Sony visar innanmätet av Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Indeed. En 39 cm bred elektronikpryl är inte nått exotiskt direkt...

Andra "skal" lär bli en jättemarknad btw. Så t.ex. mattsvart lär man kunna få den dag 1, om man så önskar.

Mig kvittar det, är bara att ställa den bakom tvn.

Kul att fler än mig har konsolen bakom TVn. Jag har TVn på väggen, fick ha två muttrar som distans för att få ut TVn lite, men sedan får PS4an plats på en liten hylla bakom!

Får lite Nokia 3310 vibbar med utbytbara skal

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Nej, men har man lött den så kan man ju göra sin egen "SSD", så du kan ju ha hur många kanaler som helst teoretiskt, vilket kanske inte är lika lätt att få till om du är begränsad av M2:s mått. Mer så jag tänkte.

Blir ju inte så roligt om SSD:n lägger av, och den är fastlödd på moderkortet. Lite Apple-stil det här minsann.
Hade hellre sett 1 intern M2-drive som satt där, men antar att de är rädda för att man kanske köper en PS5:a för att ta SSD:n ur då

Jo det kan jag hålla med om. Men det är väl "troligtvis" samma för Xboxen. D.v.s. en speciell drive man får när man köper konsolen (om jag inte fattat fel), som även om den går att ta loss inte har PC standard, och går väl således inte använda till något annat än just Xboxen. Men är som sagt inte helt säker på detta.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Kul att fler än mig har konsolen bakom TVn. Jag har TVn på väggen, fick ha två muttrar som distans för att få ut TVn lite, men sedan får PS4an plats på en liten hylla bakom!

Får lite Nokia 3310 vibbar med utbytbara skal

Har tv på bänk så konsolstorlek är verkligen en icke-faktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Ser ut som att de har byggt någon slags ram runt för att just undvika det problemet.

Yes, såg det med! Men tänker just pga att det är flytande. Och ramen ser även ut att ha ett lager av pålimmat skum av något slag, tänker om det blir felapplicerat i fabriksmonteringen, eller att det torkar ut över tiden vilket gör att kylpastan kan rinna igenom, alternativt om man handhar konsollen på något knasigt sätt/placerar den i ett utrymme med mycket värme som gör att limmer torkar upp snabbare och utgör en risk för att kylpastan kan rinna ut.

Det är det jag menar med att det ska bli intressant att se hur det kommer att gå i verkligheten när konsollerna börjar användas av vanliga konsumenter (med tanke på att en majoritet inte förstår eller har vett nog att ta hand om sina konsoller på ett korrekt sätt) och inte i Sonys egna testlabb

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Nej, men har man lött den så kan man ju göra sin egen "SSD", så du kan ju ha hur många kanaler som helst teoretiskt, vilket kanske inte är lika lätt att få till om du är begränsad av M2:s mått. Mer så jag tänkte.

Blir ju inte så roligt om SSD:n lägger av, och den är fastlödd på moderkortet. Lite Apple-stil det här minsann.
Hade hellre sett 1 intern M2-drive som satt där, men antar att de är rädda för att man kanske köper en PS5:a för att ta SSD:n ur då

Undra om man kan få m2:an att bli "boot device".

Permalänk
Inaktiv

Intressant att se insidan tillslut! Xbox Series X fortsätter dock att se ut som den mer väldesignade av de båda. Ser fram emot den dagen Digital Foundry kan testa de båda sida vid sida.

Skrivet av Mindfighter:

Mitt största ”problem” med utseendet är att den inte passar i normala TV-bänkar, frun kommer slå mig upprepade gånger med något hårt när jag ställer den vid sidan eller ovanpå. ...så hade den varit som en ”normal” konsol i storlek så hade den gärna fått se ut som den gör.

De borde anlitat Jony Ive, så vi hade fått en 2-3 cm hög konsol, stor som ett A4 med avrundade hörn i flygplansaluminium istället!

Om de anlitat Jony Ive hade PS5-spelarna inte fått någon Fortnite heller samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Slutar inte förvånas över hur stor den är, man vill ju bara gråta. SFF är ju det nya svarta, ju mindre desto coolare, något måste ha gått jättefel i deras design team!

