Sagan om ringen / The Lord of the Rings kommer till 4K UHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Film som är filmad på kemisk film, likt LOTR-filmerna, innehåller som regel mycket mer information än vad en färg-TV från 60-talet kan återge. Såväl färgomfång som dynamik i form av nyansteckning.

Möjligt att film i sig kan fånga ett stort omfång, men en film projicerad på bio har inte mycket kontrast alls, och den går utmärkt att få plats med i en vanlig SDR-omfång. Mao är upplevelsen gjord för bio så är den inte inriktad på HDR alls. Att gå från typ 500:1 i kontrast som en bioprojektor genom film kan åstadkomma till en modern HDR-TV är en väldigt annorlunda grej.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Går är en sak vad utgivarna lägger på skivan du köper är en annan. 4K Blu-ray alt. 4K streaming är det som gäller om man har en 4K-Tv.

Skulle nog säga att det är ytterst sällan det går att streama 4k med lossless ljud. Bilden är väldigt nära men ljudet är märkbart sämre.
Ja, det tår att T.ex Apple 4k streamar i DB Atmos, men tyvärr är den inte lossless som 4 K UHD skivan är.
Det är ju inget problem för 90% av alla de som streamar 4k eftersom de ändå inte har dyra hemmabios där ljudskillnaden är tydlig.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Nioreh83:

Möjligt att film i sig kan fånga ett stort omfång, men en film projicerad på bio har inte mycket kontrast alls, och den går utmärkt att få plats med i en vanlig SDR-omfång. Mao är upplevelsen gjord för bio så är den inte inriktad på HDR alls. Att gå från typ 500:1 i kontrast som en bioprojektor genom film kan åstadkomma till en modern HDR-TV är en väldigt annorlunda grej.

HDR står bokstavligen för High Dynamic Range. Men många misstolkar HDR som "...en väldigt ljusstark bild med extrem kontrast". Vilket det kan vara. Men det måste inte vara så. Bara att möjligheten finns där för skaparna av film och innehåll att göra precis hur de vill. Till skillnad från SDR där du bara har en sorts karaktär att jobba med.

Dynamiskt omfång är inte samma sak som kontrast. En 35 mm analog film har ett större dynamiskt omfång än SDR. Den analoga filmen rymmer mer information än vad som kan beskrivas inom SDR och 8 bitar med en EOTF på 2.2-potens. Så även den digitala filmen mastrad för DCI. Med SDR tappar du det dynamiska omfånget som finns hos i princip alla filmproduktioner.

Sedan kanske biografprojektorn kör 500:1 i kontrastförhållande och lyser med 60 nits. Kanske 300:1 i sverige pga lagstiftning om belysta nödutgångar. Kontrastförhållandet på biografen är lågt eller rent av kasst. Men det dynamiska omfånget är fortfarande större på såväl den analoga som digitala biografen jämfört med SDR.

Tills vi blandar in UHD och HDR då vi får konsumenter tillgång till samma dynamiska omfång. Och med rätt TV också kontrastförhållanden som en biografprojektor inte kan möta.

Sedan kan skaparna av filmen välja att mastra för HDR till konsument på ett sätt som använder mer av resurserna som inte alls finns på biografen. Där är man ännu i sin linda och vet inte riktigt hur man ska tänka. Ska man mastras till kanske 200 nits max och hålla sig nära den ursprungliga biografutgåvan? Eller ska man skruva på nivåerna mot 1000+ nits och låta HDR-kapaciteten blomma ut?

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Svar från CDON nu:
Till det dubbla? Far åt helvete. Det är ändå 2020, marknaden online är så global den nånsin varit. Dags att komma in i matchen.

Såg att dom listar den för 999 kronor om sidan när man söker på den, men går man in på den ligger det högre priset kvar. Dom verkar ha svårt att bestämma sig.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av PellePlutt_86:

Såg att dom listar den för 999 kronor om sidan när man söker på den, men går man in på den ligger det högre priset kvar. Dom verkar ha svårt att bestämma sig.

