Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

@Mustaf: Eller hur? Den balanserar perfekt mellan hur det är nu och något som är relevant i framtiden. Förhoppningsvis funkar det för någon som ser den om tio år. Tycker den är fantastisk och bryr mig inte nämnvärt att den inte släpptes i 'ett svep'.

@Fulci: Se där..! Ska försöka lära mig det! Tack för tipset, men som du säger, knapparna borde uppdateras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errek:

OfT:
Svårt att inte vara en papegoja i den här tråden men 'The Boys' är ju något speciellt. Förhoppningsvis är den bättre än GoT i slutändan, historiens största besvikelse.

Ger mig nu på 'The Terror' på Amazon Prime. Av de streamingtjänster jag är på, är nog Amazon med de flest intressanta och den med högsta kvalitén. Bosch, Goliath, The Boys, Man in the high castle etc. Rekommenderar verkligen tjänsten för bara 70 spänn i månaden mot alla andra tjänster.

Raised by Wolves var också väldigt häftig.

En spoilerfunktion borde finnas på SweC, galet att det inte gör det år 2020. Då kunde jag dolt det här babblet.

OnT:
The Terror.

The Terror säsong ett är överjävligt bra! Något som är ännu överjävligare är romanen av Dan Simmons. Tyckte du TV-serien var brutal så är det absolut inget jämfört med romanen, ståpäls mest hela tiden...

PS! Håller absolut med om att Amazon är den "bortglömda" streamingtjänsten. Massor av kalasutbud och 4K med HDR, värt varenda krona. Betalar nu tror jag 119:-/månad för Prime där vi i Sverige än så länge egentligen bara kan utnyttja videodelen. Om du kan komma undan med 70:-/månad så får du gärna tipsa mig.

Permalänk
Medlem

Raised by Wolves

https://www.imdb.com/title/tt9170108/

Lite annorlunda, inte så "flashig" SciFi kanske. Skulle säga mellan 6,5-8 av 10 än så länge.

Permalänk
Medlem

Das Boot säsong två på SVT Play rekommenderas varmt. Kanske inte lika svettig som säsong ett men väldigt bra. TV-serien är inte baserad på den ultimata filmen utan på en roman som ligger till grund för det hela vad jag förstår. Filmen måste ses om ni inte gjort det redan, en fullfjädrad klassiker! Finns på Netflix i en "Theatrical Cut" vad det nu innebär. Jobbig att se men även rent av fantastisk. Filmen är från början av åttiotalet och bildkvaliteten har dessvärre bara blivit sämre, ingen remaster på denna vilket är synd.

Permalänk
Medlem

Missa absolut inte Dark på Netflix. Tysk Sci-Fi med tidsresor som tvingar tittaren att verkligen hänga med. Ganska brutal och klart mer "verklig" än prylar från USA eller UK. Ett måste om Du är det minsta intresserad av Sci-Fi.

Permalänk
Medlem

Började nyss titta på the walking dead säsong 10 och jag undrar varför jag fortsätter titta. Nu dör för fan zombisarna av att få en pil eller spjut i magen. Känns som det blivit en såpopera full av moralkakor och dålig humor 🤢 helvete!