Ska Power LED lysa på Define C?

Permalänk
Medlem

Ska Power LED lysa på Define C?

Kollar man Define C recensionen lyser power LED blå konstant.
https://www.youtube.com/watch?v=Arn7PsIWR3U

Men på ditt Define C (utan fönster) blinkar power LED bara om det finns HDD-aktivitet. Kan det bero på vilket moderkort man använder? Eller har Define "uppdaterats" i ny modell?

Permalänk
Avstängd

Hur har du kopplat trådarna för power-led och hdd-led till moderkortet? Säker på att det är rätt?

Permalänk
Medlem

Det ska vara rätt kopplad. Jag kollade extra noga på FRONT-panel samt moderkortsmanualen.

https://linustechtips.com/main/topic/704725-fractal-design-de... Power LED blinkar tydligen här också

EDIT: Ska titta en extra gång.

Permalänk
Avstängd

Power LED ska nog både blinka och lysa Är iaf så på mitt Define R5.
Lyser blått vid power on men blinkar starkare blå vid hdd aktivitet.
Tycker det låter som du bara har fungerande HDD-lampa, och inte någon power.

Kolla också så att + och - sitter rätt, en LED lyser inte om strömmen går åt fel håll

Permalänk
Medlem

Löste sig. Missar alltid trycka in kablar ordentligt. Plus och minus var rätt men inte nedtryckt. Men om jag skulle vara ärlig gillar jag inte alls fast lysande power-led.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Klubba:

Power LED ska nog både blinka och lysa Är iaf så på mitt Define R5.
Lyser blått vid power on men blinkar starkare blå vid hdd aktivitet.
Tycker det låter som du bara har fungerande HDD-lampa, och inte någon power.

Kolla också så att + och - sitter rätt, en LED lyser inte om strömmen går åt fel håll

Strömmen kan inte gå åt fel håll genom en led men jag förstår vad du menar.
Diodblinkande kan ibland gå att justera i bios, själv tycker jag att de inte behöver kopplas in alls.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Strömmen kan inte gå åt fel håll genom en led men jag förstår vad du menar.
Diodblinkande kan ibland gå att justera i bios, själv tycker jag att de inte behöver kopplas in alls.

Det kan den visst, tror du blandar ihop LED med diod, en LED är (namnet till trots) inte en diod.

Men är ändå irrelevant i samanhanget