Någon som kan namnge "Connectorn" ?

Permalänk

Någon som kan namnge "Connectorn" ?

Hittat denna som är 2xRCA på ena sidan och vad som borde vara vad man kopplar in i videokamera eller liknande, men någon som vet vad connectorn heter/kallas? BILD

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser ut att kunna vara "USB Mini AB"
Kan finnas på gamla digitalkameror eller videokameror för att ladda batteri och överföra filer.

Permalänk

vad är det för kamera?

tänkte först säga firewire men när jag googlade en bild så såg jag att detta inte stämde...

usb AB som tidigare ser mer korrect ut.

men kan även vara en av kameratillverkaren egendesignad kontakt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Svårt att säga säkert utan mer bilder men på "usb-sidan" ser det väldigt mycket ut som kontaktdon jag hade till min olympus E-510, snabb googling på "olympus rca" ger detta resultat.

Tror oddsen att hitta ett exakt namn på connector är låg då den antagligen inte säljs löst på vanliga ställen, kanske du kan hitta något någonstans på något kameraforum om du av någon anledning behöver få tag i kontaktdonen specifikt.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Jaha det är RCA i andra änden? Trodde det var fler kablar ihopbuntade. Nja då är det nog någon specialkontakt.

Permalänk
Medlem

Tycker kontaktdonet ser väldigt proprietärt ut. Visst, manteln må få det att påminna om USB Mini, men ta en flukt på stiftorienteringen...

Då den har RCA-kontakter i andra ändan är det alldeles säkert en bildöverföringskabel för en kamera eller nåt sånt. Smidigare med ett miniatyrkontaktdon på kameran än ett par stora RCA-blaffor.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Ser precis ut som den sladd jag hade till min gamla (sent 90-tal, tidigt 00-tal) Nikon (tror jag det var) digitalkamera. Den användes för att visa bilderna i kameran på en TV.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD