Asus får ändå stöd för Ryzen 5000-processorer på X470-moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tycker man borde kunna lita på det som skrivs som nyheter och de borde ha faktagranskats mer av redaktionen. Nästan så en ursäkt för den (icke konfirmerade) rubriken är i sin ordning.

Inte fel av @DevilsDad att lita på artikeln eftersom jag med honom hade mer tillit till sidan innan detta...

Joo, tycker inte det var fel av dem att lyfta fram att en Asus representant uttryckt detta, men kunde gott ha varit försiktigare att dra definitiva slutsatser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Här kommer vår officiella kommentar:
"ASUS will follow AMD’s decision: beta BIOS support for 400-series motherboards will be ready starting in Jan/2021, all ASUS X470, B450 & B450 II motherboards available on the market will be compatible via a BIOS update. When or if AMD sends us the required Agesa update, ASUS will follow AMD’s support plan to release the new BIOS."

Tack David, instämmer också med föregående att rubriken bör ändras nu eftersom många bara ströläser

edit. Ja, nu var den ändrad(på artikeln, inte tråden), måste missat det

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nastycrew:

Lugna ner er, alla kan göra misstag.

Precis som alla kan be om ursäkt när misstag görs.

Även om man kanske inte själv är orsak till missen så kan det definitivt skapa/öka på negativa konsekvenser och effekter att sprida den vidare - så det är verkligen inte fel att pudla mer tydligt efter en sån här sak. Förstår verkligen inte varför så många är så rädda för att genuint be om ursäkt. Visst, det devalverar ursäktandet om man gör det precis hela tiden för precis allting, och speciellt saker man själv inte kunnat påverka.
Men här har man varit en del i kedjan av problem, i alla fall. Hade det framgått tydligt i så väl rubrik, som ingress och text, att uppgifterna var obekräftade, så hade det varit en annan sak.

Precis samma sak som med kondensatorhistorien på RTX 3xxx-kort nyligen, det var många (även sådana som annars kan anses hyfsat trovärdiga) som inte var tillräckligt tydliga med att problemet inte är så enkelt som det kan verka för många lekmän.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Källan var väl tydligt angiven? Det ligger således på läsaren att (miss)uppfatta artikeln.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Källan var väl tydligt angiven? Det ligger således på läsaren att (miss)uppfatta artikeln.

Varken rubrik eller ingress lämnade särskilt mycket utrymme för tolkning, eller någon tillstymmelse till tvivel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När jag läste artikeln fick i alla fall jag känslan av att det ännu inte var fullt bekräftat och väntade mig en uppdatering från officiellt håll. Man kan aldrig lita på supportpersonal är min erfarenhet...

Mitt förtroende till Sweclockers förblir intakt i alla fall...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Förrändrar ingenting. Vill du uttrycka skepsis mot hurvida det stämmer kan du göra det på ett respektfullt sätt.

Jag borde inte, men jag stör mig på den typen von oben attityd.
Det var inte jag som gick till angrepp med ord som "missvisande och obskyr" jag framförde berättigad misstro mot en artikel, som sedan utan större förvåning visade sig vara felaktig.
Jag hade brytt mig föga, om det varit 1989 eller 1999 och Sweclockers var ett forum för ett fåtal hårdvarunördar, som många av oss var då.
Så är det inte numer, SC är hos båda gamla, men framför allt nya konsumenter av hårdvara, ett begrepp snart sagt en konsumentupplysnings site, (vare sig SC vill det eller inte) och med det kommer ett särskilt ansvar att publicera korrekta artiklar.

Permalänk
Medlem

Asus får ändå stöd för Ryzen 5000-processorer på X470-moderkort"

"ändå"

Vad är det för mening, är den ens läsbar? Varför inte skriva "vi hade fel"

Permalänk
Inaktiv

”Asus ordnar trots allt stöd för Ryzen 5000-serien på X470-moderkort”