Permalänk
Medlem

Tips på tangentbord (icke mekaniskt)

Jag har älskat mitt Logitech K800 sedan dagen jag köpte den för 10år sedan.
Men åren har nu börjat sätta sina spår och det är dags för något nytt.

Drömmen är ett liknande tangentbord fast trådbundet, och där ingen mjukvara krävs.
RGB/Belysta tangenter bryr jag mig inte om, men är alltid trevligt att ha bokstäverna upplysta om man får för sig att sitta i ett mörkt rum/LAN.

Lågprofiltangenter som inte låter så mycket är ett krav.
Samt att alla tangenter finns med (numpad osv)

Hoppas jag inte ställer för många krav.

Tack på förhand.

//Stocken

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Klassikern K740? (Det hette bara "Illuminated" förut)

Inget slår en 740, right? Det är lågprofil, tysta rubberdome, ingen mjukvara behövs, och bakgrundsbelyst om du vill.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Klassikern K740? (Det hette bara "Illuminated" förut)

Inget slår en 740, right? Det är lågprofil, tysta rubberdome, ingen mjukvara behövs, och bakgrundsbelyst om du vill.

Hade helt missat den!
Hittade en video på en fransk kille som jämförde den med K800, och det verkar vara samma tangentbord, bara med lite kantigare knappar och icke trådlöst.
Ska definitivt försöka hitta en butik som har den på display, och gå och känna lite på den.
Ända andra alternativet jag hittat annars är Logitech K280e!
Men finns inte mycket att hitta om den. Vist den saknar bakgrundsbelysning, men kostar ~280kr med.
Har den samma taktila känsla som K800 så blir det troligtvis den!

Tack för tipset!

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Finns det något med liknande känsla och tystnad men med högre KRO?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweRobby:

Finns det något med liknande känsla och tystnad men med högre KRO?

hur hög KRO vill du ha? mitt K800 har ~6KRO (mer när man använder WASD kombo)

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Fick chansen att testa ett K740!
Det var helt OK, dock upplevdes tangenterna som marginellt mer flimsiga/billiga än K800.
Men om inte K280e känns bättre/likvärdigt blir det nog K720.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Avstängd

Jag köpte för ett tag sen Deltacos bord och måste säga att jag gillade det och prislappen var perfekt. Man kan stänga av belysningen och när den lyser så är det bara orange men finns givetvis med äkta RGB också men då 50 kr dyrare men inget för mig heller.
https://www.inet.se/produkt/6100367/deltaco-gaming-tangentbor...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Logitech MX keys rekommenderar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag köpte för ett tag sen Deltacos bord och måste säga att jag gillade det och prislappen var perfekt. Man kan stänga av belysningen och när den lyser så är det bara orange men finns givetvis med äkta RGB också men då 50 kr dyrare men inget för mig heller.
https://www.inet.se/produkt/6100367/deltaco-gaming-tangentbor...

Skrivet av kenneyb:

Logitech MX keys rekommenderar jag

Jag är ute efter lågprofiltangenter

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Jag är ute efter lågprofiltangenter

Du hittar inte mer lågprofil än MX keys..

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/t...

Du får också med en laddkabel så du kan köra den trådad eller trådlös om du vill

Jag använder mig av MX keys tangentbordet och jag kan ärligt säga att jag har inte haft ett bättre tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenneyb:

Du hittar inte mer lågprofil än MX keys..

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/t...

Du får också med en laddkabel så du kan köra den trådad eller trådlös om du vill

Jag använder mig av MX keys tangentbordet och jag kan ärligt säga att jag har inte haft ett bättre tangentbord.

vill inte ha trådlöst

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av stocken:

vill inte ha trådlöst

Ha sladden inkopplad då ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com