Vad använder ni för märke på eran telefon?

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för märke på eran telefon?

Så vad använder sweclockersmedlemmar för telefoner?

Iphone?, Samsung?, Huawei?
Berätta vad du har, skriv fördelar/nackdelar med din modell!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd

Iphone 8
Jobbtelefon, den passar mig storleksmässigt men batteriet är inget att hurra för. Är ingen fanatiker av telefoner även om jag använder den rätt mycket.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Xiaomi mi 10

Fördelar:
Svinbillig, high end telefon.
Bästa Android UI:t jag haft.
90hz är underbart.
Oslagbar för priset jag fick den för. Köpte den för 2400kr hos Comviq.

Nackdel:
Ibland tar inte fingeravtrycksläsaren på första försöket.
Kinesiskt företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Xiaomi mi 10

Fördelar:
Svinbillig, high end telefon.
Bästa Android UI:t jag haft.
90hz är underbart.
Oslagbar för priset jag fick den för. Köpte den för 2400kr hos Comviq.

Nackdel:
Ibland tar inte fingeravtrycksläsaren på första försöket.
Kinesiskt företag

Intressant! har inte kikat på Xiaomi telefoner innan faktiskt, måste kika in dom

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Inaktiv

Idag en halvgammal Motorola Moto X4. Tänkt att bytas ut mot något bättre (snabbare, bättre batteritid) sedan ett år tillbaks men finns bara skräp på marknaden. Inte så förtjust i långsmala telefoner, och alla gimmicks med urtag för kamera, kamera som poppar ut och annat larv.

När det väl blir av blir det nog något mindre märke, avskyr Samsungs telefoner, vill inte ha inlåst iphone och för mycket kineser i Huawei. Gillade min gamla LG G3 så blir att kika på LG igen när det blir av, även om de skötte uppdateringar dåligt med just G3'an.

Använder telefonen så pass mycket att jag kan motivera att kosta på nästa telefon men utbudet är verkligen inget vidare i dagsläget.

Edit: På jobbet en gammal Samsung Xcover någonting. Pest men ska bytas ut snart då den är så pass gammal att den inte klarar företagets mjukvarukrav längre. Så blir väl kolera istället nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Iphone 8
Jobbtelefon, den passar mig storleksmässigt men batteriet är inget att hurra för. Är ingen fanatiker av telefoner även om jag använder den rätt mycket.

Okej, så du använder jobbtelefonen även hemma?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kör en Oneplus 7 Pro.

Valde den eftersom jag hade en Oneplus 3T tidigare som jag var nöjd med, samt att jag fick en peng från jobbet att köpa vilken telefon jag ville med. OP7 Pro har dual sim så jag kan köra både mitt privata abonnemang samt mitt jobbnummer i samma telefon.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

iPhone 11 från jobbet. Skulle dock aldrig köpa en för egna pengar.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Har en Google pixel 3 (jobbet erbjuder bara iphone så blir till att köra med min privata lur med jobb-sim i)

Enda nackdelen jag kan komma på med den är materialet på baskidan ser förbaskat kladdigt ut, även om man tar i det med nytvättade händer.

Permalänk
Avstängd

iPhone 11 Plus/max/pro vafan den nu heter xD

Riktigt bra batteritid. Men köpt via jobbet, priset är oförsvarbart att köpa privat.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sINsen:

Okej, så du använder jobbtelefonen även hemma?

Japp, har bara en telefon och vi har inga begränsningar på användandet. Skulle bli vansinnig att behöva gå runt med två stycken av storleken som är nu på dagens telefoner. Räcker mer än väl med en i fickan.

Hade aldrig betalat priset för en Iphone om jag skulle köpa den privat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

iPhone XR

+Priset (för att vara Apple, jag gav 7995kr)
+Uppdateras länge
+Sjukt smidig i par med övrig apple-utrustning
+Bra batteritid!
+Stor skärm

-Priset(sett till vad man faktiskt får)
-Kameran, finns betydligt billigare telefoner som levererar bättre bilder.
-Storleken, den är förhållandevis tung.

