PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag köpte idag ett GR60 #6 att anvÀnda pÄ kusten Blir spÀnnande inför första vÀndan med det!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

Roligt! Är det hos nĂ„gon fiskebutik du testar eller var?

Nej jag körde den klassiska köpa och hoppas pÄ bÀsta taktiken denna gÄngen haha men det gick iaf denna gÄng.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Eldarion:

Jag köpte idag ett GR60 #6 att anvÀnda pÄ kusten Blir spÀnnande inför första vÀndan med det!

SÄg ut att vara ett kompetent spö det ocksÄ. Vart fiskar du vid kusten? Satt just och funderade pÄ om man kan fiska lax i vÀttern pÄ fluga... Har för mig att de kommer in vid HÀstholmen sen höst/tidig vinter nÄgon gÄng.
Har varit dÀr nÄgon gÄng och det blÄste svinkallt, snön hÀngde nÀstan i luften och det slog in stora vÄgor.

Skrivet av Tizzue:

Nej jag körde den klassiska köpa och hoppas pÄ bÀsta taktiken denna gÄngen haha men det gick iaf denna gÄng.

Det kan man ocksÄ göra. Enda nackdelen Àr vÀl att man kanske fÄr alldeles för mÄnga spön till slut...
Men sÄ lÀnge man har ekonomi och tycker det Àr roligt sÄ.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

Satt just och funderade pÄ om man kan fiska lax i vÀttern pÄ fluga... Har för mig att de kommer in vid HÀstholmen sen höst/tidig vinter nÄgon gÄng.
Har varit dÀr nÄgon gÄng och det blÄste svinkallt, snön hÀngde nÀstan i luften och det slog in stora vÄgor.

Man kan absolut fiska lax i vÀttern med fluga men dÄ skulle jag rekomendera flytrings fiske för att kunna nÄ fram till fisken.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

SÄg ut att vara ett kompetent spö det ocksÄ. Vart fiskar du vid kusten? Satt just och funderade pÄ om man kan fiska lax i vÀttern pÄ fluga... Har för mig att de kommer in vid HÀstholmen sen höst/tidig vinter nÄgon gÄng.
Har varit dÀr nÄgon gÄng och det blÄste svinkallt, snön hÀngde nÀstan i luften och det slog in stora vÄgor.

Det kan man ocksÄ göra. Enda nackdelen Àr vÀl att man kanske fÄr alldeles för mÄnga spön till slut...
Men sÄ lÀnge man har ekonomi och tycker det Àr roligt sÄ.

Det Àr mÄnga som sÀger att det Àr mycket spö för pengarna. Intrycken jag har frÄn att torrvifta Àn sÄ lÀnge Àr vÀl att det kÀnns bra - vÀldigt mycket styvare/pinnigare Àn alla andra spön jag har (dock ska det vara förlÄtande och inte krÀva att man Àr en riktigt bra kastare). Det kÀnns ÀndamÄlsenligt givet att man i regel behöver brÄka mer med vinden Àn vid annat fiske, men annars inget jag föredrar. Kommer anvÀnda en klass 7-lina till den just för att det Àr sÄ styvt.

I relativt grunda havsvikar i VÀsternorrland Nu har det varit pissvÀder hÀr i nÄgra dagar, vilket torde vara önskvÀrt för lekfisken. Har varit dÄligt drag i de kustmynnande vattendragen dÀr jag bor, men nu kommer de nog gÄ upp för leken!

Kan, kan man sÀkert Du utgÄr frÄn det omrÄdet/trakterna dÄ antar jag? Det torde vÀl finnas fina vattendrag dÀromkring?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

SÄg ut att vara ett kompetent spö det ocksÄ. Vart fiskar du vid kusten? Satt just och funderade pÄ om man kan fiska lax i vÀttern pÄ fluga... Har för mig att de kommer in vid HÀstholmen sen höst/tidig vinter nÄgon gÄng.
Har varit dÀr nÄgon gÄng och det blÄste svinkallt, snön hÀngde nÀstan i luften och det slog in stora vÄgor.

Det kan man ocksÄ göra. Enda nackdelen Àr vÀl att man kanske fÄr alldeles för mÄnga spön till slut...
Men sÄ lÀnge man har ekonomi och tycker det Àr roligt sÄ.

Dawood?
Absolut gÄr det fiska frÄn land vid HÀstholmen, en kompis gör det ibland under perioden dÄ laxen gÄr nÀra. Men han anvÀnder ett kraftigare haspelspö med kastdobb för att komma ut med flugor/drag tillrÀckligt lÄngt och jag Àr osÀker pÄ om du kan komma ut sÄ lÄngt med flugspö.

