Ljudet i Discord funkar ej samtidigt som spel

Permalänk

Ljudet i Discord funkar ej samtidigt som spel

Hallå! Min polare har problem med att han inte kan vara inne i discord samtidigt som i ett spel. vi hör inte han och han hör inte oss. Kör vi in game voice chat så funkar de. Det blir väldigt laggigt ljud så man kanske hör vart 10 ord bara. I menyn på tillexempel Blackout så funkar de men så fort vi kommer in i en match så försvinner han. Stänger han av spelet och vi bara är inne discord så fungerar de utmärkt.

Både jag och han är nya på pc så vi vet inte riktigt vad vi ska göra.
Kan tillägga att både han och jag kör lika pc(msi codex 3) men olika headset. Han kör (steelseries arctic 3)

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Gå in i inställningarna för mikrofonen, kolla om alternativet på bilden är ikryssat:

Permalänk
Medlem

Dubbelkolla att det är rätt drivers som används också. Ibland defaultar datorn till typ skärmens ljuddriver, vilket kan bli kasst.

Permalänk

Hej,

Hittade ni någon lösning på problemet? Har nämligen samma problem.

Permalänk
Skrivet av Krigarfarfar:

Hej,

Hittade ni någon lösning på problemet? Har nämligen samma problem.

tyvärr inte, funkar med alla andra.. vi kör dock inte så mycket längre ihop så drf jag inte kollat så mycket mer.

Vi kör på exakt likadan pc från Elgiganten och han hade läst nått på Reddit att det kunde ha nått samband med våra cpu:er.. Hur väl detta stämer vet jag ej!

Permalänk
Medlem

Kör ni discord i Admin mode?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av Dax:

Kör ni discord i Admin mode?

Nej det gjorde jag inte, värt att testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigSilent:

Hallå! Min polare har problem med att han inte kan vara inne i discord samtidigt som i ett spel. vi hör inte han och han hör inte oss. Kör vi in game voice chat så funkar de. Det blir väldigt laggigt ljud så man kanske hör vart 10 ord bara. I menyn på tillexempel Blackout så funkar de men så fort vi kommer in i en match så försvinner han. Stänger han av spelet och vi bara är inne discord så fungerar de utmärkt.

Både jag och han är nya på pc så vi vet inte riktigt vad vi ska göra.
Kan tillägga att både han och jag kör lika pc(msi codex 3) men olika headset. Han kör (steelseries arctic 3)

Tacksam för hjälp.

Vet inte om du kör på svenska eller engelska i discordappen. Men lite längre ner under quality of service så har jag "Attenuation". Under finns det "när jag pratar" och "när andra pratar". Stäng av dessa och prova.

Permalänk
Skrivet av Shiftypants:

Vet inte om du kör på svenska eller engelska i discordappen. Men lite längre ner under quality of service så har jag "Attenuation". Under finns det "när jag pratar" och "när andra pratar". Stäng av dessa och prova.

ska prova detta

Permalänk

har samma problem, någon som hittat lösning?