FZ lämnar första intryck om Xbox Series X

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av martinot:

Wow kommer ju i spelen som görs för konsolen.

Eller vill du att konsolen skall koka kaffe åt dig?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nej, Microsoft har INTE lovat att alla spel ska komma till One. Se bara på The Medium som kommer i december, det kommer inte till One
Däremot har dom lovat att alla förstaparts spel ska komma till One första året. Och det är inte speciellt många som kommer första året.

Nej det har dom inte, jo det har dom?!

Jag förstår inte vad du menar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Nej det har dom inte, jo det har dom?!

Jag förstår inte vad du menar...

Inte lätt varje gång.

Du skrev

Citat:

Microsoft har lovat att alla spel till series ska släppas till one åtminstone första året.

Jag rättade dig för alla spel, som du skriver, kommer inte även till One, t.ex. The Medium och Scorn

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Inte lätt varje gång.

Du skrev

Jag rättade dig för alla spel, som du skriver, kommer inte även till One, t.ex. The Medium och Scorn

Jag menade alla exklusiva spel, måste missat det i just den kommentaren. Fel av mig. Visste inte heller att vissa spel ändå skulle strunta i one... trodde det var exakt det som Microsoft inte ville?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag menade alla exklusiva spel, måste missat det i just den kommentaren. Fel av mig. Visste inte heller att vissa spel ändå skulle strunta i one... trodde det var exakt det som Microsoft inte ville?

MS har svårt att styra tredjepartsutvecklare att dom även måste släppa spelet till One. Det som händer då är att dom inte släpper spelet alls det första året. Jag har aldrig sett en sådan kommentar att från MS sida, förutom just deras egna spel för att inte tvinga användare att uppgradera direkt.

Sen kommer nog de flesta utvecklare släppa spelet även till One/PS4 första året, alla har inte råd att uppgradera och alla kommer inte heller få en konsol pga brist, då är de ju bara dumt av dom att gimpa sin egna försäljning.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk

Jag skrev ett inlägg i XSX och XSS tråden där jag förklarade erbjudandet Microsoft har där man kan byta ut Xbox Live Gold tid mot Game Pass Ultimate i en 1:1 konvertering, dock max 36 månader. Detta sparar man en del pengar i det långa loppet eftersom Live Gold är mycket billigare än Game Pass Ultimate.
Jag avbokade själv mitt Xbox Series X All Access och beställde ett Xbox Series X direkt och konverterade 36 månader så nu har jag Game Pass Ultimate mellan 2020-10-15 till 2023-10-15 för totalt 1507kr. ca 41kr per månad vilket känns oerhört billigt sett till allt man får till.
Personligen tycker jag att erbjudandet är så pass bra att jag hoppas att alla som vill skaffa nya generationens xbox iaf ska få veta att det finns.

Här är en länk till inlägget:
#18665367

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

Jag skrev ett inlägg i XSX och XSS tråden där jag förklarade erbjudandet Microsoft har där man kan byta ut Xbox Live Gold tid mot Game Pass Ultimate i en 1:1 konvertering, dock max 36 månader. Detta sparar man en del pengar i det långa loppet eftersom Live Gold är mycket billigare än Game Pass Ultimate.
Jag avbokade själv mitt Xbox Series X All Access och beställde ett Xbox Series X direkt och konverterade 36 månader så nu har jag Game Pass Ultimate mellan 2020-10-15 till 2023-10-15 för totalt 1507kr. ca 41kr per månad vilket känns oerhört billigt sett till allt man får till.
Personligen tycker jag att erbjudandet är så pass bra att jag hoppas att alla som vill skaffa nya generationens xbox iaf ska få veta att det finns.

Här är en länk till inlägget:
#18665367

Tack! Jag slog till på 36 månader. Prisvärt även om jag ännu inte bestämt mig om det blir en Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Haha, jag hade missat det, men allting med förra gen var ju att alla spel skulle kunna garantera kinect fanns tillgänglig och att det skulle vara en central del av upplevelsen. Nu blockeras alla dessa spel från kompatibilitet... bara en kul detalj i sammanhanget kanske, men vilken miss kinect var!

AR var stort en gång i tiden, och något som många trodde skulle bli standard på allt i framtiden. Ungefär samma som vissa idag tror om VR (även om de flesta också kommit till insikt att det inte blir så).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Tack! Nu har vi Wow-känslan fullständig gällande nextgen! #framtiden

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

Jag skrev ett inlägg i XSX och XSS tråden där jag förklarade erbjudandet Microsoft har där man kan byta ut Xbox Live Gold tid mot Game Pass Ultimate i en 1:1 konvertering, dock max 36 månader. Detta sparar man en del pengar i det långa loppet eftersom Live Gold är mycket billigare än Game Pass Ultimate.
Jag avbokade själv mitt Xbox Series X All Access och beställde ett Xbox Series X direkt och konverterade 36 månader så nu har jag Game Pass Ultimate mellan 2020-10-15 till 2023-10-15 för totalt 1507kr. ca 41kr per månad vilket känns oerhört billigt sett till allt man får till.
Personligen tycker jag att erbjudandet är så pass bra att jag hoppas att alla som vill skaffa nya generationens xbox iaf ska få veta att det finns.

Här är en länk till inlägget:
#18665367

Grymt tips! Tackar!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/