PermalÀnk
Medlem
●

Vi behöver en JaktClockers trÄd!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Uroth:

Vi behöver en JaktClockers trÄd!

Har du det intresset sÄ starta en trÄd.. LÀr finnas nÄgra jakt tokiga hÀr ocksÄ..

PermalÀnk
Medlem
●

Fiskar det mesta! Havsöring vid Ljusterö eller laxtrolling vid landsort pÄ vÄren. Havsfiske i Norge pÄ somrarna, fluga i fjÀllen eller göstrolling i MÀlaren. KrÀftfiske vid sensommaren Bor vid MÀlaren sÄ imorgon blir det en tur efter borre med bÄten! Annars mest jakt pÄ höstkanten.
Utrustning: mycket

PermalÀnk
Medlem
●

Grymt, jag kommer Äterkomma till den hÀr trÄden. Gillar att fiska det Àr bara det att man prioriterar det alldeles alldeles för sÀllan.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Tizzue:

Man kan absolut fiska lax i vÀttern med fluga men dÄ skulle jag rekomendera flytrings fiske för att kunna nÄ fram till fisken.

Kan du avslöja nÄgra bra stÀllen och optimala tidpunkter för denna typ av fiske i VÀttern? Kan ju ta PM om du av nÄgon anledning ej vill basunera ut det hÀr.

Är verkligen flytring ett krav (detta beror sĂ„ klart pĂ„ platsen...)? Är ens flugspö ett krav? (gĂ„r nĂ„gorlunda att flugfiska med kastspö?)

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av makatech:

Kan du avslöja nÄgra bra stÀllen och optimala tidpunkter för denna typ av fiske i VÀttern? Kan ju ta PM om du av nÄgon anledning ej vill basunera ut det hÀr.

Är verkligen flytring ett krav? Är ens flugspö ett krav?

Du kan fiska med kastdobb/flöte och som du kan rigga pÄ ett haspelspö. Funkar utmÀrkt pÄ stÀllen dÀr flugspö inte Àr ett alternativ.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av smekd:

Du kan fiska med kastdobb/flöte och som du kan rigga pÄ ett haspelspö. Funkar utmÀrkt pÄ stÀllen dÀr flugspö inte Àr ett alternativ.

Exakt det jag tÀnkte pÄ, vore kul att prova pÄ i VÀttern men dÄ underlÀttar det lite om man dels har koll pÄ ett par vettiga platser samt att tajmingen Àr viktig ocksÄ.

Det gÄr ju grov lax i VÀttern sÄ jag antar att det kan vara vanskligt med för taniga grejer? UngefÀr som nÀr newbies med taskiga spön stÄr i Stockholms Ström lyckas fÄ en >10 kg lax utan att ens ha hÄv med sig, de har oftast inte en chans. Den största utmaningen Àr dock sÄ klart att fÄ dem att hugga.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av makatech:

Kan du avslöja nÄgra bra stÀllen och optimala tidpunkter för denna typ av fiske i VÀttern? Kan ju ta PM om du av nÄgon anledning ej vill basunera ut det hÀr.

Är verkligen flytring ett krav (detta beror sĂ„ klart pĂ„ platsen...)? Är ens flugspö ett krav? (gĂ„r nĂ„gorlunda att flugfiska med kastspö?)

SjÀlvklart gÄr det fiska med dobb och fluga pÄ spinnspö. Bombarda med tubfluga Àr vanligt eller bara ett vanligt skeddrag funkar bra. Laxen gÄr ju in mot land under höst-vÄr och jagar spigg. Men har dÄligt med lax senaste Ären. Har inte sÄ bra koll pÄ platser. Men finns grupper pÄ facebook landfiske i vÀttern.

PermalÀnk
Medlem ★
●

NÄgon som har tips pÄ bra vatten i NorrtÀlje-trakten (typ Norrviken)?

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
●

Började flugfiska förra Äret, bortskÀmd med bra havsöringsfiske/P&T i vÀstra götaland. Nu gÄr flyttlasset tillbaka till Blekinge igen sÄ kommer vÀl bli abborre och gÀdda istÀllet för havsöring.
NÄgon som vet hur jag kan ta mitt #4 till att bli ett borre spö? Kan jag lÀgga pÄ en tyngre lina för att fÄ ut de lite större borre flugorna? Kanske en hemmagjord skjutlina?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av landqvist00:

Började flugfiska förra Äret, bortskÀmd med bra havsöringsfiske/P&T i vÀstra götaland. Nu gÄr flyttlasset tillbaka till Blekinge igen sÄ kommer vÀl bli abborre och gÀdda istÀllet för havsöring.
NÄgon som vet hur jag kan ta mitt #4 till att bli ett borre spö? Kan jag lÀgga pÄ en tyngre lina för att fÄ ut de lite större borre flugorna? Kanske en hemmagjord skjutlina?