Summa summarum så betalar jag en del överpris för att få det sömlösa flytet mellan mina enheter. Kombinationen iPhone-iPad-Mac är ruskigt smidig. Lägger man där till Apple TV, Apple Watch och Airpods så är man (jag) ganska inkörd i ekosystemet.

Jag har haft många Androidtelefoner och tycker generellt man får mer hårdvara för pengarna där. Framförallt nu med Xiaomis intåg på europeiska marknaden. Men jag trivs bra i Apple-träsket, än så länge Har för avsikt att uppgradera mig till en 11 Pro eller 11 Pro Max under vintern när 12:an släpps.

Visa signatur

|R5 3600|Noctua NH-U12S|Vengeance LPX 2x8GB @3200MHz|Intel 660p 512GB|MSI B450 Tomahawk MAX|Gigabyte RX 5700 XT 8GB GAMING OC |Phanteks P300A|
MSI Optix MAG241CP 144Hz|Xtrfy M3 Heaton|Xtrfy K4 RGB TKL|RIG 400 Pro|

Permalänk
Medlem

Samsung sedan s5 tiden Har en s10+ nu. Om Samsungs egna nya chip i nästa modell blir så bra som de säger blir det en s21 ultra nästa år i Juni.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

LG V30S
+Pris, 3500kr vid utförsäljning
+Aux/3,5mm-uttag samt quad dac
+Fingeravtryckläsare på baksidan
+Tunnare, lättare och snyggare än de flesta andra jämförbara telefoner
+Batteritid

-Kameran är inte den bästa men helt okej med Gcam-appen eller manuella inställningar

Har även en Samsung Galaxy S9 i jobbet men den är inte så trevlig att använda

Visa signatur

There can be only one...

Permalänk
Avstängd

Motorola One Zoom
Tidigare haft: Samsung Gio (skräp), Samsung S3 mini, S4, S5 neo, S7. Blev bara moto eftersom det var bättre deal. Köper aldrig det nyaste.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Har en S10+ nu via jobbet som har allt jag behöver och lite till, hur nöjd som helst.
Men jag har sagt upp mig och kommer behöva lämna tillbaka den. Får en telefon på nya jobbet men den fick man inte använda privat, så jag har lagt en beställning på en s20 ultra snapdragon som privat telefon.

Har kört Android hela tiden och aldrig dykt in i apple"träsket". Älskar att det är så fritt att customisera precis som man vill med olika launchers och teman.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Endast jobbtelefon - iPhone 5S.

Fördelar
+ Relativt liten i formatet
+ Enligt mig snyggaste formspråket som Apple designat
+ Mycket responsivt UI
+ Fick uppdateringar i många år efter release
+ Känns bra för miljön att använda telefonen så länge det är möjligt

Nackdelar
- Telefonen är från 2013/2014 nånting och batteriet har inte bytts ut så batteritiden är inte jättebra
- Liten skärm i förhållande till telefonens storlek
- Gammal kamerateknik, man får anstränga sig och planera om man ska få till bra bilder

Ska tillägga att jag inte är någon avancerad mobilanvändare.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

iPhone XR privat via comviq (tror jag betalar ca 6.5k över 24 månader). Jag tycker att de flesta mid- till high-end telefoner är tillräckligt bra (kamera, batteritid, "snabbhet" etc.), så jag prioriterade bekvämlighet senast jag bytte.

Fördelar:

  • Har haft iOS ett tag så jag är van med OSet

  • iMessage

  • Bra batteritid

Nackdelar:

  • Dyr. Även om just XR (och framför allt med bindningstid) känns helt ok

  • Stor och tung. Jag är rätt fumlig av mig och med skärmskydd och skal blir den rätt bulkig

Permalänk
Medlem

iPhone 11. Grymt operativsystem. Gillar Apples ekosystem, har även klocka o surfplatta. Är ingen större fantast av mobiler, byter när telefonen ger upp.. sist var det min iPhone 7 som strök med

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Huawei P20. Snart varit i min ägo i 2,5 år.