Ja, där ser man. Ska man vara snäll kanske de fattade att 1300 var lite i överkant, och de håller på att ändra priset men det har inte slagit igenom på alla caches än?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Lite snabbt då

HDR innebär att du har ett dynamisk omfång som motsvarar vad man vetenskapligt fastställt vad ögat kan hantera. SDR och Rec.709 är ett dynamiskt omfång som baseras på vad 60-talets färg-TV de facto klarar av. HDR kan därför rymma magnituder mer bildinformation.

Film som är filmad på kemisk film, likt LOTR-filmerna, innehåller som regel mycket mer information än vad en färg-TV från 60-talet kan återge. Såväl färgomfång som dynamik i form av nyansteckning. Det vi har på Blu-ray idag med LOTR är mastrat för SDR och Rec.709, samt då givetvis 4:2:0-subsamplat. Det vill säga man har redan krympt originalfilmens dynamiska omfång av nyanser och färg REJÄLT för att det ska matcha SDR och de format som förekommer.

Specialeffekter är som regel producerade för det visningmedium som var det primära. För 20 år sedan var det analoga filmkopior (vanligtvis belysta av Xenon-lampor) vilka fortfarande kan rymma ett dynamik- och färgomfång långt mer än vad SDR tillåter. Även om visningskopian är sämre än originalet som följd av den analoga kopieringen är det fortfarande mer än vad färg-TV:n från 60-talet – och därmed SDR/Rec709 faktisk klarar av.

För moderna tider har man digitala projektorer och arbetar mot DCI-standard. Detta är ett format med 12 bitars icke-komprimerat färgdjup och den färgrymd som kallas P3. DCI är (förstås) anpassat efter den analoga filmens krav och ger alltså mycket mer omfång än vad man kan få ut med Rec.709, 8 bit och 4:2:0 på Blu-ray.

Moderna digital filmkameror har det dynamik- och färgomfång de är byggda med, vilket också är mycket större än SDR-omfånget.

Med Ultra HD och HDR på konsumentformat får man tillgång till 10 bitar (12 bitar med Dolby Vision) och HDR samt en teoretisk rec.2020-färgrymd. 4K-upplösningen är fortfarande 4:2:0-subsamplad med det innebär också att kvantiteterna av färginformationen är mycket närmare de ursprungliga formaten jämfört med Blu-ray. Det större färgomfånget med Ultra HD kan också täcka in det färgomfång som den analoga originalfilmen har, snarare än att dämpa färgerna för att passa 60-talets färg-TV.

HDR och PQ-tonkurvan är också tillräckligt omfattande för att rymma i princip alla existerande filmtonkurvor. Istället för att man får en SDR-gammakurva som är ungefär "gör ditt bästa med de sämsta förutsättningar", kan den som mastrar för Ultra HD få med den tonkaraktär som finns på originalfilmen. Något som inte möjligt med Blu-ray/Rec.709. Med HDR kan den som mastrar direkt styra över tonkaraktären i filmen.

HDR kan utan problem rymma SDR-omfånget. Därför fungerar Dolby Vision så smidigt på en TV idag när du kör en och samma signal där DV-algoritmerna behåller det rätta SDR-omfånget när du tittar på SDR, kör HDR10 när det är HDR10 och adderar dynamiken med Dolby Vision-mastrat material. Utan att du måste växla om signal och byta inställningar i TV:n.

4K är egentligen mindre intressant i sig självt. Fördelen med 4K ligger mer i kvantifieringsnivåerna, likt i möjligheten att få till mer av originalfilmkaraktären med exempelvis filmkorn. Nu är 4K inte tillräckligt för det alla gånger, utan det är mer något som 8K kan svara på.

Så...
Analog film: det färg- och dynamikomfång som originalfilmen har. Som för 35 mm som regel är mycket stor.
DCI: digital biografstandard. Skapad för att svara mot kvaliteten hos analoga filmkopior
SDR/Rec.709: den digitala standard som är formad efter hur färg-TV på 60-talet fungerar. Snävt omfång av färg och dynamik. Detta är basen för Blu-ray.
HDR/Ultra HD: konsumentformat med ett omfång som kan svara mot DCI-standard och hur film mastras för biografer

Med andra ord: en ny inskanning av de 20 år gamla originalfilmerna och mastring mot UHD Blu-ray och HDR innebär att man kan få filmens karaktär så som den visades på bio för 20 år sedan – fast utan problemen med slitna och varierande analoga kopior. Man kan få den karaktär som Peter Jackson med flera en gång skapade filmerna för. Detta har man aldrig kunnat få tidigare med Blu-ray.