Jag skulle gÄ upp i storlek pÄ spö en 4a kÀnns för klent. De flesta rekomenderar 6-7 9". För att just kunna kasta ut flugorna och om det skulle behövas sÀtta vikter för att fÄ linan att sjunka snabbare.

PermalÀnk
●
Skrivet av Tizzue:

Jag skulle gÄ upp i storlek pÄ spö en 4a kÀnns för klent. De flesta rekomenderar 6-7 9". För att just kunna kasta ut flugorna och om det skulle behövas sÀtta vikter för att fÄ linan att sjunka snabbare.

Jag har en 7:a 10 fotare till havsöringsfisket, fÄr vÀl prova den eller hitta annan lÀmplig sexa/sjua

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Tizzue:

SjÀlvklart gÄr det fiska med dobb och fluga pÄ spinnspö. Bombarda med tubfluga Àr vanligt eller bara ett vanligt skeddrag funkar bra. Laxen gÄr ju in mot land under höst-vÄr och jagar spigg. Men har dÄligt med lax senaste Ären. Har inte sÄ bra koll pÄ platser. Men finns grupper pÄ facebook landfiske i vÀttern.

Tack, ja, ett av stÀllena dÀr mycket fÄngas frÄn land var Ätminstone lÀtt att lista ut. Fast jag skulle hellre hitta vettig plats pÄ östsidan sjÀlv, vet vÀl dock ungefÀr dÀr var folk stÄr ocksÄ... typ

Ser rÀtt hardcore ut, man kan nog behöva tÀnka en del bÄde pÄ klÀdsel och skor (dobbar kanske nödvÀndighet under de kalla mÄnaderna). Ska vÀl dock inte behöva kosta en förmögenhet att rusta upp sig men en stor jÀkla hÄv samt vettiga klÀder, bombarda med tubfluga.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av makatech:

Tack, ja, ett av stÀllena dÀr mycket fÄngas frÄn land var Ätminstone lÀtt att lista ut. Fast jag skulle hellre hitta vettig plats pÄ östsidan sjÀlv, vet vÀl dock ungefÀr dÀr var folk stÄr ocksÄ... typ

Ser rÀtt hardcore ut, man kan nog behöva tÀnka en del bÄde pÄ klÀdsel och skor (dobbar kanske nödvÀndighet under de kalla mÄnaderna). Ska vÀl dock inte behöva kosta en förmögenhet att rusta upp sig men en stor jÀkla hÄv samt vettiga klÀder, bombarda med tubfluga.
http://3.bp.blogspot.com/-Hk-VUI-pivc/UnvaIo8UZxI/AAAAAAAABUo/fLI74jKGC4Y/s1600/IMGP0819_webb.jpg

Haha ja du östsidan brukar jag köra pÄ men kommer ej ihÄg vad platserna heter. Nej dÄ men man blir riktigt kall iaf de har du rÀtt i. Har aldrig haft dobbar pÄ skorna men Àr en bra ide.

PermalÀnk
Medlem
●

Sitter och funderar pÄ att inhandla ett UL-spö/rulle inför vÄrens spinnfiske men har svÄrt att hitta recensioner eller rekommendationer.

Det jag hittills har kikat pÄ Àr: Westin W3 StreetStick 8'1/243cm M 2-10g 2sec. Det jag har siktat in mig pÄ Àr upp till 10g.

Rekommendationer skulle uppskattas!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av landqvist00:

Började flugfiska förra Äret, bortskÀmd med bra havsöringsfiske/P&T i vÀstra götaland. Nu gÄr flyttlasset tillbaka till Blekinge igen sÄ kommer vÀl bli abborre och gÀdda istÀllet för havsöring.
NÄgon som vet hur jag kan ta mitt #4 till att bli ett borre spö? Kan jag lÀgga pÄ en tyngre lina för att fÄ ut de lite större borre flugorna? Kanske en hemmagjord skjutlina?

Du kommer fÄ det tungt med större flugor oavsett, men det Àr klart att du kan överlina med en klass. Jag kör sÄ pÄ ett spö, en klass tyngre lina och spöet laddar lÀttare. Hur bra det blir beror pÄ spöet - Àr det ett snabbt/styvt spö kommer det klara mer tyngd utan vidare. De flesta moderna klingor stÄr pall. Sen fÄr man komma ihÄg att klassningen pÄ linor inte Àr sÄ universell som man kanske kan tro. En del tillverkares linor vÀger lika mycket som en klass ner hos en annan tillverkare.

