlay och startat ett spel. Det står att Shielden då får 100 FPS. Men på min TV så är det liksom "Micro stuttering" såfort jag går över 60 fps. Är detta en begränsning på tvn, eller något annat i kjedan? Har Gamemode och liknade på.

Permalänk

Jag köpte en Nvidia Shield främst för att installera IPTV och Svt Play, men även för att grabben skulle få spela lite spel. Jag hade läst att en del spel var gratis och köpte därför också en spelkontroll. Det är dock sällan man lyckas få igång någon gratisspel och känner mig väldigt besviken över detta. Det står att vissa av spelen är gratis men det är ofta inloggningar med lösenord och koder man ska knappa in på telefon/dator och sen vänta 5-10 minuter och sen går det ibland inte att trycka vidare på vare sig fjärrkontroll eller spelkontroll.
Sonic racerspel lyckades vi få igång och det tyckte han var kul, men nu verkar spelet vara borta.
Bowling kan vi också spela men det tröttnar man på fort och det var liksom inte därför jag köpte en dyr spelkontroll.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Man United:

Jag köpte en Nvidia Shield främst för att installera IPTV och Svt Play, men även för att grabben skulle få spela lite spel. Jag hade läst att en del spel var gratis och köpte därför också en spelkontroll. Det är dock sällan man lyckas få igång någon gratisspel och känner mig väldigt besviken över detta. Det står att vissa av spelen är gratis men det är ofta inloggningar med lösenord och koder man ska knappa in på telefon/dator och sen vänta 5-10 minuter och sen går det ibland inte att trycka vidare på vare sig fjärrkontroll eller spelkontroll.
Sonic racerspel lyckades vi få igång och det tyckte han var kul, men nu verkar spelet vara borta.
Bowling kan vi också spela men det tröttnar man på fort och det var liksom inte därför jag köpte en dyr spelkontroll.

Du måste installera emulatorer, finns för i stort sett alla äldre konsoler.
De här är en bra app om du vill köra flera olika konsoler på en och samma app.

https://www.retroarch.com/

Här har du spel till i stort sett alla konsoler som finns.
https://vimm.net/

Jag spelar mest Nintendo 8bit, Super Nintendo, Nintendo 64, Playstation 1, Sega megadrive.

Just de här är Nvidia Shielden bra på, är nog omöjligt att hitta någon produkt som kan spela så mycket olika spel.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Rocket League som är jättekul och helt gratis (Kräver Steam Epic Store-konto). Perfekt spel för Skölden också

Permalänk
Medlem

Är Shield Pro den nya högljudd med tanke på den inbyggda fläkten?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag tycker Rocket League som är jättekul och helt gratis (Kräver Steam-konto). Perfekt spel för Skölden också

Rocket League går inte längre att skaffa på steam. Det finns gratis på Epic store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Rocket League går inte längre att skaffa på steam. Det finns gratis på Epic store.

Tack, jag skrev fel. Men det är gratis och jättekul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Är Shield Pro den nya högljudd med tanke på den inbyggda fläkten?

Nej, min låter ingenting alls.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jorgen69:

Är Shield Pro den nya högljudd med tanke på den inbyggda fläkten?

Kör min på max och du måste lägga örat mot den för att höra nån fläkt, står du 10-15 cm ifrån är de omöjligt att höra nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chbg:

Nej, min låter ingenting alls.

Min dyker upp imorgon.
Vad är det första man bör göra och finns det någon bra guide?
Går den att överklocka och styra fläkten manuellt?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Min dyker upp imorgon.
Vad är det första man bör göra och finns det någon bra guide?
Går den att överklocka och styra fläkten manuellt?

Det finns två alternativ för fläkten, Sval eller Tyst Jag har den på Sval, men hör den aldrig. Den ligger i en stängd låda. Uppsättningen handlar mycket av att installera Android-appar. Jag använder Kodi som spelar video från en NAS. Där behöver man sätta upp lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Det finns två alternativ för fläkten, Sval eller Tyst Jag har den på Sval, men hör den aldrig. Den ligger i en stängd låda. Uppsättningen handlar mycket av att installera Android-appar. Jag använder Kodi som spelar video från en NAS. Där behöver man sätta upp lite.

Tänkte köra på samma sätt.
Får hoppas att jag får till det med NAS.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Min dyker upp imorgon.
Vad är det första man bör göra och finns det någon bra guide?
Går den att överklocka och styra fläkten manuellt?

Förklara för en ovetandes, varför vill man överklocka en shield?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Är Shield Pro den nya högljudd med tanke på den inbyggda fläkten?

Jag har haft den sedan release och visste inte ens att det fanns en fläkt inuti, kanske svarar på din fråga

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Haha, visste inte ens att den har en fläkt, och samma här, haft den sen release.
Är jättenöjd med den en så länge, funkar att ge ljud ut till DAC via USB vilket är underbart.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Är det någon vänlig själ som vet hur lång kabeln är till nätadapern?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Är det någon vänlig själ som vet hur lång kabeln är till nätadapern?

Strömsladden? 1,2 meter eller nåt. Jag har en grendosa inuti tv-bänken som allt sitter i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Strömsladden? 1,2 meter eller nåt. Jag har en grendosa inuti tv-bänken som allt sitter i

Okej.tur jag köpte en grendosa precis då.
Tack för snabbt svar

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så hittar den inte min NAS så jag vet inte om jag ska skicka tillbaka denna shield.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Tyvärr så hittar den inte min NAS så jag vet inte om jag ska skicka tillbaka denna shield.

Försvann ett inlägg där? Tyckte du skrev att bilden va bättre på apple tv på 4k filmer? Eller va det ett annat forum ? 👀😄 upplevde detsamma när jagvhade bögge iaf.
Men du borde väl hitta nas lika smidigt som Apple tv iaf?
Testat plexserver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Försvann ett inlägg där? Tyckte du skrev att bilden va bättre på apple tv på 4k filmer? Eller va det ett annat forum ? 👀😄 upplevde detsamma när jagvhade bögge iaf.
Men du borde väl hitta nas lika smidigt som Apple tv iaf?
Testat plexserver?

Jag tog bort inlägget.

Viaplay och andra tjänster har finare bild men Apple är så låst.
Satt ett antal timmar igår utan att den hittade min USB HDD som är kopplad till pc i samma nätverk.

Jag misstänker att jag gör fel när jag ska dela ut HDDn i nätverket.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Jag tog bort inlägget.

Viaplay och andra tjänster har finare bild men Apple är så låst.
Satt ett antal timmar igår utan att den hittade min USB HDD som är kopplad till pc i samma nätverk.

Jag misstänker att jag gör fel när jag ska dela ut HDDn i nätverket.

Att ha en USB -ansluten extern hårddisk till en dator är inte exakt samma som en NAS. Det låter som en väldigt krånglig uppsättning.
I din Shield ska du gå till Enhetsinställningar > Lagring > Mount network strorage. Överväg att sätta din USB-hårddisk direkt i din Shield eller i din Router (router är ett långsamt avsnitt) och låt de dela hårddisken