Produkter fattas i datorbyggaren

Permalänk
Medlem

Produkter fattas i datorbyggaren

Chassin

Datorbyggare

Vet ej om det finns fler exempel.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Glöm inet. Spana in detta istället!

Men menar du att inet saknar lådor du vill ha, eller att deras hela matx-sortiment av lådor inte visas?
Förstår inte riktigt trådstart. Tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Glöm inet. Spana in detta istället!

Men menar du att inet saknar lådor du vill ha, eller att deras hela matx-sortiment av lådor inte visas?
Förstår inte riktigt trådstart. Tyvärr.

Rubrik: Produkter fattas i datorbyggaren. Längst upp finns en länk till att chassin finns i sortimentet men inte i datorbyggaren vid identisk filtrering. Filtreringen kvittar faktiskt. Evolv Matx visas inte i datorbyggaren överhuvudtaget. Jag tyckte det var tydligt. Viktigast är nog att Inet förstår.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Rubrik: Produkter fattas i datorbyggaren. Längst upp finns en länk till att chassin finns i sortimentet men inte i datorbyggaren vid identisk filtrering. Filtreringen kvittar faktiskt. Evolv Matx visas inte i datorbyggaren överhuvudtaget. Jag tyckte det var tydligt. Viktigast är nog att Inet förstår.

Du fick poäng för det: Givetvis viktigast att inet förstår. Men inet kanske inte har så många lådor "inne" så att säga?
(Enbart lådor de har visas?)

dvs. de har olika lagerhållning.

Edit: Lådan du vill ha finns här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Du fick poäng för det: Givetvis viktigast att inet förstår. Men inet kanske inte har så många lådor "inne" så att säga?
(Enbart lådor de har visas?)

dvs. de har olika lagerhållning.

Produkterna finns i lager, vilket syns i bilderna jag bifogade. Lagerstatusen är nog irrelevant då t.o.m. RTX 3080 och 3090 finns med.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Produkterna finns i lager, vilket syns i bilderna jag bifogade. Lagerstatusen är nog irrelevant då t.o.m. RTX 3080 och 3090 finns med.

Ja, det är rätt kasst. Gillar inet egentligen, handlade alltid på deras butik på Hisingen förr. Men har mer och mer gått över till andra leverantörer. Du hittar din låda här. Antagligen billigare. (Men det är ju inte inet förstås...)

Minns när inet gick i konkurs. Tror det var cirka 2002. Var orolig för garantin på en kraschad IDE-HDD jag hade köpt då, men vände mig till IBM direkt och fick den utbytt på tillverkargarantin utan knussel.

Tänk också på att corona har gjort att leveranser inte funkar lika inoljat snabbt som förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Nu handlar det inte om en produkt jag vill köpa. Detta var enkom ett tips till Inet om nåt knas som jag upptäckte när jag lekte runt i deras datorbyggare. Det finns antagligen en anledning till att chassina inte syns, bugg eller medvetet.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Nu handlar det inte om en produkt jag vill köpa. Detta var enkom ett tips till Inet om nåt knas som jag upptäckte när jag lekte runt i deras datorbyggare. Det finns antagligen en anledning till att chassina inte syns, bugg eller medvetet.

Hade väl kanske varit enklare och effektivare att kontakta inet då?

Edit: Kanske är det som så att produkter i "datorbyggaren" inte visas, om lagersaldo underskrider x antal enheter?
-Fan vet. Märkligt i så fall att RTX 3080 finns i så fall. Ärligt talat vet jag inte varför deras "datorbyggare" inte fungerar optimalt, jag kan bara gissa. Men inet är inte "Systembolaget", finns andra affärer också..

Permalänk
Inet
Skrivet av Vinolik:

Rubrik: Produkter fattas i datorbyggaren. Längst upp finns en länk till att chassin finns i sortimentet men inte i datorbyggaren vid identisk filtrering. Filtreringen kvittar faktiskt. Evolv Matx visas inte i datorbyggaren överhuvudtaget. Jag tyckte det var tydligt. Viktigast är nog att Inet förstår.

Hej Vinolik,

Tack för upplysningen!

Imgur länkarna från tidigare i tråden verkar nu vara brutna/inte fungera men vi hjälper mer än gärna till att ordna så att komponenterna kommer med i datorbyggaren.
Var det bara Phanteks Evolv mATX modeller du kikat på eller hittade du något annat också?

Datorbyggaren visar de artiklar där vi har all nödvändig information i specifikationen för att kunna säkerställa kompatibilitet hos övriga komponenter i bygget. Alltså är det troligtvis något som saknas i vår specifikation för att artikeln ska synas i datorbyggaren.
Lager- och leveransstatus påverkar alltså inte om en komponent visas i datorbyggaren eller ej.

Vänligen
Inet Kundserivce

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej Vinolik,

Tack för upplysningen!

Imgur länkarna från tidigare i tråden verkar nu vara brutna/inte fungera men vi hjälper mer än gärna till att ordna så att komponenterna kommer med i datorbyggaren.
Var det bara Phanteks Evolv mATX modeller du kikat på eller hittade du något annat också?

Datorbyggaren visar de artiklar där vi har all nödvändig information i specifikationen för att kunna säkerställa kompatibilitet hos övriga komponenter i bygget. Alltså är det troligtvis något som saknas i vår specifikation för att artikeln ska synas i datorbyggaren.
Lager- och leveransstatus påverkar alltså inte om en komponent visas i datorbyggaren eller ej.

Vänligen
Inet Kundserivce

Konstigt, de funkar fint för mig i Chrome, Edge och Firefox. Ja men det var bara Evolv mATX jag märkte och tyckte var konstigt att den inte var med i datorbyggaren. Misstänkte att det hade att göra med specen.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Inet
Skrivet av Vinolik:

Konstigt, de funkar fint för mig i Chrome, Edge och Firefox. Ja men det var bara Evolv mATX jag märkte och tyckte var konstigt att den inte var med i datorbyggaren. Misstänkte att det hade att göra med specen.

Hej igen,

Fick meddelat att det är vår brandvägg som ställer till det för Imgur länkar här på Swec, så därför det inte dök upp!

Hur som helst, jag har fört informationen vidare till vår inköpare som tar och kikar på detta och lägger till specifikationen för chassina som saknas så de dyker upp i datorbyggaren.

Trevlig helg!
Inet Kundservice

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram