Nvidia pausar försäljning av Founders Edition-grafikkort i Europa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Givetvis är inte Nvidia onda sålänge dom förlänger introduktionspriset så alla som ville köpa inom den första månaden också får det reducerade priset. Eller råkar det vara ett lockpris som igentligen inte finns?

Gigabyte/MSI hade ju begränsat antal. Medan Asus TUF kunde du ju boka fram till förra veckan(?) för introduktionspriset hos Inet. Harr du bokat för det priset ska du få det för det priset också.

Permalänk

Jag pausade min löpträning en gång i tiden. Det va i slutet på 80-talet.

Tänkte dra igång den igen, om ett par år.

Permalänk
Skrivet av ipac:

Näe men frågan är om båda är N7P.

N7 plus AMD secret sauce

Inget N7P heller!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Jag pausade min löpträning en gång i tiden. Det va i slutet på 80-talet.

Tänkte dra igång den igen, om ett par år.

Ja Nvidia är ju så illa tvungna denna gång att springa arslet av sig nu har de skräcken AMD hack i häl därav denna lansering...

Kämpa på Nvidia!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimetikon:

Ibland är bananerna slut på ica när man ska handla, blir du upprörd över det också?
Sen så är det en pågånde pandemi i världen som påverkar allt negativt, är ju liksom inte bara nvidia som fått skjuva på lanseringar, nu valde dom att starta försäljningen även om de inte hade tillräckligt med kort till alla snöflingor som promt måste ha allt helst igår, annars är företaget ont och dom blir näst intill kränkta för att dom inte får köpa medans andra fick.
Buhu väx upp

Om ICA-mannen står hemma i sitt kök och maler på i en timma om hur otroligt fantastiskt den nya bananen är.
Den har är förädlad så att den är enklare att skala.
Den dubbelt så god som deras förra banan.
50% nyttigare.
Säljs dessutom till ett lägre än förväntat pris.

Sen när man pallrat sig ner till ICA för att uppleva denna banan-orgasm som troligen kommer förändra ens liv, så ekar hyllorna tomma.
Inte nog med det.
Utanför står någon smutsig jäkel och vill kränga en halväten banan för dubbla priset.
Snopen får man gå hem och vänta på att hyllorna fylls på. Men dagen efter är det lika tomt.

Så man går ut på internet och söker, var f*n finns den där bananen att få tag i?
Nä, det visar sig att bananen är en lögn, den är slutsåld o hela världen(!) och endast en handfull människor sägs fått tag i en.

Som salten i såren säger ICA-mannen nu att introduktionspriset är på väg stt ta slut, och de har tillfälligt(?!?) slutat fylla på lagren.

Ja.... då skulle jag bli arg

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Om ICA-mannen står hemma i sitt kök och maler på i en timma om hur otroligt fantastiskt den nya bananen är.
Den har är förädlad så att den är enklare att skala.
Den dubbelt så god som deras förra banan.
50% nyttigare.
Säljs dessutom till ett lägre än förväntat pris.

Sen när man pallrat sig ner till ICA för att uppleva denna banan-orgasm som troligen kommer förändra ens liv, så ekar hyllorna tomma.
Inte nog med det.
Utanför står någon smutsig jäkel och vill kränga en halväten banan för dubbla priset.
Snopen får man gå hem och vänta på att hyllorna fylls på. Men dagen efter är det lika tomt.

Så man går ut på internet och söker, var f*n finns den där bananen att få tag i?
Nä, det visar sig att bananen är en lögn, den är slutsåld o hela världen(!) och endast en handfull människor sägs fått tag i en.

Som salten i såren säger ICA-mannen nu att introduktionspriset är på väg stt ta slut, och de har tillfälligt(?!?) slutat fylla på lagren.

Ja.... då skulle jag bli arg

Har man den tankegången varje gång en vara är slut så förstår jag frustrationen, men för en normal människa så är bara bananerna slut.

Har du inte råd att betala marknadspris för det du vill köpa så får du helt enkelt vänta tills priset sjunker igen, kan vara när nästa generation bananer släpps eller om nån säljer en begagnad banan till ett pris du tycker passar just dig❄😘

Felstavning
Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Ja Nvidia är ju så illa tvungna denna gång att springa arslet av sig nu har de skräcken AMD hack i häl därav denna lansering...

https://media2.giphy.com/media/26n6GeQuvqMg1WeDm/giphy.gif

Kämpa på Nvidia!

Ha Ha Ha vilken GIF

Förstår poängen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Näe men frågan är om båda är N7P.

Jag trodde N7P var just EUV

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag trodde N7P var just EUV

N7+ är tydligen beteckningen för EUV varianten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

N7+ är tydligen beteckningen för EUV varianten.

N7P <-> N7Plus <-> N7+