Huawei kan komma att avyttra varumärket Honor

Permalänk
Melding Plague

Huawei kan komma att avyttra varumärket Honor

Kinesisk distributör, TCL och Xiaomi uppges tampas om vems plånbok som är mest redo.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Läste först Tarzan-kretsar, det hade varit ett roligt kodnamn!!

Permalänk
Medlem

Ja, deras telefoner lanserade under året har väl inte blivit någon försäljningssuccé precis...

Älskade verkligen min Honor 9, grym budgettelefon när den lanserades.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv

45nm är inte så illa. 2007 låter som länge sedan men om man fortsätter göda med teknik, stulen som såld, så är det bara snack om några år innan de kommer ikapp dagens teknik.

Sen är det upp till var och en att ha sina åsikter om det. Själv tycker jag inte bolag som blivit till genom stöld och subventioner från en diktaturregim som kontrollerar 1/5 av jordens befolkning med stålhandske tack vare just deras teknik har någon existensberättigande på en global marknad.

Permalänk
Snusfri

Nvidia kan köpa det och börja med telefoner

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Lite som att spela sten sax påse med sig själv då hela kinesiska marknaden ändå styrs av kommunistpartiet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Lite som att spela sten sax påse med sig själv då hela kinesiska marknaden ändå styrs av kommunistpartiet.

Många som har åsikter om Huawei och att allt styrs av kommunistpartiet.

Anklagelser gällande Kina att stjäla ideer, USA har nog stulit minst lika mkt företagshemligheter.
De tycks ju vara i total avsaknad att utveckla ngt på egen hand, kvalitets eller konkurrensmässigt. Det mesta de är kända för har utvecklats av invandrade Européer eller har de stulit tekniken från andra länder.

Delar borttagna /Mod
Permalänk
Skrivet av orespray:

Många som har åsikter om Huawei och att allt styrs av kommunistpartiet.

Anklagelser gällande Kina att stjäla ideer, USA har nog stulit minst lika mkt företagshemligheter.
De tycks ju vara i total avsaknad att utveckla ngt på egen hand, kvalitets eller konkurrensmässigt. Det mesta de är kända för har utvecklats av invandrade Européer eller har de stulit tekniken från andra länder.

Förtydligande: Jag gillar inte Kinas sätt att styra/behandla folk, samma gäller för USA ,och Sverige ska vi inte tala om...

Men som en mycket förenklad förklaring kan du se denna video varför Huawei styrs av CCP:

Delar borttagna /Mod
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade en Huawei honor 8, riktigt bra telefon var det. Hade gärna köpt en till men blev annan pga allt habdelskrig. Ville inte tappa Google playstore eller android osv.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Hade en Huawei honor 8, riktigt bra telefon var det. Hade gärna köpt en till men blev annan pga allt habdelskrig. Ville inte tappa Google playstore eller android osv.

Kör fortfarande en Honor 8 Lite, fungerar bra tycker jag!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Vet många som gillade honor8 när den kom, men jag gillade den aldrig. Hade en annan kinatelefon (oneplus 5) och tyckte den var överlägsen. Tror jag tyckte den vägde för mycket.

Delar borttagna /Mod
Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Eller så tar du din off topic politiska filosofi till en egen tråd? Börjar spåra ur lite nu.

Ot:
Vet många som gillade honor8 när den kom, men jag gillade den aldrig. Hade en annan kinatelefon (oneplus 5) och tyckte den var överlägsen. Tror jag tyckte den vägde för mycket.

Fast till just denna nyheten är ju ägaren högst relevant, och helt on-topic.

Ägarkopplingen till CCP hos Huawei är ju själva orsaken till försäljning till bolag, utanför Huawei-gruppen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad och inlägg redigerad i förebyggande syfte*

Skall ni diskutera så hållet det inom ramarna av artikeln!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär