Permalänk
Avstängd

3 st Samsung 850 Pro 2TB

Fastpris, kommer inte gå lägre än 2000 kr st.

Hej! Endast dessa diskar kvar från tidigare annonser.

3 stycken Samsung 850 pro 2TB - 2000 kr styck

Alla diskar har kollats igenom så att dem fungerar som dem ska och visar inga fel i Crystal Disc Info. Har dock inga prints men kan garantera er att diskarna fungerar utan problem. Jag kan ge er 24 timmars öppet köp för er att kolla igenom disken men alla diskar har 99% livstid kvar.

Köparen betalar frakt eller avhämtning i Kvillebäcken, Göteborg. Skicka PM vid intresse.

Läs hela annonsen här

Permalänk

3000kr inkl frakt för 2st bjudet.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lankfisher:

3000kr inkl frakt för 2st bjudet.

Tyvärr! Skrivit att jag inte tar mindre än 2000 kr st.

Permalänk
Skrivet av Mr.Pro:

Tyvärr! Skrivit att jag inte tar mindre än 2000 kr st.

Jag förstår ville bara meddela mitt bud ifall du ändrar dig om priset. Hoppas det va ok ändå även fast du satt ditt pris.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem

Hur motiverar du priset?
Vad jag kan så på prisjakt så finn det nya diskar i samma strl för ungefär samma pris: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?j=5223980,3221601

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KungFredda:

Hur motiverar du priset?
Vad jag kan så på prisjakt så finn det nya diskar i samma strl för ungefär samma pris: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?j=5223980,3221601

Mina diskar, mina priser. Det är så jag motiverar det. Får jag inte köpare på dem så är det en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Hur motiverar du priset?
Vad jag kan så på prisjakt så finn det nya diskar i samma strl för ungefär samma pris: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?j=5223980,3221601

Hej! Vet inte om du har någon koll på detta, men Samsung 850 Pro är en disk i den absoluta toppklassen och kan inte jämföras med lika stora (budget)diskar.

Detta beror på:

  • Att det är MLC-kretsar inuti 850 Pro som tål oerhört mycket mer stryk än exempelvis disken du länkade som är baserad på TLC

  • Absoluta topphastigheter i SATA SSD-segmentet även idag, flera år efter lansering

Jag skulle själv ha köpt en disk för annonsörens utsatta pris på 2000:-, men har redan en ny disk på ingång.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Hej! Vet inte om du har någon koll på detta, men Samsung 850 Pro är en disk i den absoluta toppklassen och kan inte jämföras med lika stora (budget)diskar.

Detta beror på:

  • Att det är MLC-kretsar inuti 850 Pro som tål oerhört mycket mer stryk än exempelvis disken du länkade som är baserad på TLC

  • Absoluta topphastigheter i SATA SSD-segmentet även idag, flera år efter lansering

Jag skulle själv ha köpt en disk för annonsörens utsatta pris på 2000:-, men har redan en ny disk på ingång.

Erkänner att jag har lite svårt o hålla isär flashtyper, förutom SLC. Jag kan ju bara utgå från min egen användning och då skulle en disk med 2TB-disk med TLC hålla ungefär hur länge som helst.
Givetvis är det upp till säljaren att sätta pris, jag var bara nyfiken. Inget illa menat.
</off topic>