Sedan kan ju förstås någon borka till allt i mastringsprocessen och dra för hårt i något reglage. Men det är ju inte formatets fel.

BOOM!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Kontaktade Discshop och frågade om priset stämde (1290 SEK), de har nu sänkt till 999 SEK (markerat som reapris).

Skrivet av Discshop:

Våra inköpare har lyckats förhandla fram ett bättre inköpspris nu. Så denna är nu sänkt till 999 kronor.
Tyvärr kan vi inte sänka den mer.

Om du gjort en förbokning på den så har priset justerats automatiskt på den ordern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Svar från CDON nu:
Till det dubbla? Far åt helvete. Det är ändå 2020, marknaden online är så global den nånsin varit. Dags att komma in i matchen.

Olika utgåvor? lol Dålig ursäkt av CDON.
Utgivaren själv Warnerbros har haft förbokningspris på 860 sek för samma utgåva i sin brittiska onlinebutik .

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Svar från CDON nu:
Till det dubbla? Far åt helvete. Det är ändå 2020, marknaden online är så global den nånsin varit. Dags att komma in i matchen.

Varför vill du beställa från CDON? Beställ därifrån det är billigast, marknaden är som du säger global!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mindfighter:

Varför vill du beställa från CDON? Beställ därifrån det är billigast, marknaden är som du säger global!

Så långt som möjligt vore det trevligt att stödja svenska bolag, som trots allt skapar svenska jobb, betalar svensk skatt osv.
Hade skillnaden varit 25-50% på priset, så hade jag övervägt CDON ändå. Men 100% prispåslag är lite saftigt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Olika utgåvor? lol Dålig ursäkt av CDON.
Utgivaren själv Warnerbros har haft förbokningspris på 860 sek för samma utgåva i sin brittiska onlinebutik .

Jag är fan sugen på steelbook-utgåvan ändå, mycket snyggare förpackat. Men lär väl bli svår att få tag på antagligen.

Permalänk
Medlem

Hm, hur ska man visa 48fps på en tv? Jag antar helt fräckt att den här utgåvan är i endast 24 fps, men hoppas jag har fel. Rent tekniskt borde det såklart gå att visa 48fps precis lika lätt som 50fps. Men UHD är väl inte specat för det.

Trist att HFR inte slog igenom. När hobbiten kom roade jag mig med avisynth och interframe (tror jag det hette) för att först göra om till 25fps och sedan dubbla/interpolera det till 50fps och moböpade om ljudet så det lät ok.

Antar att de flesta modernare tv-apparater gör sånt automatiskt om man vill, men inte mina arkaiska

Provade även att gå från 24 direkt till 60, men då blev det mer artefakter/knas eftersom det ibland kom 2 interpolerade frames i rad.

I takt med att tv-apparater blir större och upplösningen högre blir problemen med låg framerate större även hemma. På bio har det varit katastrof länge, exempelvis vid panoreringar.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Svensk text och engelskt ljud på tyska utgåvan på Amazon.de
https://bluray-disc.de/blu-ray-filme/150715-der_herr_der_ring...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Vågar man beställa den utgåvan från amazon.de, torde ju ha svensk text och engelskt ljud.. Är ju ändå 300 kronor billigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagge:

Vågar man beställa den utgåvan från amazon.de, torde ju ha svensk text och engelskt ljud.. Är ju ändå 300 kronor billigare.

Missade du posten precis ovanför?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Självklart men filmen har faktiskt inte släppts ännu och det är endast på den sidan som informationen finns. Hittar ingen info om undertexter varken på mediamarkt eller amazon.de-sidan och omslaget skiftar från tyska på bluray-disc.de till engelska på mediamarkt och amazon. Inte direkt förtroendeingivande..

