Permanent banned for no reason

Permalänk
Medlem

Permanent banned for no reason

Jag blev bannad från Call of duty modern warfare efter att min dator hängde sig. Har aldrig fuskat eller använt olämpligt språk. Blev bannad utan någon som helst anledning.

Har det hänt någon annan här på forumet och har det i så fall löst sig?

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Skrivet av backsten:

Jag blev bannad från Call of duty modern warfare efter att min dator hängde sig. Har aldrig fuskat eller använt olämpligt språk. Blev bannad utan någon som helst anledning.

Har det hänt någon annan här på forumet och har det i så fall löst sig?

har du testat att kontakta supporten för spelet? de borde kunna ge ett svar på varför du åkte på en ban.

såvida det inte var någon privat hostad server då får du kontakta serverägaren då det är han som satt reglerna (ingen koll om äns spelet stödjer att hosta egen server) men på officiella servrar så är det spelsupporten du ska kontakta.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

har du testat att kontakta supporten för spelet? de borde kunna ge ett svar på varför du åkte på en ban.

såvida det inte var någon privat hostad server då får du kontakta serverägaren då det är han som satt reglerna (ingen koll om äns spelet stödjer att hosta egen server) men på officiella servrar så är det spelsupporten du ska kontakta.

Det här är svaret man får.

Temporary and permanent suspensions from all game modes are final and are not subject to review. Activision Support cannot assist with or answer questions about enforcements.

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem

Om du har blivit bannat på en officiell server, då låter för mig som att du har haft något som de uppfattat som fuskmjukvara installerat, något som troligtvis faktiskt är fusk.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Om du har blivit bannat på en officiell server, då låter för mig som att du har haft något som de uppfattat som fuskmjukvara installerat, något som troligtvis faktiskt är fusk.

detta.

även programmerbar hårdvara är i många fall klassat som som fusk då många tangentbord och möss är så pass advancerade att det går programmera div bots på dem i dess funktioner att köra script och liknande på knapptryck.

och många spel tillåter inte äns att man använder macron för att trycka på flera knappar med ett knapptryck dvs macro funktionen på i princip alla dagens spelmöss med macrofunktion.

huruvida activision ställer sig till programmerbar hårdvara låter jag vara osagt men vet blizzard har totalförbud på att använda musmacros i diablo 3 och World och warcraft för att trycka på mer än 1 knapp åt gången.

sen hur sannolikt att någon ska komma på en det är med detta vet jag inte men finns gamla trådar om folk som blivit bannade i wow för att de använt lua scriptfunktionen på sina gamla logitech G15 tangentbord.

och tror det t.om. står något om det nu mer i användaravtalet på det spelet om programmerbar hårdvara.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Hänvisa till GDPR på liknande sätt som i DENNA tråden. Underförstått då att du faktiskt inte fuskat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

detta.

även programmerbar hårdvara är i många fall klassat som som fusk då många tangentbord och möss är så pass advancerade att det går programmera div bots på dem i dess funktioner att köra script och liknande på knapptryck.

och många spel tillåter inte äns att man använder macron för att trycka på flera knappar med ett knapptryck dvs macro funktionen på i princip alla dagens spelmöss med macrofunktion.

huruvida activision ställer sig till programmerbar hårdvara låter jag vara osagt men vet blizzard har totalförbud på att använda musmacros i diablo 3 och World och warcraft för att trycka på mer än 1 knapp åt gången.

sen hur sannolikt att någon ska komma på en det är med detta vet jag inte men finns gamla trådar om folk som blivit bannade i wow för att de använt lua scriptfunktionen på sina gamla logitech G15 tangentbord.

och tror det t.om. står något om det nu mer i användaravtalet på det spelet om programmerbar hårdvara.

Jag har installerat Razer mjukvara dagen innan jag blev banned. Kanske var det då.

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsten:

Temporary and permanent suspensions from all game modes are final and are not subject to review. Activision Support cannot assist with or answer questions about enforcements.

Antagligen snudd på omöjligt att driva vidare men undrar om det här är lagligt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Hänvisa till GDPR på liknande sätt som i DENNA tråden. Underförstått då att du faktiskt inte fuskat.