+fortfarande bra batteritid
+används flitigt då jag nyttjar den i tjänst också (dual sim)

Har haft samsung, iphone, lg och måste säga att detta är den bästa telefonen jag haft. Många av telefonerna jag ägt (framför allt iphone) har batteriet blivit dåligt redan efter 1-2år användande.

Permalänk

iPhone 11, haft den sedan launch.

+ Rusktigt bra batteritid
+ Bra kamera, speciellt om man filmar mycket
+ Rapp som satan, flyter på utan minsta problem
+ Kommer att få uppdateringar i minst 5 år

- Inte den billigaste (8 000 kr över 24 mån för 128 GB)
- 6.1" skärm, lite för stor för min bekvämlighet

Är inne i apples ekosystem så allt sammarbetar väldigt smidigt med varann.

Permalänk
Vila i frid

XCover4, en av de få som passar valkiga händer och har ett glas som inte spricker för en verbal förolämpning.

Permalänk
Musikälskare

Iphone 11 Pro, men är sugen på den nya som ska släppas

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Samsung S9, gammal och tråkig såklart men var det minst dåliga jag kunde välja på jobbet vid tillfället och tycker telefoner är en sjukt tråkig utgift så vill inte pitcha in något själv.

+ Förhållandevis snabb
+ Bra skärm
+ Bra kamera
+ Slipper ha en ajSmartis
+ USB-C
+ Trådlös snabbladdning (måste ha)

- Man "supportar" hela "jaha du har inte iphone har du samsung då eller?" Som om Samsung ÄR Android.
- Sjukt mycket äcklig bloatware som man inte kan ta bort utan att beblanda sig med diverse skumrask på playstore eller roota.
- Samsungs eget UI/android-skin
- Samsungs egen appstore, egen messages, egen kalender, egen betalningsapp (som var första bra som funkade i sverige men nu vill jag ta bort den)
- Bixbyassistenten som jag inte vill använda går inte ta bort utan att hålla på och lägga massa tid och lyckas jag så patchar de det väl med nästa version av UI't. OCH DEN HAR EN EGEN KNAPP?

Mina minus summerar väl mitt största klagomål på läget med android överlag, hatar att inte ha valet att köra vanilla, hatar att pixels inte officiellt säljs här.

Permalänk
Medlem

Lg V30 Kanonljud med trådade hörlurar. Bra kamera med Gcam.

Visa signatur

Asus tuf B450 pro gaming. Amd Ryzen 5 3400g, Kingston A2000 M.2 250GB, HyperX Fury RGB 16GB 3200MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Huawei P30 Pro med 8 / 256 Gb fynda den billigt för 6000 kr ny 😃 hade före en P20 Pro som fungerade fint före den ligger nu som reserv nalle.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Huawei P20 (reserv) P30 pro nu.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Huawei P9 +

Har funkat fint i de 2?år jag har haft den. Köptes för 500kr här på forumet.

+ stor skärm
+ skön ui

- sämre batteritid pga 4år gammal (betydligt bättre än motsvarande iphone)
- inga uppdateringar på 3år
- flera olika glitchar i t.ex kamera
- laggar ordentligt vid tillfällen

Väldigt nöjd med mitt köp, formfaktorn och skärmen är perfekt för mig. Väldigt prisvärd .

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

Huawei P30 pro

Bästa telefon jag ägt. Ljud, bild, uppdateringar, snabb, batteritid, snygg, pris
Gick från LG till Huawei och har aldrig ångrat mig.

Permalänk
Medlem

Motorola moto g7 plus

Vi kör mycket Motorola i familjen eftersom ingen riktigt har intresset för att betala för premiumtelefonerna. Väldigt prisvärda i mina ögon, även om min modell inte är den senaste, i princip inget bloatware installerat och bra kameror.

Nackdelen är när man vill få tag på skyddsfordral och skärmskydd, mycket mindre att välja på.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B