Permalänk
Relik 📜

Det BRUKAR ju vara samma media på skivorna oavsett land i många fall. Som exempel har jag UHD-Harry Potter från Italien (!), men skivorna i är samma som för många andra länder med samma menyer, språk, ljudspår etc.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Skulle vara redigt med extrajobb att printa separata skivor för alla länder som gillar dubbning

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Relik 📜

Någon mer än jag som fick förseningsmail från Amazon.de idag?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Någon mer än jag som fick förseningsmail från Amazon.de idag?

Oh no... Har inte beställt ännu, står det hur länge det beräknas bli försenat?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Lagge:

Oh no... Har inte beställt ännu, står det hur länge det beräknas bli försenat?

New estimated delivery date:
24. December 2020 - 30. December 2020

Den verkar ligga som unavailable på sidan nu också. Kanske översålde de lite...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

New estimated delivery date:
24. December 2020 - 30. December 2020

Den verkar ligga som unavailable på sidan nu också. Kanske översålde de lite...

Shiit, PS5 / 3080 all over again. Kanske borde släppa självåsamkade förbokningsförbudet ifall jag vill få tag på några produkter inom det närmaste året...

Permalänk
Medlem

Första recensionen jag sett, verkar riktigt bra:
https://thedigitalbits.com/item/lord-of-the-rings-trilogy-202...

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Den verkar ju sakna den gröna tinten som blueray utgåvan hade!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av HenrikM:

Den verkar ju sakna den gröna tinten som blueray utgåvan hade!

Åh, vad jag blir ledsen över det! Not.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Den verkar ju sakna den gröna tinten som blueray utgåvan hade!

Skrivet av emilakered:

Åh, vad jag blir ledsen över det! Not.

Han som skrivit recensionen har lagt upp lite bilder på sin Twitter, ser riktigt smarrigt ut.
https://twitter.com/BillHuntBits/status/1331433221112795138

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Den verkar ju sakna den gröna tinten som blueray utgåvan hade!

Skrivet av emilakered:

Åh, vad jag blir ledsen över det! Not.

Vänta nu, har trilogin på extended cut blu-ray i bokhyllan fortfarande i plast. Är det lika bra att låta den vara så eller hur illa är det här med grön tint? Kanske lika bra att vänta på UHD?

Hade tänkt sprätta plasten och se filmerna när min PS5a kommer nu i vinter...

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Bildexpert

Av bilderna på Caps-A-Holic att döma så är det egentligen bara första filmen som har en påtaglig grönaktig ton på den förlängda. Andra filmen har viss ändring åt det grönare hållet men är i huvudsak mycket marginell och det samtidigt som bioversionerna har en påtaglig röd push.

Egentligen har väl ingen av dem sett särskilt bra ut ens från början så min gissning är att den nya boxen kommer att vara väl värd väntan.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av BergEr:

Vänta nu, har trilogin på extended cut blu-ray i bokhyllan fortfarande i plast. Är det lika bra att låta den vara så eller hur illa är det här med grön tint? Kanske lika bra att vänta på UHD?

Hade tänkt sprätta plasten och se filmerna när min PS5a kommer nu i vinter...

Skrivet av Nissling:

Av bilderna på Caps-A-Holic att döma så är det egentligen bara första filmen som har en påtaglig grönaktig ton på den förlängda. Andra filmen har viss ändring åt det grönare hållet men är i huvudsak mycket marginell och det samtidigt som bioversionerna har en påtaglig röd push.

Egentligen har väl ingen av dem sett särskilt bra ut ens från början så min gissning är att den nya boxen kommer att vara väl värd väntan.

Exakt så, det är första som har problemet. De andra två är okej.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Av bilderna på Caps-A-Holic att döma så är det egentligen bara första filmen som har en påtaglig grönaktig ton på den förlängda. Andra filmen har viss ändring åt det grönare hållet men är i huvudsak mycket marginell och det samtidigt som bioversionerna har en påtaglig röd push.

Egentligen har väl ingen av dem sett särskilt bra ut ens från början så min gissning är att den nya boxen kommer att vara väl värd väntan.

Skrivet av emilakered:

Exakt så, det är första som har problemet. De andra två är okej.

Okay, tackar

Kollade upp det lite och sida vid sida ser det ju hemskt ut på ettan :/

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.