Haha fan vilket najs hack, får mig att fundera på fler fall då man kan åberopa GDPR till sin fördel. Jag hade LÄTT gjort det om jag hade råkat ut för det som hände TS

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsten:

Jag har installerat Razer mjukvara dagen innan jag blev banned. Kanske var det då.

Klassas ställbart dpi "on the fly" som makro då kanske?
(låter smått otroligt jue)

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Medlem

Kommit ut massa rubriker idag om att Activision bannat 20000 fuskare i måndags.

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kerus3:

Kommit ut massa rubriker idag om att Activision bannat 20000 fuskare i måndags.

Ja jag såg det. Även många som inte fuskat också. Har försökt att få pengarna tillbaka från Blizzard också. Men deras support är under all kritik.

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Haha fan vilket najs hack, får mig att fundera på fler fall då man kan åberopa GDPR till sin fördel. Jag hade LÄTT gjort det om jag hade råkat ut för det som hände TS

Jag har använt delar av innehållet i andra tråden. tack för tipps.

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Avstängd

Har du lyckats få nå svar eller respons över detta alls?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsten:

Jag har installerat Razer mjukvara dagen innan jag blev banned. Kanske var det då.

Minns att mitt WoW-konto blev bannat då man hade skaffat ett Logitech G15. Var liknande historia då, att dessa mjukvaror med makrofunktionalitet bidrog till fusk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Haha fan vilket najs hack, får mig att fundera på fler fall då man kan åberopa GDPR till sin fördel. Jag hade LÄTT gjort det om jag hade råkat ut för det som hände TS

Är företaget lite smarta så sparar dom inte "bevisen" utan sätter bara en flagga i ditt konto "confirmed cheater" och raderar allt annat om dig förutom kontonamn/guid whatever, och vips så har dom inget att lämna ut. Att man skulle kunna kräva att få bevis för att man fuskat tror jag inte en sekund på, det står förmodligen i användaravtalet att man går med på allt.

Sen kan man ju pröva det civilrättsligt, men det kan bli väldigt dyrt. Naturlig brytpunkt blir väl om dom bannar för många på felaktiga grunder och får nog mycket skit i sociala medier.

GDPR skriker folk till höger och vänster, men det är sällan från insatta.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

Är företaget lite smarta så sparar dom inte "bevisen" utan sätter bara en flagga i ditt konto "confirmed cheater" och raderar allt annat om dig förutom kontonamn/guid whatever, och vips så har dom inget att lämna ut. Att man skulle kunna kräva att få bevis för att man fuskat tror jag inte en sekund på, det står förmodligen i användaravtalet att man går med på allt.

Sen kan man ju pröva det civilrättsligt, men det kan bli väldigt dyrt. Naturlig brytpunkt blir väl om dom bannar för många på felaktiga grunder och får nog mycket skit i sociala medier.

GDPR skriker folk till höger och vänster, men det är sällan från insatta.

Jo men uppenbarligen funkar det ju i vissa fall. Sen huruvida de faktiskt har skyldighet att presentera bevis pga GDPR är ju en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Har du lyckats få nå svar eller respons över detta alls?

Inte än, men väntar med spänning.

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

Är företaget lite smarta så sparar dom inte "bevisen" utan sätter bara en flagga i ditt konto "confirmed cheater" och raderar allt annat om dig förutom kontonamn/guid whatever, och vips så har dom inget att lämna ut. Att man skulle kunna kräva att få bevis för att man fuskat tror jag inte en sekund på, det står förmodligen i användaravtalet att man går med på allt.

Sen kan man ju pröva det civilrättsligt, men det kan bli väldigt dyrt. Naturlig brytpunkt blir väl om dom bannar för många på felaktiga grunder och får nog mycket skit i sociala medier.

GDPR skriker folk till höger och vänster, men det är sällan från insatta.

Jag hoppas nästan att de inte lämnar ut någon data. Vore bättre om de bara kollar upp mitt konto å ser att jag inte fuskat. Jag tycker precis lika illa om fuskare som alla andra. Men drygt att bli avstängd utan anledning. Hoppas bara att få rätsida på det här.

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.