WAN DHCP client (1) stopped
Hej!
Någon som kan förklara vad detta meddelande betyder egentligen.
Routern som är Comhems WiFi Hub C2 eller FAST3890V3 som den egentligen heter startar om flera ggr om dagen, allt mellan 1 till 7-8 ggr om dagen, när som helst på dygnet, på natten eller när man sitter vid datorn eller glor på TV via TV-hubben som också är från Comhem.
Internet bara försvinner helt plötsligt och efter 10-15 sekunder börjar dioderna på C2:an att blinka och startar om och sedan kommer nätet tillbaka. Speciellt irriterande är det då man spelar online tillsammans med polarna då man bara helt plötsligt blir urkastad ur spelet då nätet försvinner.
Går man in i loggarna på routern så hittar man detta som ett exempel i varningsrutan,
05.10.2020 18:53:59 Warning DHCPC WAN DHCP client (1) stopped
Har pratat massor med ggr med Comhems support, provat med omstarter, fabriksåterställning, m.m. och fick till slut en ny router efter många, många samtal och inte blev det bättre. Tog 3 timmar med den nya så var cirkusen igång igen.
Fick till slut hem en tekniker efter ytterligare x antal samtal som bytte uttaget i lägenheten, och även en kontakt in till lägenheten.
Ungefär ett och ett halvt dygn var det bra, sedan började det igen.
Som sagt, vad betyder detta meddelande och vad kan man göra åt detta? Hjälp... håller på att bli tokig, (kanske redan försent förresten...)
Mvh Jörgen