Lite ironi där nästan då sff, ju mindre inte direkt alltid är kyligare = )

Med ps5 ser det då ut som att man tog åt sig av viss kritik om ljudnivå på tidigare gen. Kanske något opraktiskt att man ej kan ha den i en tvbänk.. som en stående receiver i storlek litegrann men det väl inte alltid man vill ha en D-klass-förstärkare heller.

Ni med kvinnliga partners, vad tycker dom om designen? Jag har aldrig mött nån som tyckte om svarta golvare men har aldrig haft spelkonsol.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Det blir en PS5 för mig men tycker absolut att Xboxen har den bättre designen denna generation.

Som tur är har jag en platsbyggd garderob bakom väggen där tvn sitter, så har borrat ett hål och har all elektronik på andra sidan. Det här med att PS4:an låter mycket är aldrig nått jag hört
Designen av PS5 stör mig alltså inte eftersom den ändå inte kommer synas.

Permalänk
Medlem

Fläkten ser inte så pass tyst ut, påminner om GPU stock kylare "blower".

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktiv

MVG tycker till:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Kanske något opraktiskt att man ej kan ha den i en tvbänk..

Tror jag aldrig har sett en tv-bänk som inte har plats för en PS5. Har iaf aldrig ägt nån. Skulle vara en tv-bänk designad för enbart AppleTV eller nått...

Permalänk
Medlem

Liquid metal, härligt!

Vad har Xbox series X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Tror jag aldrig har sett en tv-bänk som inte har plats för en PS5. Har iaf aldrig ägt nån. Skulle vara en tv-bänk designad för enbart AppleTV eller nått...

Ingen aning vad du brukar se framför tv-apparater. 39cm högt passar inte i typiska vågrätta synliga "fack":
https://www.ikea.com/se/sv/images/products/besta-tv-baenk-vit...

Beroende på om Bestå är 42cm invändigt eller utvändigt så får den ev inte plats ens om du plockar bort hyllan. https://www.ikea.com/se/sv/p/besta-tv-baenk-vit-lappviken-vit...

Hursomhelst har jag inte klagat på storleken olikt rätt många andra i tråden; jag tycker den är fin. en tv-bänk får den sannerligen plats.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dcxs:

Otroligt ändå att en sån komplex maskin kan produceras i tio-tusentals per dag till ett sånt rimligt pris! Kapitalism <3

Ungefär som att tacka gud när läkaren räddar ens liv.

Men självklart imponerade, idag. Om 20 år är det inte imponerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Liquid metal, härligt!

Vad har Xbox series X?

Vapor chamber, och avsevärt mindre storlek.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Xbox Series X är verkligen snyggare än PS5an.

Fast design är inte prio utan spelupplevelsen för konsolen.

Tycker inte någon är speciellt snygg

PS5an passar bättre in med min vita tvbänk, och så är spelen bättre

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Ingen aning vad du brukar se framför tv-apparater. 39cm högt passar inte i typiska vågrätta synliga "fack":
https://www.ikea.com/se/sv/images/products/besta-tv-baenk-vit...

Beroende på om Bestå är 42cm invändigt eller utvändigt så får den ev inte plats ens om du plockar bort hyllan. https://www.ikea.com/se/sv/p/besta-tv-baenk-vit-lappviken-vit...

Hursomhelst har jag inte klagat på storleken olikt rätt många andra i tråden; jag tycker den är fin. en tv-bänk får den sannerligen plats.

Du kan alltid placera PS5 horisontell höjden är då ca 11 cm.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Ingen aning vad du brukar se framför tv-apparater. 39cm högt passar inte i typiska vågrätta synliga "fack":
https://www.ikea.com/se/sv/images/products/besta-tv-baenk-vit...

Beroende på om Bestå är 42cm invändigt eller utvändigt så får den ev inte plats ens om du plockar bort hyllan. https://www.ikea.com/se/sv/p/besta-tv-baenk-vit-lappviken-vit...

