Sjuk - behöver tips på Netflix-anime

Permalänk
Medlem

Sjuk - behöver tips på Netflix-anime

Hej!

Ligger hemma och behöver tips på bra anime serier som man kan se på Netflix.

Gillar/sett nyligen;

- One Punch man
- Food wars
- Is it wrong to pick up girls in dungeons
- Dorohedoro
- Seven deadly sins
- Sirius the jaeger
- Beastars
- Akame ga kill

Ogillar: Robotar/cyborgs

Tack på förhand

Mvh
vexxan

Permalänk
Hedersknyffel

Kanske inte "riktig" anime men Castlevania finns på Netflix och är rätt najs!
Krya på dig

Permalänk
Medlem

Du kan ju glo på fullmetal alchemist: brotherhood. Verkar omåttligt omtyckt.. jag har bara sett 3 avsnitt själv men svårt när man är nybliven förälder

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freemax:

Kanske inte "riktig" anime men Castlevania finns på Netflix och är rätt najs!
Krya på dig

Tack, den har jag sett - riktigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Du kan ju glo på fullmetal alchemist: brotherhood. Verkar omåttligt omtyckt.. jag har bara sett 3 avsnitt själv men svårt när man är nybliven förälder

Ahhh tack, har alltid fått för mig att det handlar om robotar - men har kanske fattar fel efter att kollat lite klipp. Tack!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vexxan:

Ahhh tack, har alltid fått för mig att det handlar om robotar - men har kanske fattar fel efter att kollat lite klipp. Tack!!

Fullmetal Alchemist Brotherhood och Death Note är definitiva "måste ses" serier. Nu har du att göra ett tag

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Attack on titan som du kan hitta gratis på en hemsida. Annars på Netflix så kanske Swordart Online första säsongen

Instämmer givetvis med Fullmetal Alchemist. Rekommenderar båda versionerna

Permalänk
Medlem

Hela Studio Ghiblis katalog finns på Netflix nu. Kan rekomendera Kikis Delivery service eller Up on Poppy Hill om du vill ha lite allmän feelgood, Nausicaä är bra om du vill ha lite djupare story.

Permalänk
Medlem

Great pretender är en sjukt bra serie om du inte har sett den ännu. Älskar musiken(jazz) och den art style som används. Serien handlar om con-artists.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig någon annan plattform än Netflix?
Enligt mig är Attack on Titan en av de bästa serierna som gjorts. Från IMDB om säsong 3:
"This is what Game of Thrones should have been."

Hunter x Hunter och Haikyuu är andra favoriter. Även om Haikyuu är en helt annan genre.
Har för mig att samtliga har funnits på Netflix.

https://www.youtube.com/watch?v=MGRm4IzK1SQ

Trailer!
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Fullmetal Alchemist Brotherhood och Death Note är definitiva "måste ses" serier. Nu har du att göra ett tag

Tack, ska kolla in Fullmetal, redan sett Death note

Skrivet av jJnte:

Skulle rekommendera Attack on titan som du kan hitta gratis på en hemsida. Annars på Netflix så kanske Swordart Online första säsongen

Instämmer givetvis med Fullmetal Alchemist. Rekommenderar båda versionerna

Vad är det för webbsida? Är sugen på Attack on titans!!

Skrivet av bingan:

Hela Studio Ghiblis katalog finns på Netflix nu. Kan rekomendera Kikis Delivery service eller Up on Poppy Hill om du vill ha lite allmän feelgood, Nausicaä är bra om du vill ha lite djupare story.

Tack, kollar in!!

Skrivet av adillboy:

Great pretender är en sjukt bra serie om du inte har sett den ännu. Älskar musiken(jazz) och den art style som används. Serien handlar om con-artists.

Den har jag missat, låter intressant - tack!

Skrivet av Flipper:

Kan du tänka dig någon annan plattform än Netflix?
Enligt mig är Attack on Titan en av de bästa serierna som gjorts. Från IMDB om säsong 3:
"This is what Game of Thrones should have been."

Hunter x Hunter och Haikyuu är andra favoriter. Även om Haikyuu är en helt annan genre.
Har för mig att samtliga har funnits på Netflix.

Ja det kan jag tänka mig, attack on titans har jag varit sugen på länge

Permalänk
Hedersknyffel

@vexxan
wakanim.tv var bra innan iaf, inte använt det på länge men dem hade tidigare väldigt mycket i bra kvalité

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Space Brothers och Youjo Senki, finns att se hos crunchyroll.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Vad är det för webbsida? Är sugen på Attack on titans!!

Googla "attack titan episodes" så hittar du nog sidan.

Permalänk
Medlem

Kan stark rekommendera JoJo's Bizzare adventure mycket bra serie som e väldigt egen. Underligt nog så har dom bara säsong 1 & 3 inte för att man måste se säsong två för att förstå det som händer i trean men många anser att den e bäst, självföredrar jag den tredje.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Avstängd

Aggretsuko är rolig, även om det kanske inte riktigt är traditionell anime.

Permalänk
Medlem

Kom på att Ajin finns, den e också bra.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freemax:

@vexxan
wakanim.tv var bra innan iaf, inte använt det på länge men dem hade tidigare väldigt mycket i bra kvalité

Skrivet av BengaBang:

Kan rekommendera Space Brothers och Youjo Senki, finns att se hos crunchyroll.

Skrivet av jJnte:

Googla "attack titan episodes" så hittar du nog sidan.

Skrivet av z3poxx:

Kan stark rekommendera JoJo's Bizzare adventure mycket bra serie som e väldigt egen. Underligt nog så har dom bara säsong 1 & 3 inte för att man måste se säsong två för att förstå det som händer i trean men många anser att den e bäst, självföredrar jag den tredje.

Skrivet av snajk:

Aggretsuko är rolig, även om det kanske inte riktigt är traditionell anime.

Skrivet av z3poxx:

Kom på att Ajin finns, den e också bra.

Tack alla, det blev Attack on Titan igår - hela season 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Tack alla, det blev Attack on Titan igår - hela season 1

Då har du dom bästa säsongerna framöver!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s