Går det att använda Logitech MX Keys Wireless med bara USBsladd?

Permalänk
Medlem

Går det att använda Logitech MX Keys Wireless med bara USBsladd?

Kan någon med ett Logitech MX Keys Wireless bekräfta om det går att köra tangentbordet med kabel istället för trådlöst?

Om det går tror ni den fortfarande sänder signalerna trådlöst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Kan någon med ett Logitech MX Keys Wireless bekräfta om det går att köra tangentbordet med kabel istället för trådlöst?

Om det går tror ni den fortfarande sänder signalerna trådlöst?

MX Keys går inte att köra trådat. Det är enbart trådlöst som gäller, oavsett om USB-kabeln är inkopplad eller inte. Det enda kabeln gör är att den laddar tangentbordet, men skickar inga in/ut-signaler till datorn.

Permalänk
Medlem

Ok, tråkigt för mig men tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Ok, tråkigt för mig men tack för svaret

Yes. Jag har MX Keys också och har testat samma. Men måste fråga, varför vill du köra trådat?

Jag kör utan bakgrundsbelysningen och har behövt ladda tre gånger sedan inköp (november 2019). Och det är ju ingen latency att prata om heller, vare sig i spel eller andra uppgifter vid datorn. Har aldrig tappat signalen heller (har använt usb-dongeln hela tiden).

Permalänk
Medlem

Jag vill köra trådat av 2 anledningar, dels så står datorn lätt undangömd med saker i vägen för signaler, och det är en gammal ventilationsfläkt väldigt nära som stör ut mycket av mina trådlösa enheter.
Och jag är paranoid, känns inte bra att skicka ut knapptryckningar i etern oavsett hur oviktig min information är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Jag vill köra trådat av 2 anledningar, dels så står datorn lätt undangömd med saker i vägen för signaler, och det är en gammal ventilationsfläkt väldigt nära som stör ut mycket av mina trådlösa enheter.
Och jag är paranoid, känns inte bra att skicka ut knapptryckningar i etern oavsett hur oviktig min information är.

Jag förstår! Ja, då får du nog leta upp något trådat istället

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hittade denna tråden. Ville fråga dig @Bamsebjörn om du är nöjd med tangentbordet?

Jag är lite sugen på den modellen då jag tycker mycket bättre om laptop-varianten på tangentbord än mekaniskt. Har ett Corsair K90 idag som jag är nödj med men jag vill gå tillbaka till lågprofil och inte en massa klacketyklack.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Hittade denna tråden. Ville fråga dig @Bamsebjörn om du är nöjd med tangentbordet?

Jag är lite sugen på den modellen då jag tycker mycket bättre om laptop-varianten på tangentbord än mekaniskt. Har ett Corsair K90 idag som jag är nödj med men jag vill gå tillbaka till lågprofil och inte en massa klacketyklack.

Hallå där! Jag skulle säga att jag är väldigt nöjd med det för mina ändamål (använder det med två datorer simultant, en macbook och en windows-pc, mycket skönt att tangentbordet har stöd för båda operativen) vilka främst är studier, men också lite spelande.

Har tidigare varit ett stort fan av apples trådlösa tangentbord som har varit väldigt bekväma LP-tangentbord. Jag skulle säga att denna är bättre, dels pga batteritiden som är mycket längre, dels pga tangenterna som är bekvämare pga skålformningen och känslan i överlag i brytarna känns bättre, samt är tysta, som att skriva på en laptop helt enkelt. Tycker även att tangentbordet har bättre uppkoppling i jämförelse med de jag haft från apple (både v1 och v2).

Jag är precis som du, gick ut och testade träsket som är mekaniska tangentbord och köpte ett Anne Pro 2 då jag ville ha ett 60% under den tiden, men sålde av det efter ett par veckor och skaffade detta, har inte ångrat mig en sekund. Använder detta för både plugget för att skriva PM, uppsatser och anteckningar med utan problem, kan sitta länge utan att det känns jobbigt, samt för gaming i spel som WoW och Overwatch där det är responsivt och hänger med, men kan ju definitiva säga att jag inte kör på några proffsnivåer eller dylikt :). Kör detta tillsammans med deras mus MX Master 3.

Tips om du känner någon student också så kan du få 35% rabatt och gratis frakt via Logitechs egna hemsida, alltså ca 845kr istället för 1099kr som är billigast på prisjakt just nu!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Bamsebjörn:

Hallå där! Jag skulle säga att jag är väldigt nöjd med det för mina ändamål (använder det med två datorer simultant, en macbook och en windows-pc, mycket skönt att tangentbordet har stöd för båda operativen) vilka främst är studier, men också lite spelande.

Har tidigare varit ett stort fan av apples trådlösa tangentbord som har varit väldigt bekväma LP-tangentbord. Jag skulle säga att denna är bättre, dels pga batteritiden som är mycket längre, dels pga tangenterna som är bekvämare pga skålformningen och känslan i överlag i brytarna känns bättre, samt är tysta, som att skriva på en laptop helt enkelt. Tycker även att tangentbordet har bättre uppkoppling i jämförelse med de jag haft från apple (både v1 och v2).

Jag är precis som du, gick ut och testade träsket som är mekaniska tangentbord och köpte ett Anne Pro 2 då jag ville ha ett 60% under den tiden, men sålde av det efter ett par veckor och skaffade detta, har inte ångrat mig en sekund. Använder detta för både plugget för att skriva PM, uppsatser och anteckningar med utan problem, kan sitta länge utan att det känns jobbigt, samt för gaming i spel som WoW och Overwatch där det är responsivt och hänger med, men kan ju definitiva säga att jag inte kör på några proffsnivåer eller dylikt :). Kör detta tillsammans med deras mus MX Master 3.

Tips om du känner någon student också så kan du få 35% rabatt och gratis frakt via Logitechs egna hemsida, alltså ca 845kr istället för 1099kr som är billigast på prisjakt just nu!

Tack för det! Nu är jag helt övertygad om att detta är tangentbordet för mig. Jag älskar laptopkänslan, jag är så mycket effektivare att skriva på sådana tangentbord. Mitt nuvarande så slirar jag hela tiden.

Känner inga studenter tyvärr så jag får nog punga ut fullpris.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot

Köpte ett MX Keys, fick ett Pro för 999:- på Elgiganten så jag slog till.

Det bästa tangentbordet jag har haft på år och dar. Underbar känsla i tangenterna, väldigt hög kvalitétskänsla och belysningen är perfekt subtil.

Att jag kan ha tre olika datorer synkade samtidigt och växla med ett snabbt knapptryck är ju genialt. Att inte fler tar efter detta!? Perfekt nu i Corona-tider då jag sitter hemma och jobbar hela dagarna. Kan snabbt skifta mellan jobbdatorn och min main.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Även jag har tittat på detta tangentbord.

Jag tänkte dock använda det till datorn som är kopplad till tvn, således blir det ett tangentbord som kommer flyttas runt mellan bord och soffa. Vad tror ni om detta, passar tangentbordet för det?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Styler:

Även jag har tittat på detta tangentbord.

Jag tänkte dock använda det till datorn som är kopplad till tvn, således blir det ett tangentbord som kommer flyttas runt mellan bord och soffa. Vad tror ni om detta, passar tangentbordet för det?

Absolut.

Du får med en USB dongle samt att du kan koppla in dig på blåtand. Det finns tre profiler som du kan växla mellan. Funkar utmärkt. Det enda som kan strula möjligen är kanske att den tappar blåtanduppkoppling när du fysiskt flyttar tangentbordet men det bör funka. Jag använder till min speldator och min jobbdator och det funkar utmärkt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Absolut.

Du får med en USB dongle samt att du kan koppla in dig på blåtand. Det finns tre profiler som du kan växla mellan. Funkar utmärkt. Det enda som kan strula möjligen är kanske att den tappar blåtanduppkoppling när du fysiskt flyttar tangentbordet men det bör funka. Jag använder till min speldator och min jobbdator och det funkar utmärkt.

Tack

Skulle du säga att tangentbordet bordet är lätt och smidig att flytta runt? Klarar den runt runt 3 meter i räckvidd tro utan att den tappar kontakt emellanåt?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Styler:

Tack

Skulle du säga att tangentbordet bordet är lätt och smidig att flytta runt? Klarar den runt runt 3 meter i räckvidd tro utan att den tappar kontakt emellanåt?

Mycket lätt och smidigt. Sen är det en metallkonstruktion så kanske inte lika lätt som ett tangentbord gjort av enbart plast.

Räckvidden är bra och tre meter är inga problem.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Absolut.

Du får med en USB dongle samt att du kan koppla in dig på blåtand. Det finns tre profiler som du kan växla mellan. Funkar utmärkt. Det enda som kan strula möjligen är kanske att den tappar blåtanduppkoppling när du fysiskt flyttar tangentbordet men det bör funka. Jag använder till min speldator och min jobbdator och det funkar utmärkt.

En fråga bara. Hur är det att spela med ? Kan man trycka många tangenter samtidigt och att den registrerar allt ? Är ju inte ett spel tangentbord men vill kunna spela med det.
Har haft ett Illuminator som är trasigt och den nya versionen av det är mycket sämre än det gamla. Nu sitter jag på ett razor som jag inte är nöjd med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dogie:

En fråga bara. Hur är det att spela med ? Kan man trycka många tangenter samtidigt och att den registrerar allt ? Är ju inte ett spel tangentbord men vill kunna spela med det.
Har haft ett Illuminator som är trasigt och den nya versionen av det är mycket sämre än det gamla. Nu sitter jag på ett razor som jag inte är nöjd med.

Kolla/sök i tråden: #9549300 så får du nog svar

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Dogie:

En fråga bara. Hur är det att spela med ? Kan man trycka många tangenter samtidigt och att den registrerar allt ? Är ju inte ett spel tangentbord men vill kunna spela med det.
Har haft ett Illuminator som är trasigt och den nya versionen av det är mycket sämre än det gamla. Nu sitter jag på ett razor som jag inte är nöjd med.

Japp. Inte testat gränsen där men jag har spelat allt möjligt inkl FPS som Höll Let Loose och aldrig noterat några problem

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Kolla/sök i tråden: #9549300 så får du nog svar

Det fanns inte med vad jag kunde se.

Skrivet av Dinoman:

Japp. Inte testat gränsen där men jag har spelat allt möjligt inkl FPS som Höll Let Loose och aldrig noterat några problem

Ok låter bra. Tack

Permalänk
Medlem

Är det något problem att alltid ha i sladden? Vill gärna slippa hålla koll på batteri och kablar. Det är såklart en nackdel att keyboardet kräver 2 USB portar utan att själv forwarda någon men det kan jag nog leva med.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Inget problem att ha det inkopplat hela tiden.
Jag spelar mycket med mitt och har aldrig märkt något problem att trycka ner fler tangenter samtidigt.