Det blir som nÄgon pÄpekat kanske inte optimalt, men det kan funka beroende pÄ.

SjÀlv tÀnkte jag köra min #4 för mindre boobie-flugor och #4 sjunk 6-lina nÀsta sommar. TÀnkte testa pÄ borre som gÄr djupt.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av smekd:

Sitter och funderar pÄ att inhandla ett UL-spö/rulle inför vÄrens spinnfiske men har svÄrt att hitta recensioner eller rekommendationer.

Det jag hittills har kikat pÄ Àr: Westin W3 StreetStick 8'1/243cm M 2-10g 2sec. Det jag har siktat in mig pÄ Àr upp till 10g.

Rekommendationer skulle uppskattas!

Jag har kört med ett Okuma Psycho Perch UFR Spin 6'3 190cm 2-12g och Penn Battle II 1000 i sommar och Àr vÀldigt nöjd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

PermalÀnk
●
Skrivet av Eldarion:

Du kommer fÄ det tungt med större flugor oavsett, men det Àr klart att du kan överlina med en klass. Jag kör sÄ pÄ ett spö, en klass tyngre lina och spöet laddar lÀttare. Hur bra det blir beror pÄ spöet - Àr det ett snabbt/styvt spö kommer det klara mer tyngd utan vidare. De flesta moderna klingor stÄr pall. Sen fÄr man komma ihÄg att klassningen pÄ linor inte Àr sÄ universell som man kanske kan tro. En del tillverkares linor vÀger lika mycket som en klass ner hos en annan tillverkare.

Det blir som nÄgon pÄpekat kanske inte optimalt, men det kan funka beroende pÄ.

SjÀlv tÀnkte jag köra min #4 för mindre boobie-flugor och #4 sjunk 6-lina nÀsta sommar. TÀnkte testa pÄ borre som gÄr djupt.

Jahapp, dÄ börjar man vela igen pÄ vad man skall göra....

FÄr vÀl köpa en DT-lina och klippa till och göra skjutlina och testa helt enkelt, borre pÄ #4 lÄter ju roligare Àn en 7:a.

Sjunklina sÄklart, djupt skall det gÄ

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av smekd:

Sitter och funderar pÄ att inhandla ett UL-spö/rulle inför vÄrens spinnfiske men har svÄrt att hitta recensioner eller rekommendationer.

Det jag hittills har kikat pÄ Àr: Westin W3 StreetStick 8'1/243cm M 2-10g 2sec. Det jag har siktat in mig pÄ Àr upp till 10g.

Rekommendationer skulle uppskattas!

Jag gillar UL skarpt och har kört 4 olika genom Ären. Min favorit Àr den jag kör just nu, Berkley Air 562S UL: https://www.skittfiske.se/berkley/197879/berkley-air-ul-5-6-2...

Kastar otroligt lÄngt och Àr galet lÀtt. Jag har matchat den med en Mitchell Avocet Silver IV 500 som tyvÀrr Àr lite svÄr att fÄ tag pÄ: https://www.el-ge.se/avocet-silver-iv-500

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av BengaBang:

Jag har kört med ett Okuma Psycho Perch UFR Spin 6'3 190cm 2-12g och Penn Battle II 1000 i sommar och Àr vÀldigt nöjd.

Skrivet av Henrik-W:

Jag gillar UL skarpt och har kört 4 olika genom Ären. Min favorit Àr den jag kör just nu, Berkley Air 562S UL: https://www.skittfiske.se/berkley/197879/berkley-air-ul-5-6-2...

Kastar otroligt lÄngt och Àr galet lÀtt. Jag har matchat den med en Mitchell Avocet Silver IV 500 som tyvÀrr Àr lite svÄr att fÄ tag pÄ: https://www.el-ge.se/avocet-silver-iv-500

Det hÀr med lÀngden Àr jag lite kluven pÄ, spelar det nÄgon större roll? Har fÄtt höra att lÀngre spö = lÀngre kast men Àr lite tveksam till den teorin.

Vill givetvis kunna kasta sÄ lÄngt som möjligt med smÄ drag. Ni som kör med 5-6 fot spön har ni nÄgra erfarenheter av bÄde korta och lÄnga UL-spön?