Hursomhelst har jag inte klagat på storleken olikt rätt många andra i tråden; jag tycker den är fin. en tv-bänk får den sannerligen plats.

Fast man lägger den ju ner som Xboxet på bilden

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

M.2-port, vad är detta, en dator? /s

Sjukt kul att de faktiskt har det och att man kan expandera. It's like N64 mempack all over again!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Du kan alltid placera PS5 horisontell höjden är då ca 11 cm.

Aha, hade inte sett några sådana bilder så var ej medveten om att det var något Sony stöder.
https://www.androidcentral.com/can-ps5-lay-horizontally-its-s...

Ser förvisso då ut som nåt som gått sönder och kräver kanske en speciell ställning och är fortfarande ganska så stor...men om allt jag skrev på något magiskt vis blev till "Ps5 får inte plats i tvmöbler" så..well, solen sken en del idag och ps5 är rätt snygg, hoppas den säljer bra : )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Wow det var en imponerande konstruktion.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kan komma en PS5 Slim framöver som får plats i bokhyllan i vardagsrummet!

Det var precis så min PS4 Pro fick palts att stå upp vertikalt med ca 1 cm marginal.

Nya Xbox får fortfarande plats i min bokhylla, så det lutar åt en Xbox.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Aha, hade inte sett några sådana bilder så var ej medveten om att det var något Sony stöder.
https://www.androidcentral.com/can-ps5-lay-horizontally-its-s...

Ser förvisso då ut som nåt som gått sönder och kräver kanske en speciell ställning och är fortfarande ganska så stor...men om allt jag skrev på något magiskt vis blev till "Ps5 får inte plats i tvmöbler" så..well, solen sken en del idag och ps5 är rätt snygg, hoppas den säljer bra : )

I videon i denna nyhet så visar de hur du skruvar bort fotstödet från kortsidan och monterar det för att kunna lägga enheten ner.

En liten detalj som jag gillade är att i foten finns det ett fack att förvara skruven som blir över när du monterar bort foten från kortsidan samt en plugg att stoppa in i skruvhålet.

Permalänk
Medlem

jag är absolut inte intresserad av consoler alls då jag inte spelar eller använder dem. XBOX ettan var ju intressant då de var så jävla moddnings bar så den hade jag så klart. men annars nä..

men jag blev riktigt impad när allt "verkar" vara monterat på ett enda stort kretskort? haha shit, då har man klurat ordentligt för att få till optimala "vägbanor".

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/87815?l=eyJyZXNvdXJj...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Av någon anledning känns den mer imponerande byggd än Series X. Eller så ska man bli mer imponerad av Series X som eventuellt lyckats mer konsten att bygga en mycket mindre konsol men ändå klara sig från oljud.
Har inte bestämt mig än

Over-engineered är termen du letar efter
Känns som designteamet bestämde hejvilt och sen fick ingenjörerna jobba skjortan av sig för att få det att fungera.

Microsoft å sin sida kickade designteamet helt och lät ingenjörerna göra bådas jobb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Over-engineered är termen du letar efter
Känns som designteamet bestämde hejvilt och sen fick ingenjörerna jobba skjortan av sig för att få det att fungera.

Microsoft å sin sida kickade designteamet helt och lät ingenjörerna göra bådas jobb

Vi får nog lugna oss med att utse en vinnare innan det snurrat några miljoner konsoler i dammiga tv bänkar ett par år?

Permalänk
Medlem

Ser fortfarande ut som nån ful Alienware låda från 90-talet.
Kanske vi äntligen kan få lite snyggare spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Over-engineered är termen du letar efter
Känns som designteamet bestämde hejvilt och sen fick ingenjörerna jobba skjortan av sig för att få det att fungera.

Microsoft å sin sida kickade designteamet helt och lät ingenjörerna göra bådas jobb

Där satt den

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synth:

Eftersom sidpanelerna gick att ta loss enkelt tror jag de kommer sälja sidpaneler i paket med spel, målade/designade i spelets tema? Vad tror ni?

Själv hoppas jag att 3D skrivare community:n gör egna designs och förbättringar som man kan själv sen skriva ut hemma.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Zen 2 är sååå 2019?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...