Med lÄngt syftar jag pÄ 7-8 fot.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av smekd:

Det hÀr med lÀngden Àr jag lite kluven pÄ, spelar det nÄgon större roll? Har fÄtt höra att lÀngre spö = lÀngre kast men Àr lite tveksam till den teorin.

Vill givetvis kunna kasta sÄ lÄngt som möjligt med smÄ drag. Ni som kör med 5-6 fot spön har ni nÄgra erfarenheter av bÄde korta och lÄnga UL-spön?

Med lÄngt syftar jag pÄ 7-8 fot.

Jo jag har haft ett 7' UL-spö (Berkley Fireflex tror jag) men de övriga har varit runt 5,6'. Mina vanliga spön Àr alla över 7' och inget av dem kastar lÀngre men med det sagt sÄ hÄller jag med om att det borde bli lÀngre kast med lÀngre spö (högre periferihastighet pÄ spötoppen). Det kanske Àr sÄ att det Àr andra faktorer som spelar in, typ lina, rulle, action i spötoppen eller nÄgot?

Sedan gillar jag de korta spöna nÀr jag Àr vid Äar med mycket trÀd och i min fiskekajak, de blir helt enkelt smidigare att hantera.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
Medlem
●

Jag Àr ingen expert hÀr. Men jag har en del erfarenheter senaste Äret jag vill dela. Mest för gÀddfiske dÄ.

Biltemas gÀddspinnare funkar utmÀrkt om man blysÀnker dem 5-10 gram extra, menar dÄ 20~grams modellen. Det Àr nog det bete jag tagit top 5 mest gÀddor pÄ men fiskat klart mindre med Àn mÄnga andra. Krokarna kan vara vÀrd att byta ut (om möjligt?) dÄ de Àr rÀtt vek.

Jag har köpt och provat beten för över 6000 kronor i Är och det som varit överlÀgset bÀst i tjÀrnen jag fiskar i Àr ABU Atom 25-35g (Flash green glitter) resterande atom har ocksÄ varit bra/okej. Jigg har fungerat rÀtt dÄligt för mig men tyvÀrr drog jag igÄng i slutet av sommaren sÄ har inte hunnit med att jigga tillrÀckligt och samt sÄ har jag inget spö som Àr direkt lÀmpat för det. Det som nÀstan alltid har funkat och behövt reparerats flera gÄnger i Är Àr Söderjiggen V2 (den som ser ut som en mört), 25cm jigg med shallowkrokar/stinger. Den har varit nÄgot sÄ otroligt effektiv och jag har krokat 5/6 gÀddhugg sÄ jag Àr mycket nöjd med en BFT titanium stinger-rig -BIG.

Men nÀr jag fiskat i 6 timmar utan hugg sÄ Äker atomen fram och jag har aldrig blivit fisklös hittills i barndomstjÀrnen. Trots att jag avskyr att fiska med skeddrag. KÀnns lite löjligt att behöva kliva tillbaka till 70-talet nÀr inget annat funkar, men ATOM, det funkar alltid.

De som inte köpt multirulle för gÀddfiske bör Àven de göra det snarast. BÀsta inköp jag gjort och haspeln samlar mest damm nu om det inte Àr <7 grams beten jag kör.

För Abborre sÄ har Myrans mira spinnare 10g funkat vÀldigt bra. Klart överlÀgsen alla jigg jag testat.
ABU droppen avrÄder jag frÄn att köpa dÄ de jÀmfört med de droppen min far hade i draglÄdan var helt olika drag och de nyinköpta var totalt vÀrdelös. Dropshot har funkat rÀtt bra pÄ borre dock men jag har inte fiskat tillrÀckligt med det i Är.

RegnbÄge: ABU Toby silver/blÄ 18/20 gram har fungerat klockrent. LÄngsamt invevad strax över botten har gett bra resultat.
Mete/bottenmete ger generellt mer men Àr rÀtt osportsligt i mitt tycke.

Sen kan jag Àven rekommendera Daiwa Prorex (7,3:1) 100HS SV för lÀttare fiske om du söker en multirulle. Annars motsvarande Tatula.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

PermalÀnk
Medlem ★
●

Är ni ute nĂ„t pĂ„ isarna o fiskar?

SjÀlv föredrar jag frÄn bÄt/land vilket Àr svÄrt nu.

Vid en eventuell istid kanske jag vÄgar ut pÄ isen, tycker det kÀnns otryggt Àven om det ser hÀrligt ut och har fina barndomsminnen med pimpelspöt.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

PermalÀnk
●

Ny video ute, har inte mycket tid till fisket just nu pga jobb och renovering!
Samt enbart abborrfiske nu nÀr de e lite